بسته خبری پلیس| از کشف ماینرهای قاچاق در دامداری متروکه تا دستگیری قاچاقچی مسلح در کرمان

در بسته خبری اول تیرماه پلیس کرمان، از کشف ماینرهای قاچاق می‌خوانید تا دستگیری قاچاقچی و شرور مسلح. [Text Box: اخبارانتظامی( جرایدوخبرگزاری ها ) یکم تیرماه۱۴۰۲]       به گزارش نذیر کرمان از کرمان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرپرست قرارگاه عملیاتی ابوذر استان از توقیف یک دستگاه پژو عبوری از محور”کهنوج-فاریاب” حامل […]


در بسته خبری اول تیرماه پلیس کرمان، از کشف ماینرهای قاچاق می‌خوانید تا دستگیری قاچاقچی و شرور مسلح.

[Text Box: اخبارانتظامی( جرایدوخبرگزاری ها ) یکم تیرماه۱۴۰۲]  

 

 

به گزارش نذیر کرمان از کرمان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرپرست قرارگاه عملیاتی ابوذر استان از توقیف یک دستگاه پژو عبوری از محور”کهنوج-فاریاب” حامل ۱۰۰ کیلو حشیش خبر داد.

ناکامی در انتقال ۱۰۰ کیلو حشیش از محور کهنوج – فاریاب

وی افزود: در این راستا ماموران با استقرار سریع خود در چند نقطه از محور”کهنوج-فاریاب” به یک دستگاه خودروی پژو پارس عبوری مشکوک و طی عملیاتی این خودرو را در حالی که راننده آن در مواجهه با حضور ماموران قصد فرار داشت متوقف کردند.

سرپرست قرارگاه عملیاتی ابوذر تصریح کرد: در این عملیات در بازرسی از خودروی پژو ۱۰۰ کیلوگرم حشیش کشف و در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

رمالی و دعانویسی پوششی برای کلاهبرداری

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: در پی مراجعه یک شهروند به پلیس آگاهی و طرح شکایتی مبنی بر کلاهبرداری از وی در قالب رمالی و فالگیری، مشخص شد این فرد پس از قطع امید از بهبود بیماری فرزندش به پیشنهاد یکی از آشنایان به فردی دعانویس اعتماد و طی چند مرحله بالغ بر ۵ میلیارد ریال را به امید حل مشکلش به این فرد پرداخت کرده اما به جز از دست رفتن سرمایه زندگی‌اش هیچ نتیجه دیگری عایدش نشده است.

وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی بر اساس اظهارات شاکی و انجام تحقیقات بعدی به دست داشتن سه متهم در این کلاهبرداری پی برده و خوشبختانه خیلی زود مخفیگاه متهمان مورد نظر را در یکی از نقاط حاشیه شهر کرمان شناسایی و طی عملیاتی هر ۳ متهم دخیل در این کلاهبرداری را در همین مکان دستگیر کردند.

راه‌اندازی غیر مجاز ۲۷ دستگاه ماینر در یک دامداری متروکه

سرهنگ منصور رمضان‌نژاد فرمانده انتظامی بردسیر  اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و جمع‌آوری دستگاه‌های غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال، مأموران انتظامی با انجام اقدامات پلیسی از فعالیت غیر مجاز یک نفر در این خصوص مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این راستا مأموران ضمن هماهنگی قضایی در بازرسی از یک دامداری متروکه۲۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال که به‌صورت غیر قانونی راه‌اندازی شده بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بردسیر با بیان این که ارزش این دستگاه‌ها برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: شناسایی متهم مرتبط با این اقلام غیرمجاز با پیجویی‌های پلیسی در دستور کار قرار دارد.

کشف بیش از ۱۲ تن آرد فاقد مجوز در کرمان

سرهنگ امین یادگارنژاد رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان نیز گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز مستقر در ایستگاه بازرسی” مرصاد” هنگام کنترل خودروهای عبوری محور کرمان- بم ۲ دستگاه کامیون عبوری را جهت بررسی متوقف کردند.

وی افزود: در این رابطه ماموران ضمن بازدید از خودروها تعداد ۳۰۳ کیسه۴۰ کیلوگرمی آرد فاقد مجوز را کشف و آنها را برابر هماهنگی قضایی به اداره تعاون روستایی شهرستان کرمان تحویل دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این محموله را یک میلیارد  و ۸۱۸ میلیون ریال اعلام کردند، گفت: در این رابطه ۲ خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

پلمب چندین پاتوق مصرف موادمخدر در بردسیر

فرمانده انتظامی بردسیر  از دستگیری تعدادی خرده فروش مواد مخدر و پلمب ۲۵ پاتوق استعمال مواد در نقاط مختلف این شهرستان در طرح تشدید برخورد با مسائل آسیب زا در ایام تابستان خبر داد.

دستگیری شرور و قاچاقچی مسلح در عملیات پلیس امنیت کهنوج

سردار عبدالعلی روانبخش جانشین انتظامی استان کرمان در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت شهرستان کهنوج در راستای شناسایی و دستگیری عاملان  جرائم خشن، با انجام کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی از فعالیت مجرمانه فردی شرور که اقدام به خرید و فروش سلاح غیر مجاز و مواد مخدر می کرد مطلع و موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در این راستا ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی و با هوشیاری و سرعت عمل طی یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی، این شرور را در مخفیگاهش غافلگیر کردند.

جانشین انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه متهم دارای سابقه همکاری با قاچاقچیان در حمل مسلحانه مواد مخدر و خرید و فروش سلاح غیر مجاز است، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه این شرور، یک قبضه سلاح ممنوعه به همراه تعدادی خشاب و فشنگ جنگی و ۱۰ کیلو تریاک کشف و این متهم پس از واکاوی‌های اطلاعاتی با تکمیل پرونده تحویل مسئولان قضایی شد.

کشف ۱۴دستگاه ماینر غیرمجاز در کرمان

سرهنگ امین یادگارنژاد  نیز اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با یک سری اقدامات پلیسی از وجود تعدادی ماینر غیر مجاز در ۲ منزل مسکونی در سطح شهر کرمان مطلع شدند.

وی افزود: در این رابطه ماموران با هماهنگی مقام قضایی و به همراه ماموران اداره برق به محل های مورد نظر مراجعه و در بازرسی از این دو منزل ۱۴ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف و آنان را به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تحویل دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این دستگاه‌ها را ۴ میلیارد ریال اعلام کردند، گفت: در این رابطه ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





بسته خبری پلیس| از کشف ماینرهای قاچاق در دامداری متروکه تا دستگیری قاچاقچی مسلح در کرمان

منبع: فــارس
? بسته خبری پلیس| از کشف ماینرهای قاچاق در دامداری متروکه تا دستگیری قاچاقچی مسلح در کرمان