انجمن‌ های محلی روستا راهگشای مشکلات محلی می شوند

کرمان- مشاور قرارگاه جهادی وزارت کشور در توسعه روستا گفت: وجود انجمن های محلی در روستا می‌تواند راهگشای خیلی از مشکلات روستاها باشد. به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، “حسین صالحی” مشاور قرارگاه جهادی وزارت کشور در توسعه روستا و از طراحان طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه روستایی ” […]

کرمان- مشاور قرارگاه جهادی وزارت کشور در توسعه روستا گفت: وجود انجمن های محلی در روستا می‌تواند راهگشای خیلی از مشکلات روستاها باشد.

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، “حسین صالحی” مشاور قرارگاه جهادی وزارت کشور در توسعه روستا و از طراحان طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه روستایی ” تکام” در جمع بخشداران استان کرمان گفت: یک انجمن محلی بدون محدودیت ارتباطی می‌تواند با تمام مسئولین ارتباط برقرار کرده، مکاتبه داشته و مطالبه‌گری کند.

“محمدجواد عبدالکریمی” مدیرکل امور روستایی استانداری کرمان نیز در این جلسه بیان کرد: هر اقدام مفیدی بایستی با داشتن اطلاعات صحیح و دقیق انجام شود.

وی افزود: یکی از نظام‌های طرح “تکام” اتاق وضعیت روستاست که دهیار باید اطلاعات دقیق را ثبت و ضبط کند و در اختیار برنامه‌ریزان قرار دهد.

عبدالکریمی گفت: بنیاد علوی در استان کرمان پذیرفته است که سامانه‌ای را با عنوان منهاج طراحی و به صورت رایگان در اختیار دهیاران قرار دهد تا آنها بتوانند اطلاعات روستا را در این سامانه ثبت کنند.

آموزش خبرنگار روستا، با همکاری صدا و سیما و قرارگاه جهادی وزارت کشور

مشاور قرارگاه جهادی وزارت کشور در توسعه روستا همچنین در جمع دهیاران شهرستان جیرفت گفت: با همکاری سازمان صدا و سیما و قرارگاه جهادی وزارت کشور، افرادی محلی به عنوان خبرنگار روستا آموزش دیده در تمام روستاهای کشور فعالیت می‌کنند.

صالحی عنوان کرد: مطالبه‌گری یک خبرنگار با بینش و اطلاعات صحیح و دقیق می‌تواند واکنش مثبتی از سوی مسئولان در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین در کنار آن اطلاع‌رسانی خدمات صورت گرفته در روستاها تأثیرات مثبت و امیدآفرینی را به همراه دارد.

عبدالکریمی مدیرکل امور روستایی استانداری کرمان نیز در این جلسه با دعوت از دهیاران برای تشکیل گروه‌های کاری مطابق با تخصص و توانمندی هر دهیار گفت: با هم‌افزایی و انتقال تجربیات مفید می‌توان زمینه بالندگی و توسعه روستاها را فراهم آورد.

وی افزود: همانگونه که در طبیعت هم‌افزایی موجب رشد، بالندگی، زایندگی و خود ترمیمی می‌شود در جامعه انسانی نیز مسیر رشد، تعالی و کاهش نابسامانی‌های مختلف با هم‌افزایی ممکن است.

کد خبر ۵۹۴۴۷۸۵




انجمن‌ های محلی روستا راهگشای مشکلات محلی می شوند

منبع: مــهر
? انجمن‌ های محلی روستا راهگشای مشکلات محلی می شوند