بارندگی امسال کمتر از حد نرمال است

رئیس اداره هواشناسی جیرفت گفت: بارندگی امسال از اول سال زراعی که از مهرماه شروع می‌شود کمتر از نرمال بوده است. به گزارش گروه اجتماعی  پایگاه خبری تحلیلی  نذیر کرمان؛ فضل‌الله مقبلی گفت: میانگین بارندگی بلندمدت نسبت به بارندگی سال گذشته کمتر بوده و پیش‌بینی می‌شود که در زمستان نیز بارندگی آنچنانی نداشته باشیم و بارش‌ها […]

رئیس اداره هواشناسی جیرفت گفت: بارندگی امسال از اول سال زراعی که از مهرماه شروع می‌شود کمتر از نرمال بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی  پایگاه خبری تحلیلی  نذیر کرمان؛ فضل‌الله مقبلی گفت: میانگین بارندگی بلندمدت نسبت به بارندگی سال گذشته کمتر بوده و پیش‌بینی می‌شود که در زمستان نیز بارندگی آنچنانی نداشته باشیم و بارش‌ها در حد معمول خواهد بود.

 
رئیس اداره هواشناسی جیرفت افزود: امسال ترسالی پیش‌رو نخواهیم داشت و مدت سه سال پیاپی در جنوب استان و شهرستان جیرفت خشکسالی است که حتی اگر بارندگی بیشتر از نرمال در زمستان امسال داشته باشیم باز هم جوابگوی خشکسالی‌ها نیست.
 
وی بیان کرد: به‌طور کلی یک ایستگاه هواشناسی کشاورزی در روستای میانده شهرستان جیرفت قرار دارد که از همه لحاظ استاندارد ارتفاع از سطح دریا و ساختار تشکیلاتی رعایت شده است.
 
مقبلی مطرح کرد: ما در فصل زمستان بارندگی رگباری و رعد و برق نباید داشته باشیم ولی تغییر اقلیم باعث این اتفاق شده است.
 
رئیس اداره هواشناسی جیرفت عنوان کرد: ایستگاه روستای میانده شهرستان جیرفت مرجع است که اگر اینجا دما به صفر رسید کشاورزی منطقه جنوب همچون کهنوج، فاریاب و رودبار نیز تحت‌تأثیر است.
 
وی تصریح کرد: اندازه‌گیری دمای هوا دقیق است اما یک‌سری مواری همچون رفت‌وآمد، دود ماشین‌ها، آسفالت خیابان‌ها و ساختمان‌های بلند و خود مرکز شهر به حالت یک جزیره گرمایی ایجاد می‌کند.
 
مقبلی اذعان کرد: روستای میانده به دلیل ارتفاع از سطح دریا و اینکه از نظر پارامترها و استانداردهای دمایی، تست‌ها و آزمایشاتی که انجام شده و نتایجی که به دست آمده به عنوان منبع و مرجع دمایی انتخاب شده است.
 
رئیس اداره هواشناسی جیرفت در ادامه گفت: سیل و سیلاب را در بلندمدت نمی‌شود، پیش‌بینی کرد و در حال حاضر با پیش‌بینی‌هایی که صورت می‌گیرد تا حدودی این مورد به دستگاه‌ها و ادارات مرتبط در صورت لزوم اعلام می‌شود.
 
مقبلی اظهار کرد: برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی به کشاورزان پیشنهاد می‌شود که عضو سامانه تهک که مخفف توسعه هواشناسی کاربردی است، شوند ضمن‌اینکه از هشدارهای هواشناسی به صورت پیامک مطلع شوند، از خطراتی مانند سرمازدگی نیز اطلاع پیدا کنند.
 
وی خطوط ارتباطی اداره هواشناسی جیرفت را به شماره‌های ۰۳۴۴۳۳۵۱۳۲۰ و ۰۳۴۴۳۳۵۱۰۶۶ اعلام کرد و افزود: همکاران اداره ۲۴ ساعته حتی در ایام تعطیلات و روزهای جمعه به صورت شیفتی در اداره پاسخگوی همشهریان خواهند بود.
 
وی گفت: پیش‌بینی‌های هواشناسی دارای سه دسته بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت هستند که پیش‌بینی هر چه بلندمدت باشد احتمال تغییر آن زیاد است.
 
رئیس اداره هواشناسی جیرفت بیان کرد: دی‌ماه در منطقه و شهرستان جیرفت سردترین ماه سال است و از مردم و کشاورزان می‌خواهیم به این شایعات اختلاف و کاهش‌دما که از منابع‌موثقی هم نیستند، ترتیب اثر ندهند و فقط از طریق راه‌های ارتباطی و منابع‌موثق از آخرین اخبار آب‌وهوایی و شرایط جوی شهرستان و منطقه مطلع شوند.
 
انتهای خبر/ امیری

منبع: دقیانوس

 
 
 
 
 




بارندگی امسال کمتر از حد نرمال است

منبع:آرمـان
? بارندگی امسال کمتر از حد نرمال است