بهبود مهارت‌های ارتباطی موجب توسعه تجاری می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه خانه خلاق فت فتو، زبان بدن به رفتار‌های غیرکلامی و فیزیکی اطلاق می‌شود که نشان‌دهنده بیش از ۵۰ درصد از ارتباطات افراد با یکدیگر است. ما می‌دانیم که حرکات و رفتار‌ها در تعامل با یک فرد یا یک جمعیت انبوه تاثیر به‌سزایی دارد. دنیای تجارت نیز به همین گونه است. به […]

به گزارش خبرنگار گروه خانه خلاق فت فتو، زبان بدن به رفتار‌های غیرکلامی و فیزیکی اطلاق می‌شود که نشان‌دهنده بیش از ۵۰ درصد از ارتباطات افراد با یکدیگر است. ما می‌دانیم که حرکات و رفتار‌ها در تعامل با یک فرد یا یک جمعیت انبوه تاثیر به‌سزایی دارد. دنیای تجارت نیز به همین گونه است. به بیان دیگر، محیط زندگی، عرصه زبان ناگفته‌هاست.

زبان بدن، اعتماد به‌نفس، تعهد و مقاصد کارکنان را در شرکت نشان می‌دهد. این تکنیک علاوه‌بر فواید زیاد، می‌تواند بر ارتباطات تاثیر منفی نیز داشته باشد. برای مثال، شخصی که تلفن همراه خود را چک می‌کند یا مدام به ساعت نگاه می‌کند، در نظر دیگران ناخوشایند است. زبان بدن می‌تواند برای صاحبان شرکت مفید یا مضر باشد. در واقع میان سود و ضرر آن فاصله کمی وجود دارد؛ بنابراین افراد باید از این تکنیک به‌درستی استفاده کنند.

مطالعات متعددی درباره ارتباط غیرکلامی وجود دارد. این تحقیق، نتیجه‌گیری‌های بی‌شماری را درباره فواید زبان بدن نشان می‌دهد. برخی از این تحقیقات به محیط‌های کسب‌وکار مربوط می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که چگونه زبان بدن می‌تواند به ارتباطات تجاری بیفزاید. در این گزارش به چند تکنیک مهم اشاره می‌شود.

حرکات بدن نیز باید تعادل داشته باشد. اگر حرکت بدن فرد کم باشد، امکان دارد فرد گوینده خشک یا عصبی به نظر برسد. همچنین اگر حرکت بیش از حد وجود داشته باشد، گوینده اسپاستیک و غیرقابل اعتماد به نظر می‌رسد؛ بنابراین ایجاد تعادل میان حرکات بدن برای صاحبان کسب‌وکار می‌تواند از کلیدی‌ترین عوامل توسعه تجاری باشد.

زبان بدن نیز مانند سایر ارتباطات‌های برنامه‌ریزی‌شده، قابل تمرین و یادگیری است. تمرین نحوه استفاده از حرکات مختلف می‌تواند فرد را در ارتباط کلامی، طبیعی‌تر و روان‌تر نشان دهد. روابط تجاری موفق نیازمند راه‌های ارتباطی بسیاری است. برای مثال، دست دادن نه‌تنها یک سنت تجاری، بلکه یک عمل باستانی محسوب می‌شود. در واقع، لمس فیزیکی، راهی برای ایجاد پیوند انسانی است. در دنیای تحت تسلط تکنولوژی، متوجه می‌شویم که تاثیر زبان بدن بر توسعه تجاری به‌شدت افزایش یافته است.

صاحبان شرکت در جلسه‌های تجاری خود می‌توانند موانع غیرضروری مانند فنجان قهوه را از سر راه بردارند تا فضای بیشتری ایجاد شود. از بین بردن موانع می‌تواند به ایجاد فضای باز و یک محیط تجاری موفق کمک کند. لبخند در مرحله آخر می‌تواند راه بسیار طولانی را در توسعه کسب‌وکار طی کند. حالات چهره می‌تواند بر نوع روابط و واکنش اطرافیان تاثیر بگذارد.

توجه به زبان بدن یک مهارت مهم زندگی است. نه تنها در زندگی اجتماعی به شما کمک می‌کند، بلکه می‌تواند تأثیر چشمگیری بر رشد کسب‌وکار شما داشته باشد.

انتهای پیام/۳۰۰۴/

انتهای پیام/




بهبود مهارت‌های ارتباطی موجب توسعه تجاری می‌شود

منبع:آنـــا
? بهبود مهارت‌های ارتباطی موجب توسعه تجاری می‌شود