بستر فرهنگ‌سازی پرداخت هزینه برق مصرفی نهادینه شود

کیومرث شکوهی گفت: مشترکین با مدیریت صحیح مصرف برق می‌توانند مشمول طرح برق امید شوند. کیومرث شکوهی رئیس اداره برق شهر بلوک در گفتگو با “فت فتو” از جیرفت گفت: در سال جدید مجموعه برق شهر بلوک شهرستان جیرفت برای عدم قطع برق مشترکین تمهیداتی را اندیشیده است.   شکوهی افزود: بستر فرهنگ‌سازی پرداخت هزینه […]

کیومرث شکوهی گفت: مشترکین با مدیریت صحیح مصرف برق می‌توانند مشمول طرح برق امید شوند.

کیومرث شکوهی رئیس اداره برق شهر بلوک در گفتگو با “فت فتو” از جیرفت گفت: در سال جدید مجموعه برق شهر بلوک شهرستان جیرفت برای عدم قطع برق مشترکین تمهیداتی را اندیشیده است.
 
شکوهی افزود: بستر فرهنگ‌سازی پرداخت هزینه برق مصرفی بایستی در میان مشترکین نهادینه گردد و مشترکان جهت کمک به پیشرفت صنعت برق با توجه به بهای هزینه برق مصرفی در کشور عزیزمان ایران اسلامی که بسیار کمتر از سایر کشورها می‌باشد، دولت کمک مؤثری با پرداخت و کمک به نیروگاه یارانه برق مصرفی را پرداخت می‌نماید.
 
وی بیان کرد: بسته‌های تشویقی بسیار خوبی برای مشترکین وجود دارد که به طور مثال در زمستان الگوی مصرف میانگین برق مصرفی ۲۰۰ کیلو وات و در فصل تابستان الگوی مصرف ۳۰۰۰ کیلو وات تعیین شده است که مشترکان با مدیریت مصرف حتی می‌توانند مشمول طرح برق امید نیز شوند و هیچ گونه بهای برق مصرفی خود را پرداخت ننمایند.
 
رئیس اداره برق شهر بلوک اظهار کرد: آگاه‌سازی مشترکین از طریق استفاده از اپلیکیشن برق من جهت آگاهی از وضعیت بدهی برق مصرفی که مزایای آن عدم مراجعه مشترکین به ادارات برق می‌باشد.
 
شکوهی از دیگر اقدامات انجام شده در راستای وصول مطالبات بدهی‌های معوق مشترکین را عنوان کرد و افزود: تماس تلفنی با مشترکین بدهکار بالای چند دوره، ارسال پیامک به مشترکین بدهکار، عدم ارائه کلیه خدمات به مشترکین بدهکار تا زمان تسویه بدهی برق، مراجعه مکرر مأمورین وصول مطالبات در سیکل‌های قرائت و وصول از دیگر برنامه‌های مهم این اداره می‌باشد.
 
وی اظهار کرد: برگزاری مانورهای وصول مطالبات با همکاری کلیه کارکنان سایر قسمت‌ها و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه در نماز پر فیض جمعه و برگزاری جلسات با دهیاران و شوراها، از دیگر اقدامات پرداخت معوقه‌های مشترکین می‌باشد.
 
شکوهی در جهت ترمیم و اصلاح شبکه برق‌رسانی شهر بلوک گفت: کلیه شبکه‌های سیمی و فرسوده در اولویت‌های تبدیل سیم به کابل می‌باشند و مناطقی مانند اکبرآباد و ابراهیم‌آباد تا پایان خردادماه در صورت تخصیص اعتبار تعویض و سایر مناطق شهر بلوک نیز ان‌شاءالله در طرح‌های سیم به کابل خودنگهدار در سال آینده تعویض خواهند شد.
 
وی تصریح کرد: با توجه به شعاع تغذیه ترانسفورماتورهای شهر بلوک در حال حاضر در سال ۹۸ در طرح ملی کاهش تلفات ۸ دستگاه ترانسفورماتور در شهرک بلوک نصب گردید که خوشبختانه اُفت ولتاژی در سطح شهر بلوک شاهد نیستیم و کلیه پست‌ها با ۷۰ درصد بار ترانسفورماتور در پیک بار در حال بارگیری می‌باشند.
 
رئیس اداره شهر بلوک اذعان کرد: در شهر بلوک افت ولتاژ محسوسی مشاهده نشده است و فقط در حاشیه شهر مانند سیدآباد و مرادآباد نیاز به نصب ترانس جهت رفع اُفت ولتاژ می‌باشد.
 
وی در ادامه افزود: بسیاری از مشترکان که اُفت ولتاژ دارند سیم‌کشی منازل آنها استاندارد نمی‌باشد که نیاز به افزایش قدرت انشعاب مشترکین دارای اُفت ولتاژ از ۲۵ آمپر به ۵۰ در مناطق شهری را دارند که بایستی جهت افزایش قدرت به اداره برق بلوک مراجعه نمایند.
 
شکوهی از دیگر عوامل اُفت فشار در منطقه را فرسوده بودن شبکه‌ها، بالانس نبودن بار شبکه‌ها و استفاده از برق غیر مجاز که به صورت استاندارد به روی شبکه نصب نمی‌باشند دانست.
 
وی خاطر نشان کرد: یکی از مطالبات مردم در جهت رفع مشکلات روشنایی معابر بسیار تأکید شده است که در حال حاضر اکثر پست‌ها دارای روشنایی معابر می‌باشند و مناطقی که نیاز به روشنایی معابر دارند به علت سرقت سیم‌ها توسط سارقان شبکه‌ها تکفاز که توسط اداره بسیاری از شبکه‌ها ترمیم شده‌اند و بایستی اولویت ما در مناطق گرمسیر ابتدا رفع اُفت ولتاژ و سپس روشنایی معابر می‌باشد که خوشبختانه بسیاری از پست‌های برق ساماندهی و دارای معابر می‌باشند و کم و کاستی هم در بعضی مناطق می‌باشد که ان‌شاالله برطرف خواهد شد.
 
رئیس اداره برق شهر بلوک از برنامه و اقدامات صورت گرفته در جهت وصول مطالبات معوقه مشترکین گفت: ابتدا به مشترکین فوق در چندین مرحله اخطاریه به وسیله پیامک صادر می‌شود و سپس اقدام به پرداخت اقساط و چنان‌چه پرداخت نشود قطع و در پایان اگر مشترکین فوق پرداخت ننمایند ثبت اجرائیه صادر و حساب‌های بانکی آنها مسدود می‌شود لذا از این عزیزان تقاضا داریم قبل از صادر شدن ثبت اجرائیه نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام و ما را در امر خدمت‌رسانی یاری نمایند.
 
شکوهی گفت: مشترکین برق نسبت به اصلاح الگوی مصرف خود که در زمستان ۲۰۰ و در تابستان ۳۰۰۰ کیلو وات است اقدام با رعایت الگوی فوق بهای برق مصرفی نمایند و استفاده از لوازم پُر مصرف مانند آبگرمکن و اتو و ماشین لباسشویی و جارو برقی را در ساعات کم باری از ساعت ۱۱ الی ۶ صبح قبوض متعارفی صادر خواهند شد مصرف نمایند.
 
وی بیان کرد: با توجه به نصب کنتورهای سه تعرفه جهت ۷۰ درصد مشترکان استفاده از لوازم پُر مصرف در ساعات کم باری و همچنین استفاده از پنجره‌های دو جداره جهت جلوگیری از ورود سرما و گرما به داخل منازل و استفاده از لامپ‌های کم مصرف ال‌ای‌دی و همچنین لوازم با برچسپ انرژی‌های کم و خاموش کردن لامپ‌های اضافه و حساسیت نسبت به این موضوع و خارج کردن لوازم برق اضافه از پریز برق و استفاده حداکثری از نور طبیعی پردها را کنار بزنیم و نور طبیعی باعث شادی بیشتر در محیط کار و منزل می‌شود که رعایت الگوی مصرف و به طور کلی انتخاب یکی از اعضای خانواده به عنوان پلیس برق جهت هشدار استفاده بهینه از برق حائز اهمیت است.
 
رئیس اداره شهر بلوک در جهت طرح‌های تشویقی مشترکین برای سال جدید گفت: چنان‌چه مشترکین الگوی مصرف خود را در فصل زمستان و تابستان اصلاح نمایند مشمول طرح برق امید خواهند شد و بهای برق مصرفی آن‌ها صفر و یا بهای ناچیزی خواهد شد.
 
وی به بیان راهکارهای کاهش مصرف برق مشترکین کشاورز پرداخت و افزود: چنان‌چه کشاورزان نسبت به رعایت طرح‌های تشویقی این اداره در پیک بار از ساعت ۱۳ الی ۱۷ نسبت به خاموش نمودن پمپ‌های خود در ۳۱ روز ماه  از ابتدای خردادماه اقدام نمایند به شرط عدم عبور از قدرت پروانه بهره‌برداری هزینه برق مصرفی رایگان خواهد بود و  همانند سنوات قبل همکاری این عزیزان محاسبه و در قبوض سیکل‌های بعد نمایان خواهد شد و جایگزینی موتور پمپ شناور به جای موتور پمپ‌های شافت و غلافی باعث صرفه‌جویی به میزان ۲۰ درصد در مصرف برق کشاورزان خواهد شد.
 
شکوهی با بیان اینکه کشاورزان به عنوان رکن اصلی تولید در جنوب کرمان به شمار می‌آیند گفت: کشاورزان می‌توانند استفاده از روش‌های نوین آبیاری مانند قطره‌ای و بارانی به جای استفاده از آبیاری سنتی و غرقابی و همچنین رعایت قدرت قراردادی ذکر شده در پروانه بهره‌برداری نمایند و در سال جدید اگر کشاورزان بالای قدرت قراردادی مصرف نمایند هزینه برق مصرفی آنها کشاورزی محاسبه می‌شود که از تعرفه‌های ارزان صنعت برق می‌باشد و محاسبه نخواهد شد و کیلووات مصرفی بالای قدرت با تعرفه تأمین برق محاسبه خواهد شد و این مهم باعث بقای کشاورزی در سال‌های آینده و حفظ منابع انرژی برای نسل‌های بعدی خواهد شد.
 
رئیس اداره شهر بلوک افزود: در سالی که مزیّن به فرموده مقام معظّم رهبری مدظله العالی به شعار سال می‌باشد در حوزه دانش‌بنیان اداره برق بلوک چشم‌انداز و برنامه‌های خوبی همچون تعویض کنتورهای آنالوگ و دیجیتال به کنتورهای هوشمند و استفاده از مانیتورینگ جهت قطع و وصل این مشترکان از راه دور استفاده خواهد کرد.
 
شکوهی خطاب به مردم شهر بلوک گفت: همان‌گونه که آب مایه حیات است چنان‌چه برق قطع شود کلیه امورات روزمره همشهریان مختل خواهد شد و شامل قطع آب و اینترنت و همچنین قطع تلفن و غیره می‌شود پس به همین صورت برق مایه حیات و زندگی می‌باشد لذا بایستی قدر این نعمت خدادادی را بدانیم و در زمینه مصرف آن جداً تجدید نظر نمائیم و با اصلاح الگوی مصرف کم مصرف کنیم تا همیشه مصرف کنیم.
 
انتهای پیام/




بستر فرهنگ‌سازی پرداخت هزینه برق مصرفی نهادینه شود

منبع:آرمـان
? بستر فرهنگ‌سازی پرداخت هزینه برق مصرفی نهادینه شود