بخش مانتورینگ برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی راه اندازی می شود

سرهنگ خردمند گفت: به دنبال ایجاد سیستم‌های بروز دنیا هستیم تا بتوانیم بخش مانیتورینگ را در یگان‌های حفاظت را راه‌اندازی کنیم.   فت فتو کرمان -سرهنگ خردمند فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن کشور با مدیرکل راه وشهرسازی استان کرمان و عوامل یگان حفاظت از اراضی دولتی تحت حفاظت اداره کل […]

سرهنگ خردمند گفت: به دنبال ایجاد سیستم‌های بروز دنیا هستیم تا بتوانیم بخش مانیتورینگ را در یگان‌های حفاظت را راه‌اندازی کنیم.

 

فت فتو کرمان -سرهنگ خردمند فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن کشور با مدیرکل راه وشهرسازی استان کرمان و عوامل یگان حفاظت از اراضی دولتی تحت حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان دیدار کرد.

سرهنگ خردمند در نشستی که با مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان و عوامل یگان حفاظت از اراضی دولتی استان کرمان داشت به بررسی مشکلات و معضلات یگان حفاظت پرداخت.

در ابتدا حاجی‌زاده مدیرکل راه وشهرسازی استان کرمان گفت: استان کرمان جز پهناورترین استان‌های کشور می باشد که اراضی دولتی تحت حفاظت آن از متفاوت‌ترین اراضی به لحاظ اقلیمی می باشد و با توجه به شرایط بد اقتصادی موجود در کشور زمینه تصرف از اراضی دولتی بسیار زیاد شده است.

او گفت: در روش‌های حفاظت و حراست از اراضی بایستی از تکنولوژی‌های به روز دنیا مانند GIS و GPS‌های آنلاین استفاده و شود که هرچه در امر حفاظت از اراضی هزینه شود به نفع دولت می باشد گرچه این هزینه‌ها در کل پس‌اندازی برای کشور به حساب می‌آید.

حاجی‌زاده می گوید: موضوع حفاظت از اراضی دولتی کمتر از حفاظت از مرز‌ها نیست که هم ثواب دنیوی و اخروی دارد پس باید به صورت ویژه به آن نگاه کرد.

حاجی‌زاده در ادامه گفت: یکی از چالش‌های بحث حفاظت از اراضی این است که بعد از تصرف انرژی زیادی از نیرو‌های یگان حفاظت و حقوقی صرف می‌شود تا اراضی تصرف شده به دولت بازگردد پس بهتر این است که یگان حفاظت بسیار قوی باشد تا اراضی دولتی تصرف نشود و مشکلات بعد از تصرف پیش نیاید؛ و در پایان صحبت هایم از تمامی کارکنان یگان زحمتکش حفاظت از اراضی دولتی کمال تشکر را دارم و همچنین از حضور سرهنگ خردمند در این جلسه بسیار قدردانم و امیدواریم که بتوانیم از برکات حضور ایشان نهایت استفاده را ببریم.

در ادامه سرهنگ رفیعی فرمانده حفاظت از اراضی دولتی استان کرمان گزارشی از عملکرد یگان حفاظت را داد و گفت:یگان حفاظت از اراضی استان کرمان ۹۱ نیرو دارد که تعداد۵۰ نفر به صورت مستقیم در امر حفاظت دخیل می باشند، در استان کرمان ۴۳۰ هزار هکتار اراضی تحت حفاظت این یگان است.

او گفت: در ۹ ماه سال ۱۴۰۰ تعداد ۸۸ مورد رفع تصرف فوری به مساحت ۲۴ هکتار و ارزش ۲۰۸ میلیارد تومان و ۴۸ مورد اجرای حکم به مساحت ۱۰۴ هکتار و ارزش ۱۲۷ میلیارد تومان داشته ایم.

سرهنگ خردمند در این جلسه گفت: دغدغه‌ ما بحث هوشمند سازی یگان حفاظت بوده است که در این راستا به دنبال راه اندازی یک شبکه داخلی هستیم تا بخشی از مشکلات حل شود همچنین به دنبال ایجاد سیستم‌های بروز دنیا هستیم تا بتوانیم بخش مانیتورینگ را در یگان‌های حفاظت را راه‌اندازی کنیم تا از تمامی تصرفات باخبر شویم.

همچنین او در بحث راستی آزمایی گفت:به محض اینکه مدیرکل و معاون املاک وحقوقی اراضی را تحویل یگان حفاظت می‌دهند نباید دغدغه‌ای درباره تصرف داشته باشند بلکه صفر تا صد حفاظت بر عهده یگان و مؤسسه حفاظتی می باشد.

انتهای پیام/ی




بخش مانتورینگ برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی راه اندازی می شود

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? بخش مانتورینگ برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی راه اندازی می شود