امام‌جمعه کرمان: زندگی شخصی و اجتماعی خود را با عاشورا ارتقا دهید

کرمان- فت فتو- امام جمعه کرمان در جمع مدیران دستگاه های اجرایی استان با اشاره به اینکه عاشورا کلاس درس خوبی ها و عبرت هاست گفت: حادثه عاشورا پر از نکات مثبت و ارزنده برای درس گرفتن در زندگی شخصی و اجتماعی است. به گزارش روز سه شنبه فت فتو و به نقل از اداره […]

کرمان- فت فتو- امام جمعه کرمان در جمع مدیران دستگاه های اجرایی استان با اشاره به اینکه عاشورا کلاس درس خوبی ها و عبرت هاست گفت: حادثه عاشورا پر از نکات مثبت و ارزنده برای درس گرفتن در زندگی شخصی و اجتماعی است.

به گزارش روز سه شنبه فت فتو و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در این مراسم با تسلیت ایام محرم اظهار کرد: حادثه عاشورا پر از نکات مثبت و ارزنده برای درس گرفتن در زندگی شخصی و اجتماعی است.

وی به نکات منفی حادثه عاشورا نیز اشاره کرد و افزود: نکات منفی عاشورا نیز کلاس درسی برای عبرت گرفتن است و در کربلا دو اردوگاه وجود داشت، اردوگاه حق و اردوگاه باطل که اردوگاه حق انسان ها به کار خوب و نیکی ترغیب می کند و عبرت ها نیز انسان را از بدی و ظلم باز می دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه حادثه عاشورا پر از نکات مثبت و منفی است، گفت: اگر به خوبی قیام عاشورا درک و تحلیل شود بسیاری از جرایم و آسیب های زندگی به حداقل می رسد.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه عاشورا درس ایثار، فداکاری، جوانمردی، رضایت خدا و صدها درس تحول آفرین است که انسان را در برابر عبرت هایی از قبیل نفاق، دورویی، بی رحمی و هوا و هوس بیمه می کند.

وی با بیان اینکه تعدادی در کربلا آمدند و سر دادند و تعدادی نیز آمدند تا برای رسیدن پست و مال دنیوی سر ببرند، گفت: عاشورا کلاس درس خوبی ها و عبرت هاست.

 علیدادی سلیمانی با بیان اینکه در طول تاریخ همه کسانی که ظلم کردند شعار حق دادند، گفت: باطل، غذا از حق می خورد و بر موج حق سوار است و کارش را برای نابودی حق پیش می برد که اوج آن را در عبرت های عاشورا می توان دید.

براساس این گزارش نماز وحدت دستگاه های اجرایی استان با حضور امام جمعه کرمان و نماینده ولی فقیه در استان در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.




امام‌جمعه کرمان: زندگی شخصی و اجتماعی خود را با عاشورا ارتقا دهید

منبع: ایرنـا
? امام‌جمعه کرمان: زندگی شخصی و اجتماعی خود را با عاشورا ارتقا دهید