برگزاری دوره طرح ولایت توانمندسازی ارکان صالحین

دوره طرح ولایت توانمندسازی ارکان صالحین حوزه های مقاومت بسیج ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین(ع)در مکان های حوزه ها با حضور مربیان صالحین برگزار گردید. به گزارش فت فتواز کرمان؛ حوزه  دوره آموزشی توانمندسازی مربیان حلقه صالحین خواهران بسیجی به همت ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالومنین (علیه السلام)برگزار شد. در این دوره که با هدف […]

دوره طرح ولایت توانمندسازی ارکان صالحین حوزه های مقاومت بسیج ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین(ع)در مکان های حوزه ها با حضور مربیان صالحین برگزار گردید.

به گزارش فت فتواز کرمان؛ حوزه  دوره آموزشی توانمندسازی مربیان حلقه صالحین خواهران بسیجی به همت ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالومنین (علیه السلام)برگزار شد. در این دوره که با هدف توانمندسازی مربیان در جهت تربیت انسان مومن، بصیر، مجاهد،فعال، انقلابی برگزار شد ، حجت الاسلام والمسلمین جزمک گفت : تربیت مثل دانه ای است که کاشته می شود ، جوانه می زند ،  آرام آرام روی پای خود می ایستد و بعد محکم و استوار می شود مصداق آیه ۲۹ سوره مبارکه فتح. « مثل دانه ای که حضرت محمد (ص) می کارند مانند زراعتی که جوانه‌های خود را خارج ساخته، سپس به تقویت آن پرداخته تا محکم شده و بر پای خود ایستاده است و بقدری نموّ و رشد کرده که زارعان را به شگفتی وامی‌دارد؛ این برای آن است که کافران را به خشم آورد.

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه در مفهوم تربیت کودک ویژگیهایی وجود دارد بیان کرد : تربیت براساس استعدادهای خود کودک شکل میگیرد و استعدادها را از قوه به فعل و رشد میرساند. تربیت همواره پیوسته است و هدف و شرایط محیطی در تربیت اثر دارد و باید به این موضوع دقت کرد. یعنی روش تربیت براساس محیطی که کودک در آن وجود دارد تغییر پیدا می کند و باید با برنامه ریزی و روش متناسب با آن محیط صورت گیرد.  وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و آیت الله حائری شیرازی افزود: تربیت فرزند مثل پرورش گُل است‌. گل را آب می‌دهند و در نور می‌‌گذارند و همۀ زمینه‌‌ها را برای شکفتن آن فراهم ‌می‌کنند تا خودش باز شود. اگر انسان بخواهد با دستش به باز شدن گل کمک کند و به آن شکوفایی مصنوعی بدهد، آن را خراب می‌‌کند. امکان ندارد کسی ادعا کند حاضر است گلی را بدون آنکه خراب شود، باز کند! همگامی با طبیعت در طفولیت باعث رشد فطرت در کودک می‌‌شود. اگر کودک از آغاز طفولیت، همگام با طبیعت رشد نکند و طبیعت او بسوزد، فطرت نمی‌‌تواند از میانۀ آن جوانه بزند.

حجت الاسلام و المسلمین جزمک گفت : با توجه به بیانات مقام معظم رهبری راجع به مسأله‌ی کودکان و نوجوانان ما در درجه‌ی اول باید به ساختن و پرداختن شکل روحی کودکانمان اهتمام بورزیم. اگر توانستیم هویت انسانی این کودک را از آغاز کودکی شکل بدهیم و خلقیاتی را در آن به وجود بیاوریم، این برای همیشه به درد خواهد خورد. عوارضی وجود دارد، معمولاً این عوارض اخلاقیات را تحت تأثیر قرار میدهد؛ اما اگر چنانچه شخصیت کودک از آغاز ساخته شد و شکل گرفت، تأثیرات عوارض کمتر خواهد بود و عوامل کمک کننده هم در بین راه کمک خواهد کرد.

ایشان اضافه کرد: تربیت زمینه سازی است مثل یک باغبانی که برای پرورش یک گل زمینه برای رشد ایجاد می کند. تربیت خروجی محور نیست و باید یک زمینه هایی فراهم کرد که ممکن است تاثیرگذار باشد. در تربیت از تنبیه و تشویق حساب شده باید استفاده کرد یعنی وابسته و شرطی نکردن تربیت .تشویق و محبّت بیش از حد، مثل کود زیاد است که به گُل داده می شود، همان طور که کود زیاد عامل فساد گل می شود، محبّت و تشویق زیاد نیز در تخریب اخلاق کودک تأثیری عمیق دارد.

 وی در پایان خاطرنشان کرد : تربیت مرحله به مرحله و تدریجی است مانند یک گیاه که مرحله به مرحله رشد می کند و همراه با ریشه دار کردن است یعنی به اندازه ای که می خواهیم معرفت در رفتار کودک را بالا ببریم به همان اندازه باید شناخت کودک را بالا ببریم .یعنی باید فرد را ریشه دارد کرد تا سقوط نکند. هدف ، موضوع و محیط در روش تربیت ارتباط مستقیمی دارد .




برگزاری دوره طرح ولایت توانمندسازی ارکان صالحین

منبع: خــبرگزاری بســیج
? برگزاری دوره طرح ولایت توانمندسازی ارکان صالحین