افزایش عادی انگاری در کرمان/ واکسیناسیون ۳۵ درصدی دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال

فت فتو/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: متاسفانه روند عادی انگاری دارد بیشتر می شود که تهدیدی برای سلامت عمومی است و نباید با پیک ششم مواجه شویم. دکتر”حمیدرضا رشیدی نژاد” امروز ۱۷ مهرماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: تعداد بیماران بستری کرونایی در استان کرمان در هفته گذشته نسبت به […]

فت فتو/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: متاسفانه روند عادی انگاری دارد بیشتر می شود که تهدیدی برای سلامت عمومی است و نباید با پیک ششم مواجه شویم.

دکتر”حمیدرضا رشیدی نژاد” امروز ۱۷ مهرماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: تعداد بیماران بستری کرونایی در استان کرمان در هفته گذشته نسبت به قبل کمتر شده اما شدت شیب نزولیِ ابتلاء کمتر شده است.

وی افزود: هفته گذشته روند بیماری کرونا در استان تقریبا ثبات یافته و در برخی شهرستان ها اندکی افزایش پیدا کرده اما در مجموع میزان پنج درصد از بیماران بستری در بخش های کرونایی و ویژه کمتر شده و نکته قابل توجه و مهم این است که نباید عادی انگاری کنیم.

رشیدی نژاد تصریح کرد: متاسفانه روند عادی انگاری  دارد بیشتر می شود که تهدیدی برای سلامت عمومی است و نباید با پیک ششم مواجه شویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: انجام واکسیناسیون کرونا به شدت در حال افزایش است و ظرفیت واکسیناسیون به دو برابر افزایش یافته و هفته گذشته در استان میزان واکسیناسیون قابل توجه بود.

وی افزود: استقبال در مدارس آنطور که ما می خواهیم نبوده در حالی که به نفع جامعه است استقبال بیشتر باشد و مدیران و معلمان باید خودشان و دانش آموزان و اولیای آنها را به واکسیناسیون تشویق کنند.

رشیدی نژاد اظهار کرد: در آینده نزدیک بازگشایی مدارس را خواهیم داشت و این مراکز یکی از محل های حساس بیماری کرونا است که اگر رعایت نشود با اوج گیری بیماری مواجه خواهیم شد.

به گزارش فت فتو، “احمد اسکندری نسب” مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: در استان کرمان ۲۶۷ هزار و ۹۶۸ دانش آموز در سن ۱۲ تا ۱۸ سال وجود دارد که ۹۵ هزار و ۷۶۴ نفر تاکنون واکسینه شده اند که بیش از ۳۵ درصد را شامل می شود و در برخی شهرستان ها بالای ۸۰ درصد واکسینه شده اند.

همچنین دکتر”محمدصادق بصیری” جانشین استاندار کرمان در ستاد کرونا در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر در استان کرمان شهرستان قرمز نداریم؛ انار و ریگان در وضعیت آبی؛ رفسنجان، زرند، کرمان و سیرجان نارنجی و ۱۷ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته اند.

انتهای پیام




افزایش عادی انگاری در کرمان/ واکسیناسیون ۳۵ درصدی دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال

منبع:ایـسنا
? افزایش عادی انگاری در کرمان/ واکسیناسیون ۳۵ درصدی دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال