برداشت گندم و کلزا در جیرفت

برداشت محصول گندم و کلزا در شهرستان جیرفت آغاز شد. به گزارش فت فتو ، مدیر جهاد کشاورزی جیرفت گفت: نخستین مرحله از برداشت محصول گندم و کلزا از بخش مرکزی شهرستان جیرفت آغاز شده است . محمد حسن رئیسی گفت: کشاورزان شهرستان جیرفت، امسال بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی […]

برداشت محصول گندم و کلزا در شهرستان جیرفت آغاز شد.

به گزارش فت فتو ، مدیر جهاد کشاورزی جیرفت گفت: نخستین مرحله از برداشت محصول گندم و کلزا از بخش مرکزی شهرستان جیرفت آغاز شده است .

محمد حسن رئیسی گفت: کشاورزان شهرستان جیرفت، امسال بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را به کشت گندم آبی و ۵۰ هکتار از آن ها را به کشت کلزا اختصاص داده‌اند.

وی افزود: برداشت گندم و کلزا در حال حاضر با ۸ دستگاه کمباین در حال انجام است که در هفته‌های آینده و زمان اوج برداشت گندم در این شهرستان، تعداد کمباین‌ها به ۳۰ دستگاه افزایش می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت گفت: پیش بینی می شود امسال، کشاورزان بیش از ۱۰ هزار تن گندم و ۱۲۰ تن کلزا افزون بر نیاز خود را تحویل مراکز خرید شهرستان دهند.

برداشت محصول گندم، همه ساله از نیمه دوم فروردین در مناطق جنوبی شهرستان جیرفت آغاز می شود و تا اواخر مردادماه در بخش‌های اسفندقه و ساردوئیه ادامه دارد و این گستره زمانی به دلیل جغرافیای وسیع و متنوع و چهارفصل بودن این شهرستان است.




برداشت گندم و کلزا در جیرفت

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? برداشت گندم و کلزا در جیرفت