برگزاری بیش از ۱۴ هزار دادگاه آنلاین در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۱۴ هزار و ۸۶۷ دادگاه آنلاین در دادگستری‌های استان برگزار شده است. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: ۷۹ پرونده برای مدیران و کارکنان متخلف تاستان کرمان با موضوع اختلاس، ارتشا، تصرف و تضییع […]


رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۱۴ هزار و ۸۶۷ دادگاه آنلاین در دادگستری‌های استان برگزار شده است.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: ۷۹ پرونده برای مدیران و کارکنان متخلف تاستان کرمان با موضوع اختلاس، ارتشا، تصرف و تضییع وجوه دولتی تشکیل شده که ۳۵ پرونده منتهی به رای قطعی شده است.

وی درصد ابلاغ الکترونیکی در استان کرمان را ۹۲ درصد دانست و ادامه داد: ۱۴ هزار و ۸۶۷ دادگاه آنلاین در دادگستری‌های استان برگزار شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: در شوراهای حل اختلاف استان کرمان نیز ۳۳ پرونده قتل عمد منتهی به سازش شده است.

حمیدی افزود: شورای حل اختلاف ویژه زندان‌های استان کرمان نیز توانسته‌اند ۲ هزار و ۸۰۳ پرونده را مورد رسیدگی قرار دهن و ۷۵۷ زندانی آزاد شده‌اند.

تبلیغات زودهنگام جرم است

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه به صورت غیررسمی برخی فعالیت‌های انتخاباتی آغاز شده و تبلیغات زودهنگام جرم است، گفت: ستاد انتخابات برای مدیریت فضای انتخابات و پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان کرمان تشکیل می‌شود.

حمیدی بیان داشت: فضای انتخاباتی را رصد می‌کنیم و جرایم و تخلفات شناسایی و تذکرات ارائه می‌شود و اگر فردی تخلف و یا جرمی را مرتکب شود، اقدامات لازم در این زمینه صورت می‌گیرد و امیدواریم میزان مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد.

سرقت و جرایم مواد مخدر جزو مهمترین جرایم استان

وی اظهار کرد: سرقت و جرایم موادمخدر جزو مهمترین جرایم استان کرمان هستند و پس از آن نیز جرایم علیه اشخاص مانند تهدید و تهمت و افترا در رتبه بعدی قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: ۵۲ درصد زندانیان استان کرمان مربوط به جرایم موادمخدر هستند و ۳۰ درصد جرایم خشن در استان کرمان توسط اتباع بیگانه انجام می‌شود و ۵ درصد زندانیان را اتباع بیگانه تشکیل می‌دهند و برای ما فرقی ندارم مجرم ایرانی یا افغان باشد و هر فردی که جرمی را انجام دهد با وی برخورد می‌شود.

وی با تقدیر از همراهی رسانه‌ها در اجرای سیاست‌های قوه قضاییه در استان کرمان، اظهار کرد: اگر اصحاب رسانه همراه نباشند و انعکاس صحیح و درستی از فعالیت‌های انجام شده در نظام مقدس جمهوری را اسلامی نداشته باشند، بسیاری از تلاش‌ها و فعالیت‌ها در همان سازمان باقی می‌ماند و افراد جامعه از آن مطلع نمی‌شوند.

حمیدی عنوان کرد: معرفی چهره شهدا به ویژه شهدای شاخص به مردم یکی از وظایف رسانه‌هاست و شهید بهشتی به‌عنوان سیدالشهدای انقلاب اسلامی هنور برای بسیاری از افراد به ویژه جوانان ناشناخته است و باید شخصیت و ابعاد مختلف زندگی وی بیش از پیش مطرح شود، زیرا هنوز غبار مظلومیت از چهره شهید بهشتی زدوده نشده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: شهید بهشتی خدمات بسیار گسترده ای را در زمان کوتاه مسئولیت خود در قوه قضاییه انجام داد و تدوین قانون اساسی به عنوان یک قانون مترقی ازجمله این اقدامات است که توانسته نیازمندی‌های روز کشور و نظام را محقق سازد.

حمیدی ابراز داشت: مهمترین ویژگی قوه قضاییه این است که از روزمرگی خارج شده و طبق برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در راستای اجرای سیاست‌های خود اقدام می‌کند و هر ساله به‌روزرسانی می‌شود و اقتضائات قوه قضاییه در این سند دیده می‌شود.

وی از سند تحول قوه قضاییه به‌عنوان یک سند بسیار ارزشمند و بالادستی نام برد و گفت: هر بخشنامه، سند و برنامه در قوه قضاییه باید در چارچوب این سند دنبال شود.

کاهش نقض آرا از ۱۶ درصد به ۱۳ برگزاری دوره‌های آموزشی

حمیدی اظهار داشت: دوره‌های آموزشی و نشست‌های نقد رای به‌منظور افزایش کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها و اتقان آرا به صورت مستمر در استان کرمان برگزار می‌شود که در نتیجه درصد نقض آرا از ۱۶ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۱۳ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: کاهش حجم کاری قضات و کارمندان از طریق اصلاح فرایندها در دست انجام است و از این‌رو ورودی پرونده‌ها در ۱۲ ماه گذشته ۶۲۳ هزار و ۸۷۵ پرونده بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن فقط تعداد سه پرونده اضافه شده است.

حمیدی اظهارداشت: طی سال گذشته ۶۰۱ هزار و ۱۶۴ پرونده معادل ۹۷ درصد پرونده‌ها توسط قضات و کارکنان اداری و در راستای اجرای سیاست‌های دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

حمیدی بیان داشت: چهار دفتر خدمات الکترونیک جدید به دفاتر استان کرمان افزوده شده است و به مردم خدمات ارائه می‌دهد.

وی ابراز کرد: ۹۶ هزار و ۶۷ مورد ملاقات مردمی در سراسر استان کرمان توسط مدیران قضایی برگزار شده است که نسبت به سال قبل آن ۱۲۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

رفع تصرف ۸۸۰ هکتار از اراضی ملی در سال گذشته

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان عنوان کرد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سال گذشته ۴۸ مصوبه اجرا کرده که از ۸۸۰ هکتار اراضی ملی رفع تصرف شده است که این اراضی بیش از یک هزار میلیارد تومان ارزش دارد.

حمیدی از رسیدگی به ۲۸۱ پرونده مربوط به واحدهای اقتصادی و بنگاه‌های تولیدی استان کرمان طی سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: از تعطیلی ۴۴ واحد تولیدی جلوگیری به‌عمل آمد و ۴۵ واحد تولید تعطیل هم احیا شده است و از بیکاری بیش از ۹ هزار نفر جلوگیری به‌عمل آمد.

وی تصریح کرد: ۷۹ پرونده برای مدیران و کارکنان متخلف طی سال گذشته در استان کرمان تشکیل شده که ۳۵ پرونده منتهی به رای قطعی هم شده است.

حمیدی اظهار کرد: ۲۰ تا ۲۲ درصد از زندانیان استان کرمان را سارقان تشکیل می‌دهند و اینکه مجازات‌ها بازدارنده هست یا خیر به قانون برمی‌گردد و مجازات سارقان بدون ملاحظه اعمال می‌شود و در یک سال گذشته با وجود عفو رهبری اما سارقان از ارفاقات قانونی محروم بودند.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





برگزاری بیش از ۱۴ هزار دادگاه آنلاین در کرمان

منبع: فــارس
? برگزاری بیش از ۱۴ هزار دادگاه آنلاین در کرمان