امام هادی(ع) مظهر بردباری و برترین الگوی مقابله تهاجم فرهنگی است

معاون تهذیب حوزه علمیه رودبار جنوب گفت: امام هادی (ع) مظهر بردباری و برترین الگوی مقابله با تهاجم فرهنگ است که در فراز و نشیب‌هایی زندگی مادی که امروز همه را کلافه کرده، بسیار کارساز است. به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی نذیر کرمان از رودبار جنوب، نیمه ذی‌الحجه است و زمین بی‌تاب زمینی شدن آیتی دیگر […]

معاون تهذیب حوزه علمیه رودبار جنوب گفت: امام هادی (ع) مظهر بردباری و برترین الگوی مقابله با تهاجم فرهنگ است که در فراز و نشیب‌هایی زندگی مادی که امروز همه را کلافه کرده، بسیار کارساز است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی نذیر کرمان از رودبار جنوب، نیمه ذی‌الحجه است و زمین بی‌تاب زمینی شدن آیتی دیگر از سلاله پیامبر اسلام(ص)؛ او که با‌ آمدنش، «هادی» اهل‌بیت علیهم‌السلام شد.

 
امامی که در طول زندگی گوهربارش، از طریق زیارت غدیریه و زیارت جامعه به تبیین مقام شامخ امامت پرداخت چرا که در زمان امام هادی(ع)، ائمه، فضایل و منزلت ایشان رو به فراموشی می‌رفت پس اصل امامت باید معرفی می‌گردید که این وظیفه خطیر را ایشان به بهترین نحو ممکن به انجام رسانید.
 
امام هادی علیه‌السلام در این راستا، پدران و اجداد گرامی خود را با بیان زیارات معرفی می‌کردند؛ مجموعه این زیارات و ادعیه به عنوان یک دائرة المعارف شیعه به حساب می‌آید و در بردارنده دلایل بسیار استوار در حقانیت ائمه اطهار و اهل بیت علیهم السلام است.
 
حجت‌الاسلام‌ مهدی سر رشته داریان معاون تهذیب و استاد حوزه علمیه رودبار جنوب در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس فرهنگی نذیر کرمان ضمن تبریک ولادت امام هادی علیه‌السلام، اظهار کرد: ابعاد زندگی این امام بزرگوار و برنامه‌هایی که در طول زندگی داشتند، بسیار زبانزد است و در کلمات بزرگان به طور مرتب ذکر شده است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه رودبار جنوب حلم را بهترین و بارزترین صفت امام هادی (ع) ذکر کرد و افزود: حلم حضرت بهترین آموزه عملی است که در فراز و نشیب‌های زندگی مادی که امروز همه را کلافه کرده، بسیار کارساز است.
 
وی خاطرنشان کرد: حلم و صبر امام هادی (ع) سبب شد این امام بزرگوار به هدف خود برسد، بنابراین جامعه امروز باید بداند بدون صبر با توجه به مشکلات جامعه کنونی، مشکلی حل نمی‌شود.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه رودبار جنوب عنوان کرد: صبر کلید همه گشایش‌ها است و اگر به ائمه در زمینه صبر و بردباری اقتدا کنیم، پیروزی را به همراه دارد.
 
وی ادامه داد: دشمنان از ویژگی صبر، حلم و ایستادگی حضرت متحیر بودند بنابراین مومنان باید با اقتدا به این امام در برابر مشکلات صبور باشد و بی‌تابی نکند.
 
سر رشته داریان یادآور شد: برخی از افراد با اندک مشکلات مادی دچار انحرافات فکری، خطی و ولایی می‌‌شوند و ایمانشان ضعیف‌تر می‌شود، بنابراین اقتدا به این امام بهترین راهگشا برای این افراد است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه رودبار جنوب اضافه کرد: امام دهم (ع) در فضایی قرار داشتند که علاوه بر اختناق سیاسی، جهان اسلام مورد تهاجم فرهنگی خارجی و داخلی قرار گرفته بود.
 
وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی داخلی در دوران امامت حضرت امام هادی (ع) توسط افراد منحرف شایع بود، گفت: علاوه بر آن، تهاجم اقتصادی در جهان اسلام و مسلمانان انقلابی شدت گرفت و بسیاری از مسلمانان انقلابی دچار فقر اقتصادی شدید بودند کما اینکه در مدینه این فقر در آن زمان مشهور است.
 
استاد حوزه علمیه رودبار جنوب، امام هادی (ع) را نمونه‌ای از یک انسان کامل و یک مجموعه بزرگ از اخلاق اسلامی دانست و گفت: این امام همام دارای ویژگی‌های فراوانی از جمله برترین الگو برای مقابله با تهاجم اقتصادی و فرهنگی است.
 
وی با بیان اینکه همه خلفای عباسی به اشکال مختلف توسط نیروهای خودشان از بین رفتند خاطرنشان کرد: امام هادی (ع) تمامی تهاجمات فرهنگی را با بیانات و برنامه‌ریزی همه خود از بین بردند و ارتباط امت و امام با تأسیس شبکه وکلا و نمایندگان که ایجاد کردند جغرافیای نفوذ در کل جهان اسلام اضافه شد.
 
حجت‌الاسلام سر رشته داریان با اشاره به تقویت جایگاه و مقام امامت در جامعه آن زمان، تصریح کرد: شناخت معرفتی نسبت به ائمه اطهار (ع) از جمله امام هادی (ع) برای رسیدن به کمال و رستگار شدن یک ضرورت است و یکی از کارهای مهم امام هادی(ع) که امامان اهمیت بسیاری به آن می‌دادند، حفظ خط فکری و فرهنگی اسلام و جلوگیری از ترویج اندیشه‌های مخالفان بود.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه رودبار جنوب خاطر نشان کرد: امام هادی(ع) در زمینه ترویج اندیشه‌های اسلام گام‌های اساسی و مهمی برداشت و شاگردان برجسته‌ای چون حضرت عبدالعظیم حسنی، خیران الخادم، این سکّیت اهوازی، ابوهاشم جعفری، حسین بن محمد مدائنی، جعفر بن سهیل و اسماعیل بن مهران را تربیت کرد و شاگردان برجسته پدر و جدش را دور خود گرد آورد و حوزه علمی فعال و پرتلاشی به وجود آورد.
 
وی تصریح کرد: همت والا و تلاش بی وقفه این امام همام در حفظ اصل اسلام و ترویج دین ستودنی است و «زیارت جامعه کبیره» از جمله دستاوردهای ارزشمند و یادگار ماندگار امام هادی(ع) است که از مشهورترین، برترین و شناخته شده‌ترین زیارات ائمه علیهم السلام است.
 
انتهای خبر/پورحیدر




امام هادی(ع) مظهر بردباری و برترین الگوی مقابله تهاجم فرهنگی است

منبع:آرمـان
? امام هادی(ع) مظهر بردباری و برترین الگوی مقابله تهاجم فرهنگی است