انتقاد شدید استاندار کرمان از نامتوازنی مدیریت آب تا شرایط اجرای پروژه‌های بزرگ در کرمان

فت فتو/کرمان استاندار کرمان از مواجه بودن با نامتوازنی مدیریت آب انتقاد کرد و گفت: حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان طرح با اشتغال ۱۴ هزار نفر احصاء شد و بخش عمده مشکل این طرح ها آب است و متاسفانه مدیریت دقیقی بر آب نداریم و زمانی که صحبت از صرفه جویی در آب می شود […]

فت فتو/کرمان استاندار کرمان از مواجه بودن با نامتوازنی مدیریت آب انتقاد کرد و گفت: حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان طرح با اشتغال ۱۴ هزار نفر احصاء شد و بخش عمده مشکل این طرح ها آب است و متاسفانه مدیریت دقیقی بر آب نداریم و زمانی که صحبت از صرفه جویی در آب می شود اذهان به سمت آب مصرفی در بخش شرب و صنعت می رود اما بدانید از حدود ۶ میلیارد متر مکعب آب مصرفی در استان حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب آن در بخش خانگی و ۷۰ میلیون مترمکعب دیگر آن در بخش صنعت مصرف می شود.

علی زینی وند صبح امروز ۱۲ اسفندماه در نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه با مقایسه سهم اشتغال و درآمد در بخش های کشاورزی و صنعت اظهار کرد: نمی توانیم به این فاجعه مدیریتی در مصرف آب ادامه دهیم و برخی طرح ها گیر تامین حدود ۷ لیتر آب درثانیه هستند.

وی توسعه صنعت را مبتنی بر توسعه متوازن با رعایت اصول محیط زیستی می داند بیان کرد: صنعت باید با استفاده از تکنولوژی های کم آب بر و همچنین بازچرخانی آب، پساب و صرفه جویی آب مورد نیاز خود را تامین کنند. 

زینی وند در ادامه سخنانش گفت: طرح های که کف سرمایه گذاری آنها سه هزار میلیارد تومان است باید تضمین تامین منابع آب باورپذیر و قابل قبولی ارایه دهند و با شرایط فعلی وزارت نیرو در آینده تعهدی در قبال تامین آب برای این طرح ها ندارد.

وی درباره جذب اسناد خزانه نیز عنوان کرد: اگر دستگاهی اسناد خود را جذب نکند اعتبار آن بازگشت داده می شود و قاعدتا آن مدیر باید جوابگو باشد. 

انتهای پیام




انتقاد شدید استاندار کرمان از نامتوازنی مدیریت آب تا شرایط اجرای پروژه‌های بزرگ در کرمان

منبع: ایـسنا
? انتقاد شدید استاندار کرمان از نامتوازنی مدیریت آب تا شرایط اجرای پروژه‌های بزرگ در کرمان