انتظار کشاورزان رفسنجانی برای جبران خسارت سرمازدگی و سیل برآورده شود

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه سرمازدگی و سیل خسارت زیادی به باغات پسته شهرستان رفسنجان وارد کرده و هنوز پس از بیش از دوماه گل‌ولای پای درختان وجود دارد، گفت: آن‌طور که انتظار می‌رفت کمک قابل توجهی برای خدمت به مردم و کشاورزان انجام نشد. به گزارش فت فتو از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری […]


امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه سرمازدگی و سیل خسارت زیادی به باغات پسته شهرستان رفسنجان وارد کرده و هنوز پس از بیش از دوماه گل‌ولای پای درختان وجود دارد، گفت: آن‌طور که انتظار می‌رفت کمک قابل توجهی برای خدمت به مردم و کشاورزان انجام نشد.

به گزارش فت فتو از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر رفسنجان اظهار کرد: وحدت امت اسلامی یکی از آرمان‌های بلند دین مبین اسلام است و در پرتو وحدت داشته‌‌های یک جامعه حفظ می‌شود و جامعه به خواسته‌هایش می‌رسد.

وی تصریح کرد: بعضی کسانی که ادعای همفکری و همسویی در مسائل سیاسی دارند و همه در صحنه خدمت هستند اما گاهی دچار خودزنی می‌شوند، در صورتی که باید اشکالات را برای اصلاح، بیان کنیم نه برای تخریب و باید در میدان عمل کنار هم باشیم.جامعه نیازمند کار و خدمت است و وقت‌مان را صرف دامن زدن به اختلافات نکنیم.

عسکری با بیان اینکه از ابزار رشد و تعالی دانش‌آموزان والدین و معلمان هستند، افزود: همگرایی و همراهی بین اولیا و مربیان می‌تواند در موفقیت این رسالت اثرگذار باشد.

وی به حوادث اخیر در کشور هم پرداخت و ابراز کرد: نوجوانان کم سن و سال که بیشتر تحت تأثیر احساسات گرفته و قدرت تحلیل مسائل ندارند، بیشتر در دام این حوادث قرار گرفتند که وظیفه پدران و مادران و معلمان را بیشتر می‌کند که به این قضایا بیشتر توجه داشته باشند.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر کشور که به یک بهانه بی‌اساس که دنیا هم آن را دید، عوامل خارجی و داخلی نظام با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزاری که در اختیار مردم است اعم از رسانه‌ها و ماهواره، از نوجوانان و محصلان علیه امکانات کشور و علیه خودشان به‌کار بردند.

وی افزود: تخریب آمبولانس که برای خدمت به مردم است نشان می‌دهد عوامل پشت پرده دلسوز مردم نبودند و عواطف و احساسات جوانان را تحریک کردند. دشمن برنامه‌ریزی کرده بود و  چندین نفر با سلاح گرم در بین آشوبگران دستگیر شدند، نیروی انتظامی مظلومانه وارد صحنه می‌شد و برای حفظ امنیت جامعه ورود می‌کردند. شهید دادند، آسیب دیدند، زخمی شدند اما بدون سلاح در بین مردم آمدند و از امنیت مردم دفاع کردند.

وی با بیان اینکه آزادی زن برداشتن حجاب از سر زن مسلمان نیست، افزود: عده‌ای که قدرت تحلیل نداشتند در دام دشمن افتادند.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خسارات سرمازدگی و سیل در رفسنجان اظهار داشت: آن‌طور که انتظار می‌رفت کمک قابل توجهی برای خدمت به مردم و کشاورزان انجام نشد. قول مساعدی استاندر دادند که در هفته جاری کمکی به باغدارانی که گل‌ولای وارد باغ‌هایشان شده انجام شود و ماشین‌آلات شرکت مس که بنا به دلایلی از رفسنجان خارج شده بود در هفته جاری دوباره سر پروژه‌ها برگردد.

نتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب





انتظار کشاورزان رفسنجانی برای جبران خسارت سرمازدگی و سیل برآورده شود

منبع: فــارس
? انتظار کشاورزان رفسنجانی برای جبران خسارت سرمازدگی و سیل برآورده شود