باند احتکار و توزیع داروی قاچاق در کرمان منهدم شد

کرمان- فرمانده انتظامی استان کرمان از انهدام باند احتکار دارو در استان کرمان خبر داد و گفت: با کمک دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی این طرح همچنان در حال اجراست. به گزارش فت فتو، سردار عبدالرضا ناظری پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: باند توزیع دارو در بازار سیاه و داروی […]

کرمان- فرمانده انتظامی استان کرمان از انهدام باند احتکار دارو در استان کرمان خبر داد و گفت: با کمک دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی این طرح همچنان در حال اجراست.

به گزارش فت فتو، سردار عبدالرضا ناظری پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: باند توزیع دارو در بازار سیاه و داروی قاچاق در استان کرمان شناسایی و منهدم شد، از این باند ۳۲۵ قلم داروی احتکار شده به ارزش ۳۰ میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

ناظری تشریح کرد: این طرح که برای شناسایی باندهای توزیع دارو خارج از عرف داروخانه (بازار سیاه) و خرید و فروش داروی قاچاق در استان است با کمک دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی همچنان در حال اجراست.

وی افزود: با بازرسی، شناسایی و کشف یک خانه قدیمی توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی کرمان که محل انبار داروهای قاچاق و احتکار شده بود ۲ نفر در رابطه با این موضوع دستگیر و تحویل مقامات قضائی داده شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان در رابطه با اقلام دارویی کشف شده تصریح کرد: در این انبار ۳۲۵ قلم دارو که شامل ۴ هزار و ۲۵۰ عدد دارو مربوط به بیماران سرطانی، کرونایی و غیره می‌باشند به ارزش تقریبی ۳۰ میلیارد ریال وجود داشت.

ناظری افزود: شرایط محلی که این داروها در آنجا نگهداری می‌شد استاندارهای لازم را نداشت و در یخچال‌های معمولی از آنها نگهداری می‌کردند و دیگر شرایط بهداشتی و انبارداری را نیز نداشت.

وی همچنین بیان کرد: برخی از داروها مواد مخدر بودند و در بعضی از شیشه‌ها موادی شبیه متادون نگهداری می‌شد که برای بررسی بیشتر و اینکه از چه ترکیبی ساخته شده‌اند به آزمایشگاه ارسال شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: این پرونده به چند دلیل هنوز در حال بررسی است. داروخانه‌ها هم باید لیست داروهای خود را ثبت کنند و هم انبار آنها باید دارای ضوابط خاص خودش باشد و همچنین نحوه توزیع دارو نیز اهمیت زیادی دارد که در این پرونده علاوه بر احتکار و داروی قاچاق، این موارد نیز رعایت نشده بود.

وی تاکید کرد: دارو مرتبط با جان انسان‌ها است به همین علت نیروی انتظامی تمام تلاش خود را برای شناسایی افرادی که در این شرایط سخت کرونایی، برای جان مردم هیچ ارزشی قائل نیستند، به کار می‌گیرد و با آنها سختگیرانه برخورد خواهد کرد.

کد خبر ۵۳۰۴۶۲۸




باند احتکار و توزیع داروی قاچاق در کرمان منهدم شد

منبع:مــهر
? باند احتکار و توزیع داروی قاچاق در کرمان منهدم شد