برخی مشکلات فعالان اقتصادی در استان قابل حل نیست

نذیر کرمان ـ گروه اقتصاد:استاندار کرمان با بیان این‌که از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات فعالان اقتصادی استان استفاده می‌کنیم،گفت:«بعضی مشکلات به دلایل مختلف در استان قابل حل نیست». محمدمهدی فداکار در نشست صنعتگران،فعالان اقتصادی و کارآفرینان استان کرمان  با رئیس قوه‌قضائیه که پیش از ظهر چهارشنبه ۱۰ آبان‌ماه در محل دادگستری استان کرمان […]

نذیر کرمان ـ گروه اقتصاد:استاندار کرمان با بیان این‌که از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات فعالان اقتصادی استان استفاده می‌کنیم،گفت:«بعضی مشکلات به دلایل مختلف در استان قابل حل نیست».

محمدمهدی فداکار در نشست صنعتگران،فعالان اقتصادی و کارآفرینان استان کرمان  با رئیس قوه‌قضائیه که پیش از ظهر چهارشنبه ۱۰ آبان‌ماه در محل دادگستری استان کرمان برگزار شد،افزود:«امسال ۱۷ جلسۀ کارگروه رفع موانع تولید برگزار شده که ۲۲۶ مصوبه داشته و ۱۰۳ مورد اجرا شده است».

وی تاکید کرد:«در حد توان مشکلات را حل می‌کنیم اما گاهی مشکلات و گرفتاری‌هایی برای شرکت‌ها پیش می‌آید که از ید استان خارج است. این شرکت‌ها توانمند هستند و ظرفیت‌های ملی بزرگی محسوب می‌شوند».

وی همچنین با بیان این‌که در استان توسعۀ نامتوازن شکل گرفته است،گفت:«۴۲ مادۀ معدنی در استان کرمان داریم که عمدۀ صنایع بزرگ در شمال استان قرار دارند و البته تنوع معادن در جنوب بیشتر است و تیتانیوم جنوب کرمان در کشور منحصربفرد است».

به گزارش خبرنگار نذیر کرمان،وی در بخش دیگری از اظهارات خود بیان کرد:«استان کرمان با حدود سه و نیم میلیون جمعیت و بیش از ۱۸۰ هزار کیلومتر مربع استان بزرگی است و ظرفیت‌های متعدد در حوزه‌های متنوع دارد».

فداکار ادامه داد:«کرمان در حوزۀ صنعت و معدن استان برجسته‌ای است و رتبۀ اول را در کشور دارد و در کشاورزی نیز سه محصول برجستۀ اول و صادراتی داریم،محصول پسته در شمال استان،خرما در شرق کرمان و محصولات خارج از فصل جالیزی در جنوب استان تولید می‌شود».

وی با اشاره به وجود معادن مس،فولاد و کرومیت در استان کرمان،افزود:«در مس رتبۀ پنجم دنیا را داریم و فولاد استان نیز نقش برجسته‌ای در کشور دارد».

استاندار کرمان با بیان این‌که ۳۵ درصد اشتغال استان ناشی از صنعت است،خاطرنشان کرد:«بخش عمدۀ صنعت استان معدن‌پایه است و در کنار آن شکل گرفته است،هرچند آن‌چه توقع بوده شکل نگرفته است».

وی یادآور شد:«اقلیم متنوع استان ظرفیت‌های زیادی برای تولید و اشتغال به‌ویژه در حوزۀ کشاورزی به‌وجود آورده است».

/ الف




برخی مشکلات فعالان اقتصادی در استان قابل حل نیست

منبع:خبر کرمان
?

برخی مشکلات فعالان اقتصادی در استان قابل حل نیست

:اخبار استان کرمان – اقتصادی