امام جمعه کرمان: لجبازی، هواپرستی و بی‌بصیرتی عوامل موثر در فتنه‌ها هستند

امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه فتنه‌ها را می‌توان در ۳ بخش بررسی کرد، گفت: لجبازی، هواپرستی و بی‌بصیرتی عوامل موثر در آنها هستند. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهر کرمان که در محل مصلای بزرگ امام علی (ع) برگزار شد، به ولادت حضرت زهرا(س) […]


امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه فتنه‌ها را می‌توان در ۳ بخش بررسی کرد، گفت: لجبازی، هواپرستی و بی‌بصیرتی عوامل موثر در آنها هستند.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهر کرمان که در محل مصلای بزرگ امام علی (ع) برگزار شد، به ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر اشاره داشت و با پرداختن به جایگاه زن در کشور اظهار داشت: مادر و همسر هر کدام تربیت انسان را بر عهده دارند که جایگاهی رفیع، عزیز و عظیم‌الشأنی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان به ۹ دی ماه و حماسه مردم در خنثی کردن فتنه ۸۸ اشاره کرد و با تاکید بر اینکه فتنه را می‌توان در ۳ بخش بررسی کرد، عنوان داشت: سال ۸۸ یکی دیگر از فتنه‌هایی بود که انقلاب را به صورت جدی تهدید کرد و توسط مردم خنثی شد.

وی اضافه کرد: برخی بصیرت لازم را نداشتند و با کمال تاسف نخواستند بفهمند و کشور را به آشوب بردند، به جای اینکه در مقابل فتنه‌ها بایستند، بازیگر آن شدند.

 امام جمعه کرمان هواپرستی را یکی از دلایل فتنه‌ها خواند و با تاکید بر اینکه  برخی با اسم‌های مقدس به جنگ انقلاب، نظام و ارزش‌ها می‌روند، بیان کرد: ممکن است در زمان انتخابات هم از این جریانات ببینید، اگر دیدید کسی هواهای نفسانی را در نظر می‌گیرد و صحنه‌ها را به نفع خودش رقم می‌زند، بدانید فتنه است.

وی اضافه کرد: در سال ۸۸ هم همین طور بود، کسانی وارد فتنه شدند که سالها در خدمت نظام و انقلاب بودند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی، لجبازی را یکی دیگر از عوامل دخیل در شکل‌گیری فتنه‌ها خواند و خاطرنشان کرد: قوانین در کشور ساری و جاری است اما برخی می‌خواهند در مقابل قانون لجبازی کنند لذا در مقابل اصول می‌ایستند و بیگانگان برآن سوار می‌شوند.

وی بی‌بصیرتی را ضلع سوم فتنه‌ها دانست و با تاکید بر اینکه در این مورد هواداران نقش زیادی دارند، بیان کرد: اما این برای خود افراد صدق نمی‌کند چراکه آنها می‌دانند و عامدانه بر طبل فتنه‌ها می‌کوبند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان فتنه ۱۴۰۱ را مثل فتنه ۸۸ خواند و با تاکید بر اینکه برخی هم در این جریان مردود شدند، گفت: برخی خواص سکوت کردند و حتی یک سخنرانی از آنها نمی‌توانیم پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار مردم کرمان با رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: کرمان بیشتر از ۳ میلیون جمعیت دارد که همگی دوست داشتند در این دیدار حضور داشته باشند، اما سهمیه اندک بود.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با یادآوری سخنان معظم‌له درباره کرمان، تاکید کرد: ایشان جایگاه فرهنگی و ظرفیت عمیق آن در کرمان را ستودند که مورد انتظار است مورد توجه مردم کرمان قرار بگیرد.

امام جمعه کرمان به ویژگی‌های شهید سلیمانی پرداخت و با تاکید بر اینکه او خصوصیات زیادی داشت که در وقت خود به آن می‌پردازیم، ابراز داشت: یکی از آنها این است که حامی مظلوم بود، برایش فرقی نمی‌کرد که زن و دختر ایزدی در ظلم قرار گرفته باشد یا مسلمان، او هر جا ظلم می‌دید متلاطم می‌شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به انتخابات اشاره داشت و عنوان کرد: کسانی که در بررسی صلاحیت‌ها نقش دارند، بیشتر دقت کنند، برخی در شأن این ملت نیستند.

نماینده ولی فقیه در کرمان اضافه کرد: رقبا هم حواس‌شان را جمع کنند و سعی نداشته باشند رقیب را از صحنه خارج کنند، این بی‌اخلاقی است، آنها باید منتظر تایید صلاحیت خودشان باشند.

پایان پیام / ۸۰۰۶۵ / ش

 

 

 

 





امام جمعه کرمان: لجبازی، هواپرستی و بی‌بصیرتی عوامل موثر در فتنه‌ها هستند

منبع: فــارس
? امام جمعه کرمان: لجبازی، هواپرستی و بی‌بصیرتی عوامل موثر در فتنه‌ها هستند