بزرگ‌ترین پارکینگ هوشمند جنوب‌شرق کشور، صاروج پارس، به بهره‌برداری رسید

طی آیینی با حضور مقامات استانی، بزرگ‌ترین پارکینگ هوشمند جنوب‌شرق کشور، صاروج پارس، به بهره‌برداری رسید. به گزارش فت فتو؛ شهردار کرمان، در آیین افتتاح بزرگ‌ترین پارکینگ هوشمند جنوب‌شرق کشور، صاروج پارس، که با حضور استاندار، جمعی از مدیران شهری، اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، رییس کل دادگستری استان، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و […]

طی آیینی با حضور مقامات استانی، بزرگ‌ترین پارکینگ هوشمند جنوب‌شرق کشور، صاروج پارس، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فت فتو؛ شهردار کرمان، در آیین افتتاح بزرگ‌ترین پارکینگ هوشمند جنوب‌شرق کشور، صاروج پارس، که با حضور استاندار، جمعی از مدیران شهری، اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، رییس کل دادگستری استان، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، رییس اتاق بازرگانی استان و مقامات نظامی و انتظامی استان که در محل این پارکینگ برگزار شد، ضمن تبریک به سرمایه‌گذار پروژۀ صاروج پارس به دلیل افتتاح بخش اول این پروژه، بعد از سال‌ها درگیر شدن با مسایل مختلف، افزود: با بهره‌برداری از پارکینگ این پروژه، یک قفل باز شد و شاید وجهۀ نمادین این افتتاح مهم‌تر از اصل پارکینگ باشد؛ چراکه اعلام می‌کند سرمایه‌گذاری‌ای که در اختیار شهر و عموم مردم قرار گیرد، می‌تواند رشد کند و حتماً باید مورد توافق همگانی قرار گیرد.

سعید شَعرباف تبریزی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در سرمایه‌گذاری‌های کلان شهر کرمان دچار مشکلات بنیادینی هستیم و آنچنان که باید و شاید و آنچنان که استعداد و فرصت در شهر وجود دارد، نتوانسته‌ایم فعالیت کنیم.

وی، یکی از دلایل عدم پیشرفت در حوزۀ سرمایه‌گذاری‌های کلان را بی‌توجهی به برخی از زیرساخت‌های اطلاعاتی موردنیاز جریان سرمایه‌گذاری دانست و ادامه داد: جریان سرمایه‌گذاریِ در خدمت مردم باید به‌صورت شفافی مطلع باشد که در چه بستری سرمایه‌گذاری می‌کند، چه سودی عایدش می‌شود، چه کاربری‌ها و ارتباطاتی و چه تلقی‌هایی از این پروژه در بین مردم ایجاد می‌شود و نیروهای انتظامی و قضایی چگونه به او در اجرای این پروژه کمک خواهند کرد.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: در سایر کشورها، بسیاری از این زیرساخت‌ها را ازطریق تهیۀ بسته‌های جامع سرمایه‌گذاری فراهم می‌کنند، به این صورت که وقتی سرمایه‌گذار مراجعه می‌کند، نه‌تنها محاسبات اقتصادی، بلکه اثرات اجتماعی، فرهنگی و محیط‌زیستی پروژه را هم در اختیار او قرار می‌دهند.

شعرباف تبریزی ادامه داد: به این ترتیب، سرمایه‌گذار و بدنۀ مدیریتی می‌دانند در کجا چه سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند و چه تبعاتی خواهد داشت و این باعث می‌شود سرمایه‌گذاری، پیش‌بینی‌پذیر شود و طرفین به نتیجۀ برد-برد برسند و پروژه‌ها سریع‌تر اجرا شوند.

وی، یکی از اولویت‌های شهرداری کرمان را توجه جدی به تهیۀ بسته‌های سرمایه‌گذاری با نگاه کاملاً علمی اعلام کرد و افزود: از تجربه‌ای که در پروژۀ صاروج اتفاق افتاد و قریب ۱۲ سال طول کشید در حالیکه می‌توانست سریع‌تر و با تبعات کمتری اجرا شود، استفاده خواهیم کرد و به سمت پروژه‌هایی می‌رویم که سریع‌تر اجرا شوند و ثمرات آنها به شهر و شهروندان برسد.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه در برخی کتب شهرسازی نوشته می‌شود ساخت پارکینگ در بافت مرکزی شهرهای تاریخی، اشکال راهبردی دارد، تصریح کرد: به‌رغم اینکه بخشی از این موضوع را به لحاظ فنی می‌پذیرم، اما متأسفانه این نگاه توجهی به برخی اقتضائات واقعی حوزه‌های شهری در ایران ندارد.

شعرباف تبریزی ادامه داد: وقتی در بافت مرکزی شهر کرمان طبق آمار حداقل ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ پارک تقریباً ثابت روزانه داریم که از صبح تا پنج بعدازظهر پارک می‌کنند و اگر می‌خواهیم بافت مرکزی را به سمت پیاده‌مدار ببریم، چاره‌ای نیست جز اینکه ظرفیت مشخصی از پارکینگ را با استفاده از بسته‌های مشوق حداقل ویژۀ خودروهایی که پارک ثابت دارند، در اختیار آنها قرار دهیم.

وی افزود: این اقدام تناقضی با منطق پیاده‌مدار و حمل‌ونقل عمومی در بافت تاریخی ندارد و در یک نگاه جامع قابل جمع است و در پارکینگ‌سازی بافت تاریخی نباید دچار افراط و تفریط شویم.

شهردار کرمان، بار دیگر به سرمایه‌گذار پروژۀ صاروج پارس به دلیل رها نکردن پروژه پس از ۱۲ سال معطلی و با وجود شرایط بسیار سختِ اجرا تبریک گفت و یادآور شد: من می‌دانم تجمیع بیش از ۲۰۰ پلاک در یک منطقه با این مشخصات چه باری را به سرمایه‌گذار و سیستم قضایی تحمیل کرده و واقعاً کار بزرگی اتفاق افتاده است.

شعرباف تبریزی بیان کرد: خواهشم از سرمایه‌گذار پروژه این است که پس از افتتاح پارکینگ، فرایند اجرایی را به سرعت پیش ببرند تا تبدیل به مجموعه‌ای شود که به مردم خدمت دهد و ما نیز تلاش می‌کنیم این پارکینگ برای مردم و ساکنان منطقه، کاربردی و به نفع شهر باشد.




بزرگ‌ترین پارکینگ هوشمند جنوب‌شرق کشور، صاروج پارس، به بهره‌برداری رسید

منبع:بــرنا
?
بزرگ‌ترین پارکینگ هوشمند جنوب‌شرق کشور، صاروج پارس، به بهره‌برداری رسید