امام جمعه رفسنجان: مرزبانان به افراد فاقد هویت اجازه ورود به کشور را ندهند

کرمان – فت فتو – امام جمعه رفسنجان با اشاره به حادثه ترور سه طلبه شیعه سه شنبه گذشته در صحن حرم امام رضا (ع) از مسئولان کنترل مرزها و مرزبانان خواست اجازه ندهند اشخاص بدون هویت و فاقد مدارک قانونی وارد ایران شوند. به گزارش فت فتو، حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های […]

کرمان – فت فتو – امام جمعه رفسنجان با اشاره به حادثه ترور سه طلبه شیعه سه شنبه گذشته در صحن حرم امام رضا (ع) از مسئولان کنترل مرزها و مرزبانان خواست اجازه ندهند اشخاص بدون هویت و فاقد مدارک قانونی وارد ایران شوند.

به گزارش فت فتو، حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته رفسنجان از افرادی که مسئول کنترل مرزها هستند خواست به افراد فاقد مدارک هویت و بدون حساب و کتاب اجازه ندهند به ایران ورود کنند.

وی ادامه داد: در این زمینه نباید سهل انگاری شود زیرا موجب پشیمانی است، چرا باید این همه افراد غیر ایرانی و این همه اتباع خارجی بدون داشتن مجوز وارد ایران شوند و سال ها زندگی کنند؟ افرادی که از کشورهای دیگر قصد ورود به ایران دارند باید دارای شناسه و مدرک باشند.

امام جمعه رفسنجان اظهار داشت: روز سه شنبه ۱۶ فروردین فردی با سلاح سرد چاقو به روحانیون در صحن امام رضا (ع) حمله شد و تاکنون ۲ طلبه از این سه طلبه شیعه به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه شهید اصلانی برادر دو شهید و از طلبه های جهادی بود تصریح کرد: نام اصلی قاتل عبداللطیف مرادی ازبک و از کشورهای همسایه و جدا شده از جماهیر شوروی سابق است.

وی ادامه داد: این فرد از راه قاچاق به ایران آمده اند و از تکفییری ها و از آن دسته انسان هایی است که تربیت شده آمریکا هستند.

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: امّا حقیقت قضیه این است که دست هایی برای تفرقه افکنی بین ایران و افغانستان و شیعه و سنی برای به راه انداختن جنگ بین شیعه و سنی در جریان است.

وی افزود: دشمن به عنوان ایجاد درگیری و برادرکشی بین شیعه و سنی دست به کار شده به طوری که چندی پیش در گلستان دو طلبه سنی را با سلاح گرم به شهادت رساندند و دوباره در صحن مقدس امام رضا (ع) به سه طلبه شیعه حمله می کنند لذا معتقدم هر دو فرمان از یک اتاق صادر شده است.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به وجود سه هزار و ۵۰۰ شهید روحانی شیعه دوران دفاع مقدس گفت: این ها با این کارشان روحانیت شیعه را نمی توانند بترسانند که مورد تهاجم قرار بگیرند و هر دو جریان شهادت روحانیون شیعه و سنی در صحنه دفاع از اسلام بودند و مورد تهاجم دشمن واقع شدند.

شرکت های دانش بنیان در حوزه جلوگیری از سرمازدگی، تأمین بذرهای وارداتی و ساماندهی آب ورود کنند

وی همچنین به شعار امسال ” تولید، دانش بنیان، کارآفرین” اشاره کرد و افزود: یکی از عرصه های تولید، محصولات کشاورزی است و در رفسنجان ۴۰ هزار خانوار در قالب ۲۰۰ هزار نفر با محصولات کشاورزی امرار معاش می کنند.

حجت الاسلام عسکری بیان کرد: چندین سال است محصول پسته در معرض سرمازدگی و گرمازدگی قرار گرفته و امسال در ۱۴ استان حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان آفت سرمازدگی به محصولات کشاورزی وارد شده که می طلبد مراکز علمی و دانش بنیان چاره اندیشی کنند تا ضرر به محصولات کشاورزی وارد نشود.

وی ادامه داد: از همه مراکز علمی و موسسات نوآوری تقاضا می شود با بررسی ها راه چاره پیدا کنند.

خطیب جمعه رفسنجان گفت: در مسئله آب هم ۹۰ درصد آب در حوزه کشاورزی است و ۱۰ درصد در بخش های صنعتی و خانگی مصرف می شود، متخصصان در این زمینه می گویند ۶۰ درصد از این ۹۰ درصد آب حوزه کشاورزی هم هدر می رود لذا شرکت های دانش بنیان باید در این عرصه وارد شوند.

وی افزود: آیا درست است که همیشه چشممان به خارجی ها باشد که راجع به حجاب و دیگر مسایل ما چه گفتند؟

حجت الاسلام عسکری همچنین خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بذر هندوانه، سبزی و غیره را از خارج خریداری می کنیم و این سوال پیش می آید که چرا تولید بذر نداریم تا خودکفا شویم؟ اگر خارجی ها این بذرها را تحریم کنند در تأمین این مواد دچار مشکل خواهیم شد.

وی تصریح کرد: از دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان می خواهیم که در این بخش نیز ارائه طریق و در مورد پیشگیری از بحران سرمازدگی، تولید بذر و ساماندهی آب راهکار های علمی ارائه دهند.




امام جمعه رفسنجان: مرزبانان به افراد فاقد هویت اجازه ورود به کشور را ندهند

منبع: ایرنـا
? امام جمعه رفسنجان: مرزبانان به افراد فاقد هویت اجازه ورود به کشور را ندهند