امر به معروف و‌نهی از منکر فریضه الهی است !که نیاز به قانون ندارد

عفت شریعتی کوهبنانی گفت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه الهی است که نیاز به قانون ندارد فقط مسیر اجرای آن باید هموار شود. به گزارش فت فتو؛ صبح امروز جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر کوهبنان با حضور اعضا در محل سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان برگزار شد. در ابتدای […]

عفت شریعتی کوهبنانی گفت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه الهی است که نیاز به قانون ندارد فقط مسیر اجرای آن باید هموار شود.

به گزارش فت فتو؛ صبح امروز جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر کوهبنان با حضور اعضا در محل سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه شهرستان کوهبنان گفت: در ماه پر عظمت رجب قرار داریم که معنویت و عبادت در این ماه باید مورد توجه همگان قرار گیرد. 

وی خاطر نشان کرد: در آستانه شب شهادت گونه حضرت زینب (س) قرار داریم شخصیتی که در زنده نگه داشتن حادثه عاشورا نقش بسیار مهمی را عهده دار بود.
  
امام‌جمعه کوهبنان ابراز کرد:  هیچ امتی مقرون به خیر و نیکی نیست مگر این که امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهد در حالی که همین مهم از دلائل قیام عاشورا بود.

وی تاکید کرد: زکات از اصول اصلی و واجباتی است که قوام و دوام آن به امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد.

امام جمعه کوهبنان گفت: در بحث حجاب ، عفاف و فضای مجازی امر به معروف و نهی از منکر باید  بیشتر مورد توجه باشد در حالی کهحفظ دین و انقلاب با رعایت امر به معروف و نهی از منکر محقق خواهد شد.

در ادامه حسین سالاری فرماندار کوهبنان گفت: متاسقانه عده ای در سطح شهر اقدام سگ گردانی می کنند که برای رفع این مشکل نیاز به اصلاح قوانین و رفع خلاهای قانونی است .

وی تاکید کرد: در حوزه سرقت های خرد، مبارزه با تهیه و توزیع کنندگان مشروبات الکی و…. هم علاوه بر اصلاح قوانین نیاز به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر توجه به آیات و روایات ، منویات مقام معظم رهبری باید مورد توجه باشد.

در ادامه عفت شریعتی کوهبنانی گفت: در جامعه امروز شبکه های مجازی حضور چشمگیری خصوصا در بین جامعه جوان دارد در حالی که این شبکه ها می توانند هم آثار مثبت و هم‌ آثار منفی داشته باشند.

وی تاکید کرد: دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود متوسل به شبکه های مجازی شدند و همواره در صددند در راستای تحریف واقعیت ها گام بردارند.

عفت شریعتی کوهبنانی افزود: کنترل شبکه های مجازی امری ضروری است تا دشمنان زمینه انحراف جوانان ما را رقم نزنند.

وی بیان کرد: به مساله امر معروف کمتر توجه شده لذا حوزه های علیمه نقش مهمی در تبیین معروف دارند تا از منظر مثبت جوانان را مورد توجه قرار دهیم و شناخته ها و ناشناخته ها را بیشتر برای قشر جوان معرفی کنیم.

نماینده مردم‌شهرستان های زرند و کوهبنان گفت: باید تلاش شود تا جوانان هراس از امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشند چون امر الهی است ولی باید مسیر مشخص و همواره شود تا شاهد بحران های اخلاقی نباشیم.

عفت شریعتی کوهبنانی گفت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه الهی است که نیاز به قانون ندارد فقط مسیر اجرای آن باید هموار گردد.

وی ادامه داد: امروز شاهد آسیب های جدی هستیم اما جا دارد که مباحثی مانند حجاب به خوبی تبیین شود زیرا رعایت آن خوشبختی فردی و اجتماعی را در بر دارد که در نهایت فواید مادی و معنوی به جای می گذارد.

عفت شریعتی کوهبنانی گفت: قوانین امر به معروف و نهی از منکر الهی است اما برای طی طریق و اجرای آن باید اموری برای سهولت کار در نظر گرفته شود.
 
وی بیان کرد: ‌کوهبنان علما و دانشمندان بزرگی دارد که بر اساس رعایت معروف امروز در کشور و جهان معروف هستند.

شریعتی کوهبنانی افزود: یاد و خاطره حضرت زینب (س) و بانوی فریخته جهان اسلام که در حادثه عاشورا نقش مهمی را ایفا نمود گرامی می داریم .

وی یادآور شد: در پرتو رهبری های مدبرانه مقام معظم رهبری مسیر برای امر به معروف و  نهی از منکر برای کشور مان چنان هموار خواهد شد که با پاکی و بزرگی کشور را معرفی خواهیم کرد.

در ادامه روح الله ابراهیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان گفت: وقتی از منکر اسم می بربم اولین چیزی که به ذهن می رسد بحث بی حجابی و بدحجابی است در صورتی که بی حجابی یکی از مصادیق منکر هست.

وی گفت : معطل  کردن کار مردم ، پارتی بازی ، پرداخت نکردن حق بیمه کارگران ، بی احترامی به ارباب رجوع ، سهل انگاری در رفع مشکلات مردم و……جز منکرات هستند.
 
ابراهیمی افزود: آموزش و تذکر لسانی در شهرستان در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام هست.

وی بیان کرد : شورای امر به معروف ادارات و مردمی را در شهرستان داریم در حالی که جلسات به صورت ماهانه برگزار می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان ابراز کرد: اجرای برنامه های آموزشی کارکنان ، حمایت از عملکرد و اقدام قانونی آمرین ، الگو سازی و تشویق کارکنان فعال در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ، جذب و سازماندهی، آموزش و بکارگیری گروه های امر به معروف و…. از وظایف شورای امر به معروف در ادارات است.

در ادامه محمد رضا توکلی مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کوهبنان گفت: جبهه بزرگی از خباثت دشمنان در برابر انقلاب اسلامی صف آرایی کردند تا ارزش ها را نابود کنند در حالی که حمایت از نظام و دفاع از انقلاب بزرگترین معروف و حمایت از دشمنان بزرگترین منکر است.

وی تاکید کرد: باید حرمت ، جایگاه  ولایت و رهبری حفظ شود از طرفی امر به معروف باید در حوزه مردم با مردم ، مردم با دولت و دولت با مردم حفظ شود.

توکلی ادامه داد: در انقلاب اسلامی احیای امر به معروف صورت گرفته اصل هشتم قانون اساسی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و منویات مقام معظم رهبری در این امر اجرایی گردد.

وی خاطر نشان کرد: بزرگترین معروف خدمت رسانی بی منت به مردم ، تکریم ارباب رجوع و رفع مشکلات مردم است.

انتهای پیام/نامجو




امر به معروف و‌نهی از منکر فریضه الهی است !که نیاز به قانون ندارد

منبع:آرمـان
? امر به معروف و‌نهی از منکر فریضه الهی است !که نیاز به قانون ندارد