برداشت ۹۰۰۰ تن سیب زمینی از مزارع ارزوئیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت:با توجه به سطح زیر کشت تا پایان فصل برداشت بیش از ۹ هزار تن سیب زمینی برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود. به گزارش فت فتو از کرمان، پورعبدالله، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت:برداشت سیب زمینی در این شهرستان از سطح ۳۰۰ هکتار مزارع از اواسط آذرماه از بخش صوغان آغاز […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت:با توجه به سطح زیر کشت تا پایان فصل برداشت بیش از ۹ هزار تن سیب زمینی برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش فت فتو از کرمان، پورعبدالله، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت:برداشت سیب زمینی در این شهرستان از سطح ۳۰۰ هکتار مزارع از اواسط آذرماه از بخش صوغان آغاز شده وتا اواخر دی ماه ادامه دارد.

او تصریح کرد: ارقام کاشته شده سیب زمینی در شهرستان طی امسال سانته، میلوا، کلمباو اسپریت است.

پورعبدالله با بیان اینکه به طور متوسط از هر هکتار ۳۰ تن محصول برداشت می‌شود، پیش بینی کرد:با توجه به سطح زیر کشت تا پایان فصل برداشت بیش از ۹ هزار تن سیب زمینی برداشت شود.

او افزود:محصول برداشتی وعلاوه بر مصرف داخلی به مرکز استان واستان‌های یزد، هرمزگان وفارس ارسال می‌شود.

پورعبدالله بیان داشت: تا کنون از سطح بیش از ۴۰ درصد مزارع برداشت صورت گرفته است و محصول سیب زمینی به طور متوسط به قیمت ۷هزارو ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان در محل مزرعه از کشاورزان خریداری می‌شود.

او اظهار داشت: برداشت محصول سیب زمینی با کمک دستگاه برداشت صورت می‌گیرد وجمع آوری وبسته بندی آن از سطح مزرعه با کمک کارگران انجام می‌شود و در فصل برداشت سیب زمینی، زمینه اشتغالزایی برای بیش از ۲۰ نفرکارگر در هر هکتار فراهم می‌آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: بالا بودن قیمت وسایل بسته بندی سیب زمینی و بالابودن هزینه کارگری از جمله مشکلات سیب زمینی کاران این شهرستان است.

انتهای پیام/ی




برداشت ۹۰۰۰ تن سیب زمینی از مزارع ارزوئیه

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? برداشت ۹۰۰۰ تن سیب زمینی از مزارع ارزوئیه