بازدید وزیر اقتصاد از کارخانه فولادسازی زرند ایرانیان

وزیر اقتصاد عصر امروز ۲۹ مهرماه از کارخانه فولادسازی که اصلی ترین کارخانه محصولات مجتمع فولادسازی انواع آلیاژهای بیلت، بلوم فولادی و شمش چدن است و از دیگر تولیدات آن شامل؛ گازهای مایع اکسیژن، نیتروژن و آرگون است، بازدید کرد. به گزارش فت فتو؛ احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در بدو ورود از شرکت فولاد زرند […]

وزیر اقتصاد عصر امروز ۲۹ مهرماه از کارخانه فولادسازی که اصلی ترین کارخانه محصولات مجتمع فولادسازی انواع آلیاژهای بیلت، بلوم فولادی و شمش چدن است و از دیگر تولیدات آن شامل؛ گازهای مایع اکسیژن، نیتروژن و آرگون است، بازدید کرد.

به گزارش فت فتو؛ احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در بدو ورود از شرکت فولاد زرند ایرانیان(زیسکو) که بیش از ۱۰ کارخانه بزرگ در قالب سه مجتمع به عنوان بزرگترین مجموعه شرکت های هلدینگ، توسعه و معادن و صنایع معدنی خاورمیانه است و در آبان ماه ۸۷ تاسیس شده، بازدید کرد.

فولاد زرند ایرانیان شامل کارخانه کنسانتره سازی، گندله سازی معدن زغالسنگ خمرود، کارخانه کک سازی و پالایشگاه یک و دو کارخانه فولادسازی است.

امیرحسین نوریان، مدیر بازرگانی شرکت فولاد زرند ایرانیان می گوید: ۵۶۰۰ نفر در منطقه زرند به صورت مستقیم فعال هستند که به اضافه پیمانکاران به ۸۰۰۰ نفر می رسند.

به گفته وی، در ایران دو کارخانه ذوب آهن و فولاد زرند ایرانیان با روش کوره بلند فعال هستند که تولیدکننده فولاد هستند و در کل جهان ۷۰ درصد فولاد به روش کوره بلند تولید می شوند و در چین که بزرگترین تولید کننده فولاد هستند ۹۷ درصد تولید خود را به روش کوره بلند انجام می دهند.

خوراک ورودی کک سازی ها بخشی از زغالسنگ ایران است، که کمتر از میزان نیاز ما تولید می شود به همین علت مجبوریم برای جلوگیری از خاموش شدن کوره ها و توقف آنها، میزان زیادی از مواد اولیه کک و زغالسنگ را وارد کنیم. حجم قابل توجهی از نقدینگی ما صرف همین موضوع می شود.

وی با بیان این مطلب که چهار درصد حقوق و عوارض زغال و پنج درصد عوارض کک و گمرکی در زمان ترخیص باید به صورت نقد پرداخت شود، بنابراین در عرصه تولید فولاد دچار کمبود نقدینگی هستیم.

نوریان با بیان اینکه در سند چشم انداز کشور باید به ۲۷.۹ میلیون تن عملیات فولادی برسیم، ما و ذوب آهن کمتر از ۵ میلیون تن در این عرصه تولید داریم، افزود: درحالی که اکثر واحدهای فولادی با محاسبه ۹ درصد از قیمت تمام شده با سوخت برق و گاز است ما با ۴۲ درصد از قیمت تمام شده با سوخت کک و زغال توان افزایش تولید نداریم.

وی عنوان کرد: اگر حقوق گمرکی ها و تسهیل کیل مصرف برای ما محاسبه شود ضمن افزایش تولید رشد طرح های توسعه ای را نیز خواهیم داشت.

نوریان وجود معدن خمرود را علت اصلی ساخت کوره های بلند در این مجتمع دانست و اظهار کرد: زیرا زنجیره ای از مواد اولیه زغال سنگ، کک سازی و معدن در این منطقه موجود است.

انتهای پیام /قنبرزهی 




بازدید وزیر اقتصاد از کارخانه فولادسازی زرند ایرانیان

منبع:آرمـان
? بازدید وزیر اقتصاد از کارخانه فولادسازی زرند ایرانیان