امام جمعه کرمان: دفاع از معروف ریشه اساسی نهضت امام حسین (ع) است

کرمان – فت فتو – امام جمعه کرمان گفت: در همه حوزه ها معروف ها فوق العاده فراوان و وسیع و در مقابل آن منکرها نیز زیاد هستند، لذا دفاع از معروف و جنگ با منکر از مهمترین ریشه های نهضت حسینی (ع) و قیام سید الشهدا است. به گزارش خبرنگار فت فتو، حجت الاسلام […]

کرمان – فت فتو – امام جمعه کرمان گفت: در همه حوزه ها معروف ها فوق العاده فراوان و وسیع و در مقابل آن منکرها نیز زیاد هستند، لذا دفاع از معروف و جنگ با منکر از مهمترین ریشه های نهضت حسینی (ع) و قیام سید الشهدا است.

به گزارش خبرنگار فت فتو، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه شهر کرمان و در مصلی  امام‌ علی (ع) با اشاره به فرا رسیدن ایام عزاداری امام حسین (ع) افزود: همزمان با آغاز ماه محرم هفته امربه معروف و نهی از منکر در کشور آغاز می شود که باید به این مهم توجه ویژه شود و سایر فرائض دینی به این ۲ فریضه وابسته است.

امام‌جمعه کرمان ادامه داد: جنگ با منکر جنگ با انواع و اقسام گناه است و ترویج معروف، ترویج صلاح و ثواب جامعه است و کسانی که اهل قلم و بیان هستند هفته امر به معروف و نهی از منکر را همانطور که در نگاه امام  حسین (ع)، وجود دارد، بیان کنند.

وی با اشاره به ملاقات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با سران ۲ کشور همسایه روسیه و ترکیه تصریح کرد: حکمت، صلابت، نصیحت و تحلیل واقعی از اوضاع کشور را به بهترین وجه ممکن در کلام ایشان شنیدیم که عزت و افتخار انقلاب و اسلام است.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به دیدار رهبر معظم اتقلاب با ائمه جمعه کشور اظهار داشت: ایشان جایگاه نماز جمعه در مبانی فقهی را به بهترین نحو تشریح کردند و امام جمعه باید در کل هفته در سخن و رفتار خود مراقبت و مواظبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسئله حجاب و عفاف متمرکز بود، زیرا قسمتی از دشمنی دشمنان با ما بر همین موضوع استوار است و زن باحجاب، بعد از پیروزی انقلاب فرضیه های اباحه گری غربی ها راجع به زن با حجاب را باطل کرد.

امام جمعه کرمان بیان کرد: از روزی که کاروان حسینی در کربلا متوقف شد هر روز جریان و حادثه ای خلق می شود و مظلومیت امامت و ولایت بیشتر خودش را نشان می دهد تا اوج آن در عاشورا خود را نشان داد که همه لحظات تاریخ برای هر دلداده امام حسین (ع) و حق جو بسیار مهم است.

وی افزود: انبیا و ائمه (ع) برای اینکه در زندگی شان مردم را هدایت کنند سختی ها و مرارت ها تحمل کردند که هدایت تشریعی است و اردوگاه مقابل هدایت جریان خودپرستی، بت پرستی و قدرت طلبی و غیره است و گروهی در دنیا به دنبال رفاه طلبی دنیا هستند.

حجت الاسلام علیدادی افزود: سیاست و حکومت در قالب دولت می تواند به ابزاری در خدمت خودپرستی باشد و ریشه درگیری و جنگ در نهضت عاشورا جنگ تمام عیار هدایت تشریعی با نقطه مقابل آن که هوی و هوس دنیا است.

وی گفت: روز صدا و سیما را به کارکنان این رسانه ملی که در یک جنگ نابرابر با همه رسانه های معاند ایستاده اند و بویژه در بخش دینی و معارف زحمت می کشند، تبریک می گوییم.




امام جمعه کرمان: دفاع از معروف ریشه اساسی نهضت امام حسین (ع) است

منبع: ایرنـا
? امام جمعه کرمان: دفاع از معروف ریشه اساسی نهضت امام حسین (ع) است