برداشت زعفران در شهرستان شهربابک آغاز شد

کرمان- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: برداشت زعفران از ۱۶۰ هکتار مزارع این محصول در شهرستان شهربابک آغاز شد. سیدعلی وزیری در گفت و گو با نذیر کرمان عنوان کرد: برداشت زعفران در شهرستان شهربابک که با ۱۶۰ هکتار سطح زیر کشت زعفران یکی از تولید کنندگان طلای سرخ در استان است، آغاز شد. […]

کرمان- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: برداشت زعفران از ۱۶۰ هکتار مزارع این محصول در شهرستان شهربابک آغاز شد.

سیدعلی وزیری در گفت و گو با نذیر کرمان عنوان کرد: برداشت زعفران در شهرستان شهربابک که با ۱۶۰ هکتار سطح زیر کشت زعفران یکی از تولید کنندگان طلای سرخ در استان است، آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک با بیان اینکه ۱۵۵ هکتار از مزارع شهرستان در فاز تولید اقتصادی با سن بالای سه سال است، ادامه داد: برداشت زعفران از سطح مزارع شهرستان بسته به شرایط جوی، درجه حرارت منطقه و میزان گلدهی مزارع، از اواسط ابان ماه شروع و تا اوایل آذر ماه ادامه دارد.

وزیری افزود: پیش بینی می‌شود با احتساب متوسط عملکرد ۳.۲ کیلو گرم در هکتار ۴۹۶ کیلو گرم کلاله خشک زعفران از سطح مزارع شهرستان برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد سطح زیر کشت زعفران در سال جاری به علت افزایش دما در تابستان نسبت به سنوات قبل کاهش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک با بیان اینکه زعفران تولیدی شهربابک به دلیل مرغوبیت و کیفیت رنگ و عطر از بازار پسندی بالایی برخوردار است افزود: محصول تولیدی علاوه بر داخل استان در خارج از استان نیز به فروش می‌رسد.

کد خبر ۵۹۳۵۳۶۷




برداشت زعفران در شهرستان شهربابک آغاز شد

منبع: مــهر
? برداشت زعفران در شهرستان شهربابک آغاز شد