اقامتگاه بوم‌گردی آرام گلباف تا خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد

مسئول اقامتگاه سنتی آرام گفت: اقامتگاه سنتی آرام ِ گلباف، مراحل پایانی ساخت را می‌گذراند و پس از اتمام کار، پذیرای گردشگران تابستانه خواهد بود. رضا سکنجی در گفتگو با سرویس اجتماعی و گردشگری پایگاه خبری «فت فتو» گفت: گُلباف در شهرستان کرمان قرار دارد، این بخش در جنوب شرق کرمان قرار دارد و فاصله جاده‌ای […]

مسئول اقامتگاه سنتی آرام گفت: اقامتگاه سنتی آرام ِ گلباف، مراحل پایانی ساخت را می‌گذراند و پس از اتمام کار، پذیرای گردشگران تابستانه خواهد بود.

رضا سکنجی در گفتگو با سرویس اجتماعی و گردشگری پایگاه خبری «فت فتو» گفت: گُلباف در شهرستان کرمان قرار دارد، این بخش در جنوب شرق کرمان قرار دارد و فاصله جاده‌ای آن با مرکز استان ۱۱۰ کیلومتر است که ۱۰۰ کیلومتر از آن اتوبان است، اما فاصله هوایی این بخش با کرمان کمتر از ۵۰ کیلومتر می‌باشد.

مسئول اقامتگاه سنتی آرام افزود: طی یک سال اخیر جاده جدیدی با فاصله ۸۵ کیلومتری از شهر کرمان در حال ساخت است که راه را برای رسیدن به گلباف نزدیک‌تر می‌کند.

وی بیان کرد: آب و هوای گلباف معتدل و کوهستانی و همچنین در روستاها به گرم و خشک و مرطوب و سردسیر است.

سکنجی تصریح کرد: گلباف مکان‌های تاریخی زیادی از جمله قلعه‌ها و بقعه‌های هشت ضلعی و سرو هزار ساله و همچنین آبشارهای زیبا و کلوت‌های دیدنی و کوه‌های رنگارنگ و کیک برفی و باغ‌ها و مزارع منطقه که با آب قنات آبیاری می‌شود و محصولات گردو، زردآلو، انار، نعناع، ترخون،سیب، گلابی، به، خرما، بادام، فندق، الو، الوچه، سنجد، ذرت، انگور و…

مسئول اقامتگاه تاکید کرد: اقامتگاه سنتی آرام گلباف،  مراحل پایانی ساخت را می‌گذراند و پس از اتمام کار ،پذیرای گردشگران خواهد بود.

وی در این‌باره بیان کرد: اقامتگاه سنتی آرام با معماری صددرصد سنتی و با نظارت  میراث فرهنگی  در بخش‌های مختلف آلاچیق، سوییت اقامتی، آشپزخانه و فروشگاه محصولات طبیعی گلباف در حال ساخت است که تاکنون هشتادو پنج درصد فضای آن تکمیل شده و طبق برنامه‌ریزی تا خردادماه به بهره‌برداری خواهد رسید و پذیرای گردشگران خواهد بود.

سکنجی تاکید کرد: این اقامتگاه با در نظر گرفتن فضایی متفاوت مسافران زیادی را جذب خود کرده است و همچنین جاذبه های دیدنی هم مورد توجه بیشتر علاقه مندان طبیعت‌گردی است.

مسئول اقامتگاه سنتی آرام گلباف در پایان خاطر نشان کرد: روستای بکر در دل کویر لوت درمنطقه‌ای سرسبز با نخلستان‌های متعدد و تپه‌های شنی، رودخانه و آبشار، قابی زیبا از یک طبیعت بکر است.

انتهای خبر/ تاج الدینی
 




اقامتگاه بوم‌گردی آرام گلباف تا خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد

منبع:آرمـان
? اقامتگاه بوم‌گردی آرام گلباف تا خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد