بخش خصوصی توان عمل به تعهدات ارزی را ندارند

مدیرعامل شرکت روغن موتور پردیس گفت: بخش خصوصی که یارانه دریافت نمی‌کند و مواد اولیه را با نرخ آزاد تامین می‌کند، توان عمل به تعهدات ارزی را ندارد.  علیرضا کریمی در گفتگو با سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» عنوان کرد: شرکت روغن موتور پردیس بیش از ۲۰ سال است که در حوزه صنعت نفت و روغن فعالیت دارد […]

مدیرعامل شرکت روغن موتور پردیس گفت: بخش خصوصی که یارانه دریافت نمی‌کند و مواد اولیه را با نرخ آزاد تامین می‌کند، توان عمل به تعهدات ارزی را ندارد.

 علیرضا کریمی در گفتگو با سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» عنوان کرد: شرکت روغن موتور پردیس بیش از ۲۰ سال است که در حوزه صنعت نفت و روغن فعالیت دارد و همچنان پیشتاز  در زمینه تولید  انواع روغن پایه، روغن موتور،روغن دنده، روغن هیدرولیک، ضدیخ و گریس است.

مدیرعامل شرکت روغن موتور پردیس که با نام تجاری پانا در استان شناخته می‌شود، گفت: این شرکت با بهره‌مندی از تکنولوژی روز دنیا و استفاده از با کیفیت‌ترین روغن های پایه و افزودنی‌های پیشرفته و یونیزه شده، اقدام به تولید و ساخت انواع روغن‌های صنعتی می‌کند. 

صادر کننده برتر استان افزود: شرکت روغن موتور پردیس، همواره  در طول سالیان متوالی سعی در  ارتقای دانش و تخصص، علاوه بر ارتقای کیفیت محصولات، گامی بلند در راستای رضایت مشتریان خود، به عنوان غنی‌ترین سرمایه این مجموعه بردارد.

کریمی در خصوص وضعیت نامناسب صادارت در استان گفت: با تمام تلاش و همت بخش خصوصی اما د عرصه صادرات ضعیف هستیم که علت اصلی عدم صادرات و رشد آن به مشکلات ارزی بر می‌گردد.

وی ادامه داد:  از سال ۹۷ تاکنون بیش از ۳۰۰ بخشنامه و دستورالعمل برای صادر کنندگان ارسال شده است و هر ساله دست صادرکنندگان را برای صادارت بیش از قبل بسته  و سبب محدودیت صادرات برای صادرکنندگان شده است.

مدیرعامل شرکت روغن موتور پردیس اذعان کرد: شاید به خاطر افزایش افسار گسیخته قیمت دلار برخی متصور می شوند که صادر کنندگان از این افزایش سود برده‌اند و ثروتمند شده‌اند اما این مطلب را نمی‌دانند با مشکلاتی همچون تحریم و  عدم حمایت دولت با مشکل بزرگتری مانند برگشت ارز و تعهد ارزی که در توان بخش خصوصی نیست، روبه‌روست و نمی‌تواند حال خوبی داشته باشد و همین امر سبب کاهش صادرات شده است.

صادرکننده نمونه استان اذعان کرد: قطعا بخش خصوصی به قوانین جمهوری اسلامی احترام می‌گذارد و قبول دارد که باید برگشت ارزی رخ دهد  اما این برگشت مربوط به شرکتی باید باشد که مواد اولیه خودش را با سوبسید و یارانه دریافت می‌کند و قطعا باید ارز حاصل از فروش به کشور با هر نرخی که دولت مصوب می‌کند، برگردد.

وی ادامه داد: بخش خصوصی کوچکی که مواد اولیه خود را از بازار آزاد و با نرخ آزاد ارزی خرید می‌کند و با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی مواد اولیه دریافت نمی‌کند، بتواند با نرخ دستوری تعهد ارزی انجام دهیم.

کریمی با بیان اینکه قوانین در سال‌های گذشته دست صادرکنندگان را در مسیر صادارت بازتر گذاشته بود، گفت: امیدواریم دولت در مسیر صادارات بخش خصوصی کوچک که برای تامین مواد اولیه باید بازار را زیرو رو کند تا مواد خوب و با قیمت مقطوع تهیه کند را در خصوص تعهدات ارزی بیشتر مورد حمایت قرار دهد.

انتهای خبر/ طهماسبی
 




بخش خصوصی توان عمل به تعهدات ارزی را ندارند

منبع:آرمـان
? بخش خصوصی توان عمل به تعهدات ارزی را ندارند