برپایی اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در سیرجان

اولین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان با حضور کشتی‌گیرانی از سراسر کشور در شهرستان سیرجان و به میزبانی باشگاه فرهنگی ورزشی گل‌گهر در حال برگزاری است. حمید باوفا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت‌وگو با نذیر کرمان در سیرجان اظهار کرد: اولین اردوی تیم ملی جوانان کشتی فرنگی در شهرستان سیرجان و در […]


اولین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان با حضور کشتی‌گیرانی از سراسر کشور در شهرستان سیرجان و به میزبانی باشگاه فرهنگی ورزشی گل‌گهر در حال برگزاری است.

حمید باوفا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت‌وگو با نذیر کرمان در سیرجان اظهار کرد: اولین اردوی تیم ملی جوانان کشتی فرنگی در شهرستان سیرجان و در مجموعه ورزشی گل‌گهر در حال برگزاری است.

 وی افزود :امکانات و شرایطی که برای برگزاری این اردو ایجاد شد بسیار خوب است. سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در مورد این اردو توضیح داد: نگاه ما به این جوان‌ها برای سال آینده و برای مسابقات آسیایی و جهانی است و قطعا در ادامه مسیر تورنمنت‌ها و مسابقاتی را در پیش رو داریم که بچه‌ها را ارزیابی کنیم و بتوانیم در بهترین شرایط و آمادگی در مسابقات جهانی جوانان شرکت کنیم.

 حمید باوفا در مورد نفرات انتخاب شده در تیم ملی جوانان گفت: من و کادر فنی تیم نگاهمان بر این است که نفراتی که در تیم ملی جوانان فعالیت می‌کنند، بتوانند در سال آینده کمک حال کشتی فرنگی بزرگسالان باشند.

 سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان با بیان اینکه برای قهرمانی جهان امیدوارهستیم، بیان داشت: در طول دوران حضور در تیم ملی ۴ دوره قهرمان دنیا شده‌ایم و تلاش‌مان را می‌کنیم که پنجمین قهرمانی را هم بدست آوریم و از مجموعه گل‌گهر که شرایط اردو را در سطح ملی آماده کردند قدرانی می‌کنم و امیدوارم کشتی سیرجان در سال‌های آینده در رده نونهالان و نوجوانان نماینده‌ای در تیم ملی و مدال‌آور آسیایی و جهانی داشته باشد.

 ملک محمد بویری مربی تیم ملی با رضایت از شرایط اردو گفت: اولین اردوی تیم ملی جوانان است که در سال جدید برگزار می‌شود و باشگاه گل‌گهر شرایط بسیار خوبی را فراهم کرده است و مجموعا ۴۰ کشتی‌گیر از سراسر کشور و آکادمی کشتی گل‌گهر در این اردو حضور دارند.

 وی افزود: مسابقات آسیایی و جهانی در سال آینده برگزار می‌شوند اما ما قبل از این مسابقات در تورنمنت‌هایی شرکت می‌کنیم.

 مربی تیم ملی کشتی در مورد وضعیت آمادگی کشتی‌گیران بیان داشت: چون اولین اردوی ما است معمولا بچه‌ها با ۲۰ الی ۳۰ درصد آمادگی آمده‌اند وامیدواریم که اردو به اردو بهتر شوند تا به شرایط ایده‌آل برسند و بتوانیم در بهترین وضعیت در مسابقات جهانی شرکت کنیم.

مجید یزدانی رئیس هیأت کشتی سیرجان که سهم بزرگی در رشد وارتقای سطح کشتی سیرجان دارد نیز اظهار داشت: پس از مسابقات قهرمانی کشور اولین اردوی بسترسازی برای مسابقات قهرمانی جهان که سرمربی تیم ملی فرنگی جوانان در سیرجان برگزار کرده است و هدف ما این است که کشتی‌گیران سیرجان بتوانند از داشته‌های تیم ملی استفاده کنند.

یزدانی ادامه داد:این اردوها ۳ سال است که به همت باشگاه گل‌گهر در سیرجان برگزار می‌شود که ۲ اردوی نوجوانان و اولین اردوی جوانان هم در حال برگزاری‌ست واز فواید این اردوها این است که امروزه شاهد هستیم پویا اسدی مقام سوم کشور را بدست می‌آورد و دیگر کشتی‌گیران سیرجانی با بهترین‌های ایران مبارزه می‌کنند و شاهد پیشرفت ورزش کشتی سیرجان در کشور هستیم.

به گزارش فارس: پویا اسدی کشتی‌گیر آینده‌دار وزن ۵۵ کیلوگرم از آکادمی کشتی گل‌گهر که مقام سوم کشور را بدست آورده و مصمم هست که در اردو بماند و نظر مربیان تیم ملی را جلب کند.

دیگر کشتی‌گیر حاضر در اردو محمدمهدی غلامپور از استان فارس، دارنده مدال طلای مسابقات کشوری فرنگی جوانان و بزرگسالان که ضمن رضایت از وضعیت اردو، بدنبال حضور در المپیک و کسب مدال در این آوردگاه بین‌المللی است.

 علی احمدی‌وفا از شهرستان ایذه استان خوزستان که در وزن ۵۵ کیلو گرم کشتی می‌گیرد و از وضعیت فنی و کیفی اردو راضی هست و امیدواراست بتواند در تیم ملی کشتی فرنگی نظر مربیان را جلب کند اما رقابت سختی در پیش دارد.

 تیم ملی کشتی فرنگی جوانان خود را برای مسابقات آسیایی اردن و مسابقات جهانی در اسپانیا در سال ۲۰۲۴ آماده می‌کند.

پایان پیام/۸۰۰۵۸/ب





برپایی اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در سیرجان

منبع: فــارس
? برپایی اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در سیرجان