اولین همایش علمی زندگی و سیره امام حسین(ع‌) در کرمان برگزار می‌شود

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: چند رویداد مهم و ارزشمند در کرمان برگزار می‌شود که اولین همایش علمی زندگی و سیره امام حسین(ع‌) یکی از آنها است. به گزارش نذیر کرمان از جیرفت، قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار داشت: این دانشگاه با یک […]


قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: چند رویداد مهم و ارزشمند در کرمان برگزار می‌شود که اولین همایش علمی زندگی و سیره امام حسین(ع‌) یکی از آنها است.

به گزارش نذیر کرمان از جیرفت، قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار داشت: این دانشگاه با یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو در ۴۰۰ واحد و مرکز در سراسر کشور و ۶۰ هزار هیات علمی و کارکنان دانشگاه و ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در ۸۰۰ مدرسه در سراسر کشور مشغول به فعالیت است.

علی سروری مجد خاطر نشان کرد: تمامی ظرفیت دانشگاه و مدارس حول محور امامت و مهدویت در ماه‌های رجب و شعبان آمده است و در دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت و مدارس آن ۳ کار مهم و ارزشمند صورت گرفته که اولین همایش علمی زندگی و سیره امام حسین(ع‌) و نشاط معنوی و دومین جشنواره سراسری دانش‌آموزی سروقامتان و همچنین سومین جشنواره بین‌المللی شعر سرو بزودی برگزار می‌شود.

وی افزود: ۴۰ رویداد در کل کشور انجام می‌شود که ۳ رویداد آن در استان کرمان صورت می‌گیرد.

رویکرد بنیاد امامت و مهدویت مسائل فرهنگی است

در ادامه این نشست علیرضا منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: آشنایی ما با اهل بیت(ع) با هنرهایی همچون شعر، تعذیه و نوحه بوده است.

وی بیان داشت: با توجه به سخنان رهبری که فرمودند از هنر فاخر برای انتقال ارزش‌ها بهره گرفته شود، رویکرد بنیاد امامت و مهدویت مسائل فرهنگی، هنری، علمی بر مبنای نشاط و شادمانی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: اگرچه رویکردهای قبلی بسیار تاثیرگذار بوده و ارزش‌های اسلامی به دست ما رسیده و هزاران انسان جان‌فدا بر اساس همین ارزش‌ها در مقابل ظلم استکبار قیام کرده است و در کنار این رویکرد بر اساس شرایط جدید اجتماعی می‌تواند یک تحرک برای انتقال ارزش‌ها بر اساس هنر فاخر باشد.

قشر جوان و نوجوان را درگیر می‌کنیم

اسماعیل اسلامی رئیس دانشگاه آزاد جیرفت نیز در ادامه اظهار داشت: بحث ما با توجه به همت بلند ریاست دانشگاه آزاد این است که ۳ اتفاق و سه رویداد عملی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت قرار است در روز میلاد امام حسین(ع) برگزار شود.

وی تصریح کرد: در این ۳ رویداد شامل گروه‌های قشر جوان و نوجوان در حقیقت دانشجویان، دانش‌آموزان و اساتید را درگیر این موضوع می‌کنیم تا بتوانیم یک محتوای علمی، فرهنگی و پژوهشی ناب را در جهت فرهنگ ناب محمدی به آحاد مردم ارائه دهیم.

اسلامی بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در ۳ سال پیش این موضوع را به عنوان یک رسالت اجتماعی و فرهنگی در مجموعه‌ی خودش احساس کرده که بتواند با توجه به ظرفیت علمی و پژوهشی در ۳ بخش دانش‌آموزی، دانشجویی و اساتید دانشگاه در سیره امام حسین(ع) و نشاط معنوی بحث فرهنگ مقاومت، ایثار، شهادت قرار دهد تا بتوانیم نسل جوان را با این نگاه و این فرهنگ ناب آشنا کنیم.

وی افزود: از رئیس دانشگاه آزاد کرمان قدردانی می کنیم که سنگ بنای این موضوع و اینکه در جیرفتِ ولایت‌مدار و شهیدپرور این همایش بزرگ برگزار می‌شود.

این جشنواره در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود

معین صباحی نیز در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای هر ۳ رویداد تا ۱۵ بهمن آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: افتتاحیه این ۳ رویداد در ۲۵ بهمن ماه با حضور گسترده اقشار مختلف در مشهد مقدس صورت می‌گیرد.

معاون مدارس سما استان کرمان ابراز داشت: این جشنواره در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود و مهمانانی از کشورهای خارجی با همکاری حوزه معاونت بین‌الملل سازمان و دانشگاه المصطفی قم حضور دارند.

ارسال ۴۰ مقاله به همایش علمی سیره امام حسین(ع)

حسین شهابی دبیر تخصصی جشنواره بین‌المللی شعر سرو نیز یادآور شد: ۴۰ مقاله تاکنون به همایش علمی زندگی و سیره امام حسین(ع) و نشاط معنوی رسیده است.

وی افزود: ۳ هزار اثر به جشنواره سروقامتان و ۲ هزار و ۸۰۰ اثر بین‌المللی شعر سرو به ثبت رسیده است.

پایان پیام / ۳۷۶۳ / ش





اولین همایش علمی زندگی و سیره امام حسین(ع‌) در کرمان برگزار می‌شود

منبع: فــارس
? اولین همایش علمی زندگی و سیره امام حسین(ع‌) در کرمان برگزار می‌شود