اوج کرونا در استان کرمان از هفته آینده

فت فتو/کرمان استاندار کرمان با تاکید براینکه هفته آینده اوج ابتلا را در استان کرمان داریم، هشدار داد: یکی از سخت‌ترین پیک‌های کرونا در یک هفته تا ۱۰ روز آینده را در استان کرمان خواهیم داشت و فرمانداران باید به صورت اقتضایی مراسماتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند تعطیل کنند. علی زینی وند ظهر […]

فت فتو/کرمان استاندار کرمان با تاکید براینکه هفته آینده اوج ابتلا را در استان کرمان داریم، هشدار داد: یکی از سخت‌ترین پیک‌های کرونا در یک هفته تا ۱۰ روز آینده را در استان کرمان خواهیم داشت و فرمانداران باید به صورت اقتضایی مراسماتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند تعطیل کنند.

علی زینی وند ظهر امروز هشتم بهمن ماه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت: طبق گزارشات ما وارد پیک ششم شدیم و طبق تجربیات دینا هفته آینده رنگ بسیاری از شهرهای ما تغییر می کند و بیشتر آنها قرمز می شود لذا باید برنامه های براین اساس برنامه ریزی کنیم.

وی بر لزوم آماده باش بودن همه بیمارستان های استان کرمان تاکید کرد و افزود: تردید در افزایش بیماران کرونایی مبتلا به امیکرون نیست بنابراین باید از تجربیات پیک های گذشته استفاده کنید و توانمندتر این پیک را مدیریت کنیم.

استاندار کرمان بنایی بر تعطیلی مدارس کشور و استان وجود ندارد، تصریح کرد: تیم های واکنش سریع را فعال کنید و به صورت اقتضایی اگر مدرسه ای فراگیری در ابتلا دارد خصوصا در شهرهای قرمز یک مدرسه یا منطقه یا بخش و حتی یک شهر تعطیل کنید. آموزش و پرورش مدرسه محور گزارش از نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی و وضعیت سلامت دانش آموزان روزانه بگیرد.

وی با بیان این مطلب که فرمانداران خود را برای پیک فراگیر آماده کنند، عنوان کرد: دانشگاه ها در تعطیلات میان ترم قرار دارند و رویکرد ستاد ملی مقابله با کرونا این است که کلاس های دانشگاه حضوری شود.

زینی وند درباره برنامه های دهه فجر نیز گفت: برنامه های دهه فجر همانند سالگر شهید سلیمانی با رعایت پروتکل ها و با گذاشتن صندلی (جهت حفظ فاصله اجتماعی) و مکان مشخص برگزار شود و جشن ها بدون فراخوان و با مهمانان مشخص برگزار کنید. مقدمات برنامه های ۲۲ بهمن آماده کنید و شرایط برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن هفته آینده اعلام می شود.

وی درباره اعتکاف نیز اظهار کرد: در حال حاضر مقرر شده که این مراسم با تعداد شرکت کنندگان مشخصی که ستاد مقابله با کرونا اعلام می کند و حتما شرکت کنندگان دو دز واکسن تزریق کردند.

استاندار کرمان تصریح کرد: امیدوارم که با پیش گیری هایی که در پیش می گیرید، با کمترین عارضه پیک ششم را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام




اوج کرونا در استان کرمان از هفته آینده

منبع: ایـسنا
? اوج کرونا در استان کرمان از هفته آینده