امام جمعه سیرجان: همکاری مردم و مسئولان خسارات سیل را کاهش داد

کرمان – فت فتو – امام جمعه سیرجان گفت: باران های سیل آسا در این شهرستان به دلیل همراهی مردمو مسئولان و برنامه ریزی ستاد بحران، خسارت جانی نداشت و مشکلات به وجود آمده نیز با همراهی و همکاری ارگان های مختلف و مردم رفع شد. به گزارش خبرنگار فت فتو، حجت الاسلام سید محمود […]

کرمان – فت فتو – امام جمعه سیرجان گفت: باران های سیل آسا در این شهرستان به دلیل همراهی مردمو مسئولان و برنامه ریزی ستاد بحران، خسارت جانی نداشت و مشکلات به وجود آمده نیز با همراهی و همکاری ارگان های مختلف و مردم رفع شد.

به گزارش خبرنگار فت فتو، حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته سیرجان افزود: خطرات طبیعی ممکن است همیشه باشد و این باران هم دو تا سه روز آینده ادامه دارد، اما ما باید آمادگی دفع هرگونه بحران و حادثه را داشته باشیم.

وی به دیدار ائمه جمعه کشور با رهبری معظم انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: مردم در میدان هستند و این ما هستیم که باید با عمل به وظایف، خود را از میدان کنار نکشیم و بر خلاف برخی افراد که مدعیِ ضعیف شدن اعتقادات مردم هستند، مراسم‌های بزرگی همچون جشن غدیر، عزاداری‌های محرم و صفر، راهپیمایی اربعین نشان‌دهنده قوی‌تر شدن ایمان و دین‌داری عمومی است.

خطیب جمعه سیرجان عنوان کرد: تبلیغات گسترده دشمن راه به جایی نبرده و نمی برد و انقلاب راه خود را با اقتدار طی می کند و دشمن هر روزبه دنبال شبهه افکنی در مسائل مختلف است که امروز هم به بهانه حجاب، اقدام به شبهه‌افکنی و فضاسازی می کنند.

وی ادامه داد: اما غافل از این هستند که موفقیت‌های زن مسلمان ایرانی باطل کننده تلاشهای همیشگی آمریکا و غربی‌ها بوده و به همین علت آنها از زن ایرانی عصبانی هستند.

حجت الاسلام حسینی گفت: سفر اخیر بایدن به منطقه برای همسو کردن کشورهای منطقه و ناتو علیه نظام اسلامی و با هدف محاصره ایران بود، اما ناامید و شکست خورده برگشت و اگر روسیه ابتکار عمل را به دست نگرفته بود سرنوشت منطقه به گونه ای دیگر رقم می خورد، اگرچه ما با جنگ و کشتار مخالف بوده و هستیم اما غربی ها و صهیو نیست ها دنبال نا امنی هستند.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت : درس ماه محرم ایثار، شهادت و پیروی از ولایت است و امروز جامعه ما نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت است و عاشقان اهل بیت(ع) ادامه دهنده راه شهیدان هستند و با فرهنگ حسینی این انقلاب و نظام به اقتدار رسیده است.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: سفره های اطعام زیادی در مجالس متعدد و در ماه محرم و صفر در این شهرستان پهن می شود اما باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا عمده این غذاها درب خانه فقرا و مستمندان تحویل شود، چون خیلی ها شرایط حضور را برای نشستن در جمع و سرسفره ندارند، لذا در اولویت این سفره ها اطعام فقرا باشد.

وی هفته امر به معروف و نهی از منکر را یاد آور خفظ ارزش های اسلامی دانست و افزود: این یک واجب دینی است که باید یاد آور ارزش های دینی باشد و امروز تذکر لسانی در این امر دینی موثر است.

خطیب جمعه سیرجان با قدردانی از اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیرجان گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک کار تشکیلاتی و اداری نیست و همه موظف هستند به این مهم پایبند باشند.




امام جمعه سیرجان: همکاری مردم و مسئولان خسارات سیل را کاهش داد

منبع: ایرنـا
? امام جمعه سیرجان: همکاری مردم و مسئولان خسارات سیل را کاهش داد