انتقاد فرماندار رفسنجان از معطل ماندن طرح‌های بالادستی آبخیزداری در شهرستان

نذیر کرمان/کرمان فرماندار رفسنجان با انتقاد از معطل ماندن طرح‌های بالادستی آبخیزداری در شهرستان، گفت: تقریباً در دو هفته آینده با بارش‌ها و هوای سرد مواجه هستیم اما در مقابل سیل و بارندگی‌ها هنوز طرح‌های بالادستی آبخیزداری به مرحله اجرا نرسیده است. حسین رضایی امروز ششم آبان ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان رفسنجان […]

نذیر کرمان/کرمان فرماندار رفسنجان با انتقاد از معطل ماندن طرح‌های بالادستی آبخیزداری در شهرستان، گفت: تقریباً در دو هفته آینده با بارش‌ها و هوای سرد مواجه هستیم اما در مقابل سیل و بارندگی‌ها هنوز طرح‌های بالادستی آبخیزداری به مرحله اجرا نرسیده است.

حسین رضایی امروز ششم آبان ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان رفسنجان اظهار کرد: در موضوع مدیریت بحران بسیاری از دستگاه‌ها گزارش ارائه می‌کنند اما این سئوال وجود دارد که در عمل نسبت به برخورد با بحران چگونه عمل می‌شود؟

وی بیان کرد: از بروز سیل و خسارت‌ها در رفسنجان بیش از یک سال می‌گذرد اما با توجه به اینکه تقریباً در دو هفته آینده با بارش‌ها و هوای سرد مواجه خواهیم بود، در مقابله با این پدیده در آینده، هنوز طرح‌های بالادستی آبخیزداری به مرحله اجرا نرسیده است.

رضایی افزود: طرح مطالعاتی این پروژه که باید برای ۱۷۰ هزار هکتار اجرا شود، توسط دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان در دست اقدام است که اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال هزینه دارد.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: شهر رفسنجان در وسط پهنه سیلابی قرار دارد و آب‌های سیلابی به شهر ورود می‌کنند، لذا باید با تدابیر لازم این آب‌ها را به سمتی هدایت کرد که علاوه بر جلوگیری از بروز خسارت‌های مالی و جانی، سفره های آب زیرزمینی هم تقویت شوند.

وی بر سرعت‌بخشی به تدوین و اجرای طرح آبخیزداری بالادست رفسنجان تأکید کرد و گفت: سال قبل با کمک ماشین‌آلات شرکت مس، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها ورود سیلاب به شهر مهار شد و امسال باید دستگاه‌ها و ماشین‌آلات بروزرسانی شوند تا در مواقع بحران به سرعت برای کمک به شهرستان به کار گرفته شوند.

رضایی افزود: از سال گذشته تاکنون تمامی بندهای خاکی در کشکوئیه اصلاح و مرمت شدند و حدود پنج بند خاکی شهرستان توسط منابع طبیعی و آبخیزداری لایروبی شدند و بقیه هم در دست اقدام است.

وی بیان کرد: در بحث اسکان سیل‌زدگان در منطقه کوثرریز در سیل سال قبل توسط جمعیت هلال احمر شهرستان بیش از ۳۰۰ چادر اسکان نصب شد و این نهاد آمادگی لازم را در بحران‌ها دارد.

انتهای پیام




انتقاد فرماندار رفسنجان از معطل ماندن طرح‌های بالادستی آبخیزداری در شهرستان

منبع: ایـسنا
? انتقاد فرماندار رفسنجان از معطل ماندن طرح‌های بالادستی آبخیزداری در شهرستان