برگزاری رزمایش جهاد دامپزشکی در روستاهای محروم کرمان

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان از برگزاری رزمایش قرارگاه محرومیت‌زدایی جهاد دامپزشکی در روستاهای محروم استان کرمان خبر داد. به گزارش فت فتو از کرمان، حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان امروز در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی اقدامات اجرایی قرارگاه محرومیت‌زدایی و اردوهای جهادی دامپزشکی استان اظهار کرد: با توجه به تاکید معاون وزیر و رئیس […]


مدیرکل دامپزشکی استان کرمان از برگزاری رزمایش قرارگاه محرومیت‌زدایی جهاد دامپزشکی در روستاهای محروم استان کرمان خبر داد.

به گزارش فت فتو از کرمان، حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان امروز در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی اقدامات اجرایی قرارگاه محرومیت‌زدایی و اردوهای جهادی دامپزشکی استان اظهار کرد: با توجه به تاکید معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور بر ضرورت ساماندهی قرارگاه محرومیت‌زدایی جهاد اداره کل دامپزشکی استان کرمان و برقراری اردوهای جهادی در مناطق کم‌برخوردار و محروم استان، این اداره کل با همکاری بسیج جامعه مهندسین کشاورزی استان و نیز  بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی به ارائه خدمات جامع دامپزشکی در مناطق محروم می‌پردازد.

وی تصریح کرد: کنترل بیماری‌های دام و طیور از جمله وظایف دامپزشکی است که در این راستا می‌توان به‌منظور اجرای سیاست‌های سازمان دامپزشکی از استعداد و ظرفیت‌های گروه‌های جهادی در مناطق روستایی جهت خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی استفاده بهینه کرد.

رشیدی با بیان اینکه با مدیریت جهادی و انقلابی می‌توان مشکلات را حل کرد، ادامه داد: این قرارگاه‌ با سه مأموریت اصلی، ارائه خدمات در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، پیشگیری از بیماری‌ها دام و طیور، مدیریت بیماری‌ها و آموزش و ترویج مسائل مرتبط با دامداری‌ها و مرغداری‌ها، در قالب اهداف اصلی و تخصصی سازمان دامپزشکی کشور فعالیت می‌کند.

وی از اجرای این طرح در مناطق محروم استان به‌صورت رایگان خبر داد و اعلام کرد: ازجمله این مناطق محروم جهت ارائه خدمات، شهرستان رابر،  منطقه نگین کویر در شهرستان فهرج و منطقه گنبکی در شهرستان ریگان هستند که خدمات جامع دامپزشکی شامل خدمات بهداشتی مایه‌کوبی، سمپاشی، درمان‌های ضد انگلی و درمان دام‌ها را می‌گیرند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب





برگزاری رزمایش جهاد دامپزشکی در روستاهای محروم کرمان

منبع: فــارس
? برگزاری رزمایش جهاد دامپزشکی در روستاهای محروم کرمان