اقدامات حفاظتی محیط زیست در فصل زادآوری حیات وحش تشدید می‌شود

در فصل بهار با شروع تغییرات زیستی حیات وحش برای تولید مثل اقدامات حفاظتی یگان حفاظت محیط‌زیست کرمان تشدید می‌شود. طالب خالویی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه طبیعت امانتی الهی برای نسل فردا است وحفظ طبیعت وظیفه‌ای همگانی است وهمه ما باید نسبت به طبیعت احساس مسئولیت داشته باشیم، گفت: […]

در فصل بهار با شروع تغییرات زیستی حیات وحش برای تولید مثل اقدامات حفاظتی یگان حفاظت محیط‌زیست کرمان تشدید می‌شود.

طالب خالویی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه طبیعت امانتی الهی برای نسل فردا است وحفظ طبیعت وظیفه‌ای همگانی است وهمه ما باید نسبت به طبیعت احساس مسئولیت داشته باشیم، گفت: با شروع فصل زادآوری گونه‌های جانوری به منظور پیشگیری از پراکندگی وحوش و نیز جلوگیری از ایجاد استرس در این زمان، کنترل‌های مستمر و شبانه‌روزی از سوی ماموران اجرائی حفاظت محیط زیست استان تشدید می‌شود که می‌طلبد هم استانی ها نیز همکاری لازم را با ماموران محیط زیست به عمل آورند..

به گفته اوبا توجه باینکه بازدید گردشگران از مناطق حفاظت شده استان سبب ایجاد استرس و سلب آرامش از گونه ها‌ی حیات وحش در فصل زاد و ولد می‌شود، ورود افراد به مناطق امن ممنوع است.

خالویی می‌گوید: در صورت جدا کردن حیات وحش تازه متولد شده از طبیعت، امکان بازگشت مجدد آن حیوان به چرخه طبیعی زندگی امکان پذیر نخواهد بود بنابراین از کلیه دوستداران محیط زیست درخواست می‌شود هنگام حضور در طبیعت با رعایت اخلاق زیست محیطی از هرگونه جابجایی و انتقال جوجه پرندگان یا نوزاد پستانداران، همچنین تخریب لانه و محل زندگی حیات وحش جداً خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: برای کنترل و پیشگیری شیوع بیماری‌های فراگیر حیات وحش تمامی آبشخور‌های موجود در حوزه استحفاظی مورد بررسی قرار گرفته و نظافت، پاکسازی و مرمت آبشخور‌ها و چشمه‌ها انجام شده است. هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی از طریق تماس با شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ یا نزدیکترین پاسگاه محیطبانی و ادارات محیط زیست شهرستان و یا اداره کل حفاظت محیط زیست موارد را گزارش دهند.

فت فتو کرمان کرمان




اقدامات حفاظتی محیط زیست در فصل زادآوری حیات وحش تشدید می‌شود

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? اقدامات حفاظتی محیط زیست در فصل زادآوری حیات وحش تشدید می‌شود