انتقاد از شرکت نفت در مورد تخصیص سوخت به برخی کسب‌وکارها

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با اشاره به تامین مالی در کسب‌وکارها گفت:«همۀ شرکت‌های بزرگ استان بورسی هستند اما تامین منابع آن‌ها کاملا سنتی و از منابع بانکی است در حالی که بار شرکت‌های بزرگ باید از دوش بانک‌ها برداشته شود که کمکی به دیگران باشد». محمدمهدی فداکار ۱۱ آذرماه در نشست شورای گفت‌وگوی […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با اشاره به تامین مالی در کسب‌وکارها گفت:«همۀ شرکت‌های بزرگ استان بورسی هستند اما تامین منابع آن‌ها کاملا سنتی و از منابع بانکی است در حالی که بار شرکت‌های بزرگ باید از دوش بانک‌ها برداشته شود که کمکی به دیگران باشد».

محمدمهدی فداکار ۱۱ آذرماه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی فضای کسب‌وکار کرمان افزود:«مشکل‌ساز شدن سوخت در کسب و کارها،پدیدۀ نوظهوری است که امسال شاهد آن هستیم و بعضا شرکت‌های راهسازی و معدنی ما به دلیل کمبود سوخت تعطیل شده‌اند».

وی  ادامه داد:«شرکت نفت استان خارج از ضابطه و وظایف،در کم و کیف سهمیه‌ها دخالت می‌کند در حالی که مسئول اجرایی آن جهاد کشاورزی،صمت و دستگاه‌های مرتبط هستند».

استاندار کرمان یادآور شد:«علی‌رغم اینکه استان طرح کدینگ را در جلوگیری از قاچاق سوخت به خوبی اجرا کرد،اما شرکت نفت همراهی نکرد و این مشکل را پیگیری می‌کنیم که مانعی برای توسعه نشود».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان،وی در این نشست همچنین بیان کرد:«گردشگری استان کرمان علی‌رغم همۀ ظرفیت‌ها در غربت مانده است».

استاندار کرمان با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه طرح کرمان ۱۴۰۴ با رویکرد گردشگری در محل اتاق بازرگانی کرمان گفت:«با راه‌اندازی دبیرخانه باید رویدادهای مختلف در استان برگزار شود که به معرفی ظرفیت‌های استان کرمان پرداخته شود».

وی از احداث یک هتل ۵ ستاره‌‌ در شهر کرمان توسط شرکت هواپیمایی ماهان خبر داد و بیان کرد:«بسیاری از زیرساخت‌ها و نیازهای صنعت گردشگری در استان وجود دارد و تنها باید ساماندهی صورت گیرد».

 

کسب‌وکار مراقبت دائمی می‌خواهد

فداکار در ادامه یکی از مشکلات صنایع و حوزۀ اشتغال استان را کمبود نیروی کار ماهر دانست و افزود:«برای رفع این مسئله با هماهنگی معاونت‌ اقتصادی استانداری،چند مرکز فنی و حرفه‌ای در سطح استان فعال شده و دوره‌های مهارتی تخصصی در حوزه‌های مورد نیاز بازار کار استان در حال آموزش هستند».

وی همچنین با بیان اینکه کسب‌وکار مراقبت دائمی می‌خواهد،اظهار کرد:«بخشی از مسائل حوزۀ کسب و کار مانند قیمت‌گذاری،شاخص‌های ملی هستند و در اختیار استان نیست،اما به هر حال مراقبت می‌خواهد و باید برای آن جنگید».

استاندار کرمان یادآور شد:«اجرای فیبرنوری در ارتقای زیرساخت اینترنت و کمک به کسب و کارها موثر است».

وی همچنین گفت:«یکی از مشکلات ما در فرآیند واگذاری زمین و سند است که بخشی در اختیار راه و شهرسازی نیست و مربوط به امور اراضی و منابع طبیعی می‌شود».

 

طرد اتباع غیرمجاز از استان

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح طرد اتباع غیرمجاز خبر داد و گفت:«طرد اتباع غیرمجاز از ۴۰ روز گذشته آغاز شده و در مجموع اتباع در حال ساماندهی هستند که در سطح ملی دارای کارت ویژه خواهند شد و تمام خدمات بانکی،اقامت و غیره در آن درج و رویۀ واحدی شامل آن‌ها می‌شود».

 




انتقاد از شرکت نفت در مورد تخصیص سوخت به برخی کسب‌وکارها

منبع:خبر کرمان
?

انتقاد از شرکت نفت در مورد تخصیص سوخت به برخی کسب‌وکارها

:اخبار استان کرمان – اقتصادی