بارش باران و طوفان به باغات شهرستان فاریاب خسارت وارد کرد

فرماندار فاریاب گفت: بارش باران و طوفان ۲۰ میلیارد تومان به باغ ها و نخیلات شهرستان فاریاب خسارت وارد کرد. به گزارش فت فتو، علی نیک نفس گفت: در پی بارش باران و طوفان دو روز گذشته میزان خسارت به باغ‌ها و نخیلات در حوزه بخش مرکزی ۱۰۰ در صد بوده و با توجه به […]

فرماندار فاریاب گفت: بارش باران و طوفان ۲۰ میلیارد تومان به باغ ها و نخیلات شهرستان فاریاب خسارت وارد کرد.


به گزارش فت فتو، علی نیک نفس گفت: در پی بارش باران و طوفان دو روز گذشته میزان خسارت به باغ‌ها و نخیلات در حوزه بخش مرکزی ۱۰۰ در صد بوده و با توجه به شدت رگبار همراه با باد شدید محصول خرمای شهرستان که در آستانه برداشت بود، اکثر ان به‌طور کامل از بین رفته است.


نیک‌نفس افزود: درخواست از مسئولان استانی برای رسیدگی به وضعیت نامطلوب کشاورزان و باغداران این شهرستان ادامه داد و تنها محصول کشاورزان فاریابی خرما است که در آستانه برداشت دچار خسارت شدید شده و از این رو کشاورزان برای جبران از بیمه نخیلات خواستار کمک شده‌اند.


وی گفت: با توجه به شدت خسارات، کشاورزان خواستار وام بلاعوض بوده و از مسئولان استان تقاضای رسیدگی فوری در این باره داریم و کارشناسان جهاد کشاورزی و بخشداران در حال پایش منطقه به‌صورت میدانی هستند که پیش‌بینی می‌شود خسارات وارد شده بیش از بیست میلیارد تومان باشد.


انتهای پیام/




بارش باران و طوفان به باغات شهرستان فاریاب خسارت وارد کرد

منبع:ایـلنا
? بارش باران و طوفان به باغات شهرستان فاریاب خسارت وارد کرد