برخورداری ۷۰ هزار بیمار از خدمات درمانی هلال‌احمر در سال ۱۴۰۲

وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت نذیر کرمان اظهار کرد: بر اساس آنچه که پیش بینی کرده‌ایم بالغ بر ۸ هزار نفر از نیرو‌های سازمان داوطلبان در سال ۱۴۰۲ در اجرای طرح‌های مختلف این سازمان مشارکت داشتند. وی بیان کرد: در سالی که گذشت اعتباراتی به حمایت […]

وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت نذیر کرمان اظهار کرد: بر اساس آنچه که پیش بینی کرده‌ایم بالغ بر ۸ هزار نفر از نیرو‌های سازمان داوطلبان در سال ۱۴۰۲ در اجرای طرح‌های مختلف این سازمان مشارکت داشتند.

وی بیان کرد: در سالی که گذشت اعتباراتی به حمایت و ارائه خدمات اجتماعی در قالب کمک‌های نقدی بلاعوض به بیماران نیازمند، پرداخت کمک هزینه درمانی و پرداخت هزینه درمان مددجویان و دارو‌های مورد نیاز آنها اختصاص داده شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: در طرح‌های مختلف اجرایی هلال‌احمر در طول نوروز هم ۸ هزار نفر از داوطلبان جمعیت برای ارائه خدمات در پایگاه‌های سراسر کشور حاضر هستند.

سلیمی یادآور شد: طرح فعلی که توسط داوطلبان جمعیت در حال انجام است، طرح نوروزی است که از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در حوزه ارائه خدمات درمانی بلاعوض برای بیماران نیازمندی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند هم اقدامات بسیار خوبی در طول سال گذشته انجام شد و همکاران ما در سطح کشور در شعب مختلف هلال‌احمر، پس از شناسایی افراد بیمار نیازمندی که چه به جمعیت هلال‌احمر مراجعه کرده و چه در جریان طرح‌هایی که در مواقع مختلف اجرا می‌شوند به ما مراجعه کنند، اگر تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد و سایر نهاد‌های حمایتی نباشند در اولویت قرار می‌گیرند و خدمات درمانی یا داروی مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

برخورداری ۷۰ هزار بیمار نیازمند از خدمات درمانی سال گذشته

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: نیازمندی بیماران توسط مددکاران اجتماعی مراکز درمانی جمعیت هلال احمر مورد تحقیق واقع می‌شود و در صورت احراز نیازمندی بخشی از هزینه‌های دارو و درمان و یا همه آن تأمین می‌شود.

سلیمی تاکید کرد: در طول یک سال گذشته تا پایان بیستم اسفند، بالغ بر ۷۰ هزار نفر از خدمات درمانی (شامل پرداخت هزینه‌ها و یا تأمین داروی مورد نیاز) برخوردار شده و از این خدمات استفاده کردند.

وی اظهار کرد: همه خدمات درمانی ارائه شده به بیماران نیازمند شامل هزینه‌ها، تأمین دارو و … در سامانه خدمات اجتماعی جمعیت هلال‌احمر ثبت و برای جامعه خدمت گیرنده، ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس سازمان داوطلبان اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم برای بیماران نیازمند باقیمانده هم بودجه مورد نیاز را تأمین کنیم و خدمات درمانی متناسب و مؤثری را به این افراد ارائه بدهیم.

سلیمی خاطرنشان کرد: مددکاران اجتماعی در اغلب داروخانه‌های جمعیت هلال‌احمر مستقر هستند و در صورت مراجعه بیماران نیازمند و با احراز نیازمندی توسط مددکاری یا کل هزینه دارو‌های فرد بیمار و یا بخشی از هزینه را ما تأمین می‌کنیم.

سازمان داوطلبان هلال‌احمر ۳ میلیون عضو دارد

وی تأکید کرد: اکنون بالغ بر ۳ میلیون نفر عضو داوطلب در جمعیت هلال‌احمر داریم و فرایند دسته بندی، رسته بندی و آموزش آنها در حال تکمیل است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر یادآور شد: در حوادث، ماموریت‌ها و برنامه‌هایی که خود هلال‌احمر برای اعضای داوطلب اجرا می‌کند، در صورت اینکه برخی از اعضا دچار سانحه شوند از بیمه بی‌نام در درمان آنها استفاده می‌شود و اینطور نیست که اگر عضوی در جریان مأموریت‌ها آسیب ببیند از خدمات بیمه‌ای محروم باشد.

سلیمی تاکید کرد: از همه هموطنان دعوت می‌کنم اگر تاکنون به عضویت سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در نیامده‌اند، از طریق کد دستوری #۴*۱۱۲* و یا مراجعه به سامانه هلال من برای عضویت خود اقدام کنند و پس از تکمیل عضویت ما متناسب با مأموریت‌های خودمان از افراد داوطلب و تخصص آنها استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/




برخورداری ۷۰ هزار بیمار از خدمات درمانی هلال‌احمر در سال ۱۴۰۲

منبع:آنـــا
? برخورداری ۷۰ هزار بیمار از خدمات درمانی هلال‌احمر در سال ۱۴۰۲