برگزاری تنها یک دورهمی، سهم حوزه فرهنگی هلیل رود از هفته گردشگری

فت فتو/کرمان در حالی هفته گردشگری را پشت سر گذاشتیم که در جیرفت تنها شاهد برگزاری یک دورهمی بودیم. به گزارش فت فتو، اداره میراث فرهنگی شهرستان جیرفت به مناسبت هفته گردشگری یک دورهمی با حضور فعالان گردشگری شهرستان برگزار کرد که بر اساس شواهد تنها سهم مهد تمدن ۷ هزار ساله حوزه هلیل رود […]

فت فتو/کرمان در حالی هفته گردشگری را پشت سر گذاشتیم که در جیرفت تنها شاهد برگزاری یک دورهمی بودیم.

به گزارش فت فتو، اداره میراث فرهنگی شهرستان جیرفت به مناسبت هفته گردشگری یک دورهمی با حضور فعالان گردشگری شهرستان برگزار کرد که بر اساس شواهد تنها سهم مهد تمدن ۷ هزار ساله حوزه هلیل رود از هفته گردشگری محسوب می شود.

رونق گردشگری با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی امکانپذیر می شود

کمال الدین ضیاء کمالی نماینده مدیرکل میراث فرهنگی استان در جنوب کرمان در نشست فعالان گردشگری در جیرفت، ضمن اشاره به آغاز فصل گردشگری در این شهرستان گفت: اقلیم‌جیرفت به گونه ای است که فصل پاییز و زمستان بهترین زمان برای گردشگری در این منطقه است و با توجه به فروکش کردن کرونا، انتظار می رود رونق گردشگری به روال قبل از این بیماری برگردد و در همین راستا می طلبد تمام دستگاه های اجرایی شهر برای تقویت زیرساخت های گردشگری پای کار باشند.

وی با اشاره به غنای باستانی و تاریخی جیرفت و جنوب کرمان گفت: جیرفت و جنوب کرمان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی در حوزه های مختلف باستانی و تاریخی، فرهنگی، کشاورزی و … است و گردشگری در تمامی این حوزه ها می تواند به نقطه قوت منطقه تبدیل شده و در شکوفایی اقتصادی منطقه موثر باشد و این  مهم میسر نمی شود جز اینکه همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان پای کار بیایند و  برای توسعه گردشگری و پیشرفت شهر کمک کنند. زیرا تجربه نشان داده در شهرهای موفق در حوزه گردشگری همه دستگاه ها باید در یک مسیر مشترک حرکت کنند.

ضرورت راه اندازی کارگروه گردشگری در جیرفت توسط فرماندار

ضیاء کمالی در ادامه بر ضرورت تشکیل کارگروه گردشگری توسط فرمانداری جیرفت تاکید کرد و افزود: متاسفانه در سال های اخیر در برگزاری کارگروه گردشگری وقفه پیش آمده و این کارگروه چندین سال است که تشکیل نشده لذا انتظار است از این به بعد شاهد برگزاری منظم کارگروه گردشگری باشیم که مطمئنا در ارائه راهکارهایی برای تقویت زیرساخت های گردشگری نقش به سزایی دارد.

ضیاء کمالی همچنین از موزه منطقه ای جیرفت به عنوان دروازه ورود گردشگر به کشور یاد کرد و افزود: موزه جیرفت یکی از بزرگترین موزه های کشور است که در کنار محوطه‌های تاریخی و باستانی جیرفت نقش بسزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی خواهد داشت.

وی افزود: ساخت موزه بزرگ منطقه ای جیرفت در سه فاز طراحی شده که ساخت فاز اول آن به زودی آغاز می شود و از محل سفر ریاست جمهوری به کرمان، اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی برای تکمیل موزه جیرفت در نظر گرفته شده است.

به گزارش فت فتو، در نشست فعالان گردشگری، معاونت برنامه ریزی فرمانداری، بخشدار مرکزی جیرفت، نماینده اتاق بازرگانی جیرفت و رییس میراث فرهنگی جیرفت حضور داشتند و فعالان گردشگری در حوزه بوم گردی مشکلات خود را با مسئولان حاضر در نشست در میان گذاشتند.

انتهای پیام




برگزاری تنها یک دورهمی، سهم حوزه فرهنگی هلیل رود از هفته گردشگری

منبع: ایـسنا
? برگزاری تنها یک دورهمی، سهم حوزه فرهنگی هلیل رود از هفته گردشگری