انتقاد امام‌جمعه بم از تخریب اموال عمومی/هیچکس از مرگ افراد خوشحال نیست اما توهین و هنجارشکنی چرا؟

کرمان- فت فتو- امام جمعه بم گفت: هیچکس از فوت یا کشته شدن فردی در مملکت خوشحال نیست اما این موضوع باوجود تلاش مستمر مسئولان برای شناسایی علت مرگ (مهسا امینی دختر کُرد) چه ارتباطی با تخریب اموال عمومی و توهین به مقدسات دارد؟ به گزارش فت فتو حجت الاسلام قاسم دانشی روز پنجشنبه در […]

کرمان- فت فتو- امام جمعه بم گفت: هیچکس از فوت یا کشته شدن فردی در مملکت خوشحال نیست اما این موضوع باوجود تلاش مستمر مسئولان برای شناسایی علت مرگ (مهسا امینی دختر کُرد) چه ارتباطی با تخریب اموال عمومی و توهین به مقدسات دارد؟

به گزارش فت فتو حجت الاسلام قاسم دانشی روز پنجشنبه در نشست روشنگری به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در مسجد جامع این شهر اظهارداشت: برخی افراد به بهانه  ابراز همدردی با مهسا امینی بسیار خوشحال هستند زیرا بهانه ای برای اقدامات مخربشان علیه کشور پیدا کرده‌اند و این نشان می دهد از این نظام و ملت کینه دارند.

امام جمعه بم گفت: هر فرد یا گروهی اگر بخواهد کوچکترین قدمی علیه نظام و ارزش های ولایت و رهبری بردارد بشدت برخورد خواهد شد.

وی اظهارداشت: بعد از اتفاق پیش آمده برای مهسا امینی، رییس جمهور مملکت پیام داد و با خانواده مرحومه تماس گرفت؛ همچنین تمامی مسئولان گفته اند موضوع را بررسی می کنند تا مشخص شود قضیه چه بوده و هر تقصیری نیز شکل گرفته باشد بررسی و برخورد خواهد شد.

دانشی در ادامه با طرح این پرسش که آیا در دنیا روال غیر از این است که موضوع ابتدا بررسی همه جانبه شود؟ اظهارداشت: در دنیا نیز این اتفاقات تلخ می افتد و روال همین است، در کشور خودمان، نیروی انتظامی ماهانه یک یا چند شهید را تقدیم جمهوری اسلامی کرده است.

وی اظهارداشت: هر شخص یا پایبند به قانون است یا واقعا بیمار که اگر پایبند به قانون هستیم، همه قرائن، شواهد و دوربین های مداربسته نیز در کنار مستندات مربوطه موجود و موضوع در حال بررسی است.

امام جمعه بم ادامه‌داد: فوت یا به قول خودشان کشته شدن یک فرد، نهایت چند مامور برخورد بد داشته اند و فرد کشته شده که البته این نیز باید اثبات شود اما حتما در این صورت برخورد لازم خواهد شد چون همه مسئولان عالی کشور این وعده را داده اند و پیگیر هستند ولی این موارد با آتش زدن قرآن، توهین به نظام و ارزش ها و نیز تخریب اموال عمومی چه ارتباطی دارد؟

دانشی تاکید کرد: گرچه هیچگاه شمشیر بالای سر کسی نگرفته‌اند که به زور افراد باید مسلمان شوند اما وقتی مسمان شدیم باید آداب مسلمانی را رعایت کنیم.

وی اظهارداشت: فرد نامسلمانی هم که در کشور اسلامی زندگی یا سفر می کند باید آداب اجتماعی حکومت اسلامی را بپذیرید؛ همانطور که قانون می گوید حجاب باید رعایت شود.

امام جمعه بم با بیان اینکه گروهی متاسفانه بازی می خورند و بهانه دست دشمن می دهند ادامه داد: البته نسل جوان امروز ما از نسلی که انقلاب کرد جلودارتر، همچنین از نسلی که جنگ را اداره کرد روشن تر است و این موضوع را شواهد نشان می دهد.

به گزارش فت فتو طی چند شب گذشته عده ای از افراد باحضور در جمع تجمع کنندگانی که در واکنش به مرگ مهسا امینی دست به تجمع زده بودند نسبت به اغتشاش و تخریب اموال عمومی در نقاط مختلف کشور از جمله کرمان اقدام کرده اند.




انتقاد امام‌جمعه بم از تخریب اموال عمومی/هیچکس از مرگ افراد خوشحال نیست اما توهین و هنجارشکنی چرا؟

منبع: ایرنـا
? انتقاد امام‌جمعه بم از تخریب اموال عمومی/هیچکس از مرگ افراد خوشحال نیست اما توهین و هنجارشکنی چرا؟