باید فضا و میدان را برای فعالیت‌های رسانه‌ای باز کرد/صیانت از عدالت وظیفه رسانه است

نذیر کرمان/کرمان معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به نسبت رسانه و عدالت برای ایجاد و حفظ آرامش در جامعه، گفت: وظیفه و رسالت رسانه در حوزه عدالت، صیانت از عدالت و رشد دادن آن است. محمدباقر الفت پیش از ظهر امروز ۱۷ اسفندماه در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه و […]

نذیر کرمان/کرمان معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به نسبت رسانه و عدالت برای ایجاد و حفظ آرامش در جامعه، گفت: وظیفه و رسالت رسانه در حوزه عدالت، صیانت از عدالت و رشد دادن آن است.

محمدباقر الفت پیش از ظهر امروز ۱۷ اسفندماه در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت اظهار کرد: در قوه قضاییه تمام حمایت خود را از اهالی با اصالت و انقلابی رسانه صورت می‌دهیم و به این همراهی افتخار می‌کنیم.

وی افزود: مهمترین بحثی که باید در این جشنواره باشکوه صورت گیرد، این است که نسبت عدالت با رسانه چیست؟ زیرا وقتی صحبت از عدالت می‌کنیم مفهومی فراتر از عدالت‌خانه و قانون در ذهن نقش می‌بندد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه عدالت‌خانه محل تحقق عدالت است، ادامه داد: اما زمانی که صحبت از عدالت می‌کنیم و مباحث عدل به میان می‌آید، به این معناست که شیء را در موضع خود قرار دهیم و یا عبارتی باید بدانیم آن شیء چیست که باید در موضع خود قرار گیرد؛ و ظلم آن است که شیء را در موضع خود قرار ندهیم.

وی تصریح کرد: افتخارداریم که حق را از منشأ تولید آن برداشت می‌کنیم و منشا تولید حق، خداوند است و در جوامعی که حق را با منشا الهی تعریف می‌کنند تلاطمی در این زمینه نداریم و اگر هم وجود داشته باشد ناشی از عدم شناخت است و شاید اثر برقراری حق و ایجاد عدالت در آرامشی باشد که در اذهان مردم و شهروندان ایجاد می‌کند و کسی که به حق خود می‌رسد، به آرامش نیز می‌رسد و کسانی که در این مسیر حرکت می‌کند آرامش بخش مردم هستند و بزرگترین خدمت را به مردم انجام می‌دهند.

الفت عنوان کرد: وظیفه و رسالت رسانه در حوزه عدالت صیانت و رشددادن عدالت است و طبق نظر متفکران، دانشمندان و تئوریسین‌ها، جامعه باید چهار فضیلت عدل، فرزانگی ، فرهیختگی و رحمت، دلیری، شجاعت و عفت و انضباط و عدم آشفتگی را دارا باشد.

وی افزود: محل تجلی عدل در دادگستری است که این عدالت‌خانه نیز متکی به مردان دادگر، عدل محور، حقیقت جو، پاکدست و پاک چشمی است که به حقوق دیگران طمع نمی‌کنند بلکه از حقوق دیگران دفاع جانانه می‌کنند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، موضوع احساس عدالت را مورد تاکید قرار داد واظهار کرد: جامعه باید وجود عدالت را حس کند و به آن معتقد باشد. امروز شاهد تلاش فراوان تمام مراجعی که به عدالت مشغول هستند، هستیم و باید بررسی کنیم آیا احساس وجود عدالت نیز در جامعه وجود دارد و شهروندان چنین حسی دارند یا خیر؟

وی ادامه داد: اگر احساس عدالت در جامعه وجود دارد معلوم است که رسانه‌ها به وظایف خود به درستی عمل می‌کنند و اگر کم است باید رسانه‌ها بیشتر به این موضوع بپردازند.

الفت عنوان کرد: امروز نیازمند فعالیت موثر رسانه‌ها هستیم و این فعالیت مستلزم حمایت قضایی، اعتماد به رسانه و حمایت اجتماعی است و باید فضا و میدان را برای فعالیت‌های رسانه‌ای باز کرد زیرا هر چه رسانه‌ها دقیق‌تر عمل کنند؛ اشتیاق شهروندان برای دستیابی به رسانه‌های معاند کمتر می‌شود.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که رسانه، وظیفه صیانت از عدالت را در تمام صور و اشکال خود دارد، بیان کرد: تحکیم، تثبیت و ارتقای عدالت از آثار انقلاب اسلامی در کشور است و ما مدیون انقلاب اسلامی هستیم.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه افزود: انقلاب اسلامی عدالت محوری را شعار خود قرار داد و رسیدن به عدالت الهی را به عنوان مبنای حرکت خود برگزید، زیرا در کشوری که عدالت مبنای حرکت باشد، انسان و انسانیت به جایگاه واقعی خود می‌رسند.

 الفت با بیان این مطلب که رسانه باید وظیفه دفاع از دستاورد انقلاب اسلامی را بر عهده گیرد، در ادامه سخنانش گفت: لازم است جشنواره‌هایی مانند رسانه و عدالت، به وفور در کشور برگزار شود و در این رابطه به همکاران خود تبریک عرض می‌کنم که در مسیر تعامل با رسانه پیشتاز هستند.

وی افزود: استان کرمان باید الگویی برای سایر استان‌ها در راستای توسعه فضای رسانه‌ای باشد که اهالی رسانه بتوانند بیشتر فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام




باید فضا و میدان را برای فعالیت‌های رسانه‌ای باز کرد/صیانت از عدالت وظیفه رسانه است

منبع: ایـسنا
? باید فضا و میدان را برای فعالیت‌های رسانه‌ای باز کرد/صیانت از عدالت وظیفه رسانه است