امسال ۱۴ محکوم به قصاص در استان کرمان از اعدام رهایی یافتند

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه ۴۱ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف در کرمان منتهی به صلح و سازش شده، گفت: از ابتدای امسال ۱۴ محکوم به قصاص با رضایت اولیاء دم از اعدام رهایی یافته‌اند. حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ۱۸ آذرماه در جلسه شورای قضایی استان کرمان با اشاره به رسیدگی ۱۵۳ هزار و […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه ۴۱ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف در کرمان منتهی به صلح و سازش شده، گفت: از ابتدای امسال ۱۴ محکوم به قصاص با رضایت اولیاء دم از اعدام رهایی یافته‌اند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ۱۸ آذرماه در جلسه شورای قضایی استان کرمان با اشاره به رسیدگی ۱۵۳ هزار و ۱۵۵ فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲ هزار و ۹۸۷ فقره پرونده در استان با صلح و سازش مختومه شده است.

وی با اشاره به تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف بیان کرد: ضرورت دارد تمامی مدیران قضایی تدابیر لازم را برای اجرایی شدن این قانون در استان کرمان اتخاذ نمایند. ضمن اینکه مقدمات راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در استان فراهم شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر ساماندهی موسسات داوری، میانجیگری و هیات‌های صلح در استان از سوی معاونت توسعه حل اختلاف تاکید کرد و گفت: بایستی موضوع ارتقاء کیفیت رسیدگی‌ها در داوری‌ها در دستور کار قرار گیرد زیرا نقش داوری و میانجیگری در جلوگیری از ورود پرونده‌ها به دادگستری موثر است.

هم چنین در این نشست حجت الاسلام محمدامیر ابراهیمی معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان در تشریح عملکرد هشت ماهه شوراهای حل اختلاف استان گفت: اگر مردم دعاوی خود را با صلح و سازش خاتمه دهند، از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری خواهد شد.

وی متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف را ۳۱ روز و نرخ رسیدگی به پرونده‌ها را ۹۹ درصد اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال جاری ۲۱۷۶ فقره پرونده در شعب حل اختلاف زندان منتهی به صلح و سازش و ۶۴۴ مددجو باصلح و سازش از زندان‌های استان کرمان آزاد شده‌اند.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان مجموع پذیرفته‌شدگان آزمون داوری را در استان ۲۲۸ اعلام کرد و گفت: از هفته گذشته صدور ابلاغ‌های داوری آغاز شده و همچنین در آزمون میانجیگری نیز ۱۸۲ نفر در استان کرمان پذیرفته شده‌اند.

وی در پایان اعلام کرد: ۹۲درصد اوراق قضایی در شوراهای حل اختلاف به صورت الکترونیک ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام




امسال ۱۴ محکوم به قصاص در استان کرمان از اعدام رهایی یافتند

منبع: ایـسنا
? امسال ۱۴ محکوم به قصاص در استان کرمان از اعدام رهایی یافتند