برگزاری جشن توانمندسازی ۵ هزار مددجو در کرمان

در آستانه چهارمین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و میلاد حضرت زهرا (س) جشن توانمندسازی ۵ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان با حضور رئیس کمیته امداد برگزار شد. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سیدمرتضی بختیاری در آیین جشن خودکفایی ۵ هزار مددجوی تحت کمیته امداد استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد […]


در آستانه چهارمین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و میلاد حضرت زهرا (س) جشن توانمندسازی ۵ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان با حضور رئیس کمیته امداد برگزار شد.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سیدمرتضی بختیاری در آیین جشن خودکفایی ۵ هزار مددجوی تحت کمیته امداد استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: ۱۲ الی ۱۸ دی ماه هفته مقاومت است، جبهه مقاومت با دست پرورده‌های سردار قدرتمند شده است.

رئیس کمیته امداد کشور در ادامه با اشاره به وجود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ شهید در استان کرمان اظهار کرد: این خطه دانشمندان و فرهیختگان زیادی را در خود پرورانده است و حاج قاسم سلیمانی یکی از آنهاست.

وی محور وحدت موجود در استان کرمان را حاج قاسم سلیمانی دانست و بیان کرد: پرچم‌دار وحدت در کشور حاج قاسم سلیمانی است.

وی با اشاره به جشن توانمندسازی ۵ هزار مددجوی استان کرمان اظهار کرد: کارآفرینان یاوران اشتغال هستند.

بختیاری گذشت یکسال از دریافت تسهیلات، داشتن درآمدی بیش از حقوق مصوب شورای کار و افزایش رتبه دهک را از شاخص‌های عمده برای خروج مددجو از تحت حمایت کمیته امداد برشمرد و گفت: امروز در کرمان جشن خودکفایی ۵ هزار مددجو را برگزار می‌کنیم.

وی از جشن اهداء ۸۰۰ سری جهیزیه در کنار جشن خودکفایی ۵ هزار مددجو در استان کرمان سخن گفت و افزود: مقام معظم رهبری از کمیته امداد خواسته‌اند که توانمندسازی مددجویان با حفظ کرامت انسانی آنها انجام شود.

وی با بیان این مطلب که به دنبال ایجاد اشتغال پایدار با درآمد با ثبات برای مددجویان هستیم؛ گفت: استفاده از ظرفیت راهبران شغلی یکی از رویکردهای کمیته امداد است و مهارت‌آموزی، نظارت بر کیفیت تولید، نظارت بر برنامه‌های مالی و بازاریابی از وظایف راهبر شغلی است.

بختیاری ادامه داد: در سراسر کشور بیش از ۵ هزار راهبر شغلی داریم و در آینده ۵۰ درصد اشتغال کمیته امداد توسط راهبران شغلی امین و متعهد انجام خواهد شد.

وی با اشاره به شعار سال اظهار کرد: امسال ۳۵ همت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به کمیته امداد اختصاص داده شده و هم چنین امسال ۱۰۰ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در سراسر کشور خود کفا می‌شوند.

وی با تاکید براینکه باید به سمت اشتغال پایدار برویم و برای تحقق آن نیاز به اقتصاد دیجیتالی و دانش‌بنیان دارد، تصریح کرد: باید با کمک نمایندگان مجلس و کارآفرینان اشکالات اشتغال خرد را برطرف کنیم و اشتغال خانگی را فراموش نکنیم. اشتغال خانگی در استان کرمان موفق بوده است و در این زمینه می‌تواند به ما کمک کند.

بختیاری از محاسن اشتغال خانگی سخن گفت و افزود: شرکت‌های بزرگ می‌توانند به خوبی دست کمیته امداد را در زمینه اشتغال خانگی بگیرند به طوری که هم نیاز خود را تامین و هم برای مددجویان ما اشتغال ایجاد کنند.

توانمندسازی محرومان سبب حرکت به سمت عدالت می‌شود

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این آیین، خدمت به مردم را مهمترین کار دانست و بیان کرد: شهید سلیمانی نه‌تنها یک فرمانده نظامی برجسته بلکه خدمت‌رسانی در حد اعلا بود.

وی با بیان این مطلب که مجموعه امداد جای خوش‌نام و نیک‌نامی است و مردم به این نهاد مقدس اعتماد دارند، اظهار کرد: توانمندسازی محرومان سبب حرکت به سمت عدالت می‌شود و فرهنگ نیکوکاری در جامعه وجود دارد و اقدامات امداد این فرهنگ و روحیه انفاق را یادآوری می‌کند.

استاندار کرمان کمیته امداد را یکی از میراث‌های امام راحل دانست و عنوان کرد: کمک‌ها با حفظ کرامت و شأن مردم انجام می‌شود.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که در کرمان برای همه مددجویان جهیزیه تامین شده و دیگر متقاضی وجود ندارد، اظهار کرد: اشتغال به‌خوبی در حال انجام است.

وی عنوان کرد: وظیفه نوکری مردم را داریم و به این افتخار می‌کنیم در این راستا حمایت‌های لازم در زمینه مسکن و اشتغال را خواهیم داشت.

ارائه خدمت به ۱۱۰ هزار خانوار

ناصر عسکری‌نژاد مدیر کل کمیته کمیته امداد استان کرمان نیز در این جلسه گفت:  ۵ هزار مددجوی کمیته امداد به اشتغال پایدار دست یافته‌اند.

وی با اشاره به ارائه خدمت به ۱۱۰ هزار خانوار عنوان کرد: در ۹ ماهه امسال ۳ هزار و ۶۹۲ سری جهیزیه به ارزش ۱۲۱ میلیارد تومان در استان کرمان توزیع کرده‌ایم، همچنین ۶۸ هزار حامی از سراسر کشور حمایت ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته استان کرمان را بر عهده دارند.

عسکری‌نژاد ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در سال جاری گفت: همیشه خود را بدهکار مردم می‌دانیم و ما مدیران باید میدانی کار کنیم و با پشت میز نشینی کاری از پیش نمی‌رود.

پایان پیام / ۳۷۶۳ / ش





برگزاری جشن توانمندسازی ۵ هزار مددجو در کرمان

منبع: فــارس
? برگزاری جشن توانمندسازی ۵ هزار مددجو در کرمان