افتتاح ۱۸۴۰ واحد مسکونی مددجویان، توسط رئیس جمهور

ناصر عسکری‌نژاد گفت: هفته آینده به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور ۱۸۴۰ واحد از آنها افتتاح خواهد شد. به گزارش سرویس اقتصادی «فت فتو» ناصر عسکری‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن هفته احسان و نیکوکاری (۱۴ اسفند) گفت: وظیفه اصلی نهاد مردمی  کمیته امداد امام خمینی در […]

ناصر عسکری‌نژاد گفت: هفته آینده به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور ۱۸۴۰ واحد از آنها افتتاح خواهد شد.

به گزارش سرویس اقتصادی «فت فتو» ناصر عسکری‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن هفته احسان و نیکوکاری (۱۴ اسفند) گفت: وظیفه اصلی نهاد مردمی  کمیته امداد امام خمینی در زمینه حمایتی و معیشتی با پیوست فرهنگی و مذهبی است و در زمینه فراهم کردن امکانات لازم برای خوداتکایی ، توانمند سازی و رفع نیاز محرومان تلاش می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان با اشاره به اینکه در بحث خوداشتغالی مددجویان کمیته امداد، تاکید بر اشتغال پایدار با درآمد ثابت از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری است، افزود: بیمه پایه مددجویان از طریق بیمه سلامت تامین می‌شود و بیمه تکمیلی از طریق خود کمیته امداد براساس اولویت‌های مددجویان پرداخت می‌شود.

عسکری‌نژاد با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان کمیته امداد، عنوان کرد: جامعه هدف اول استفاده از اعتبار صندوق، مددجویان و بعد از آن دیگر نیازمندان با اولویت های مشخص شده از محل اعتبارات کمیته امداد و کمک خیران است.

وی تاکید کرد: خدمات فرهنگی و تلاش برای ارتقاء باورهای دینی و سبک زندگی با بهره‌گیری از ظرفیت موسسات فرهنگی و حوزه های علمیه به مددجویان ارائه می‌شود، گرچه سیاست این نهاد مردمی بر این است که همه خدمات کمیته امداد همراه با پیوست فرهنگی مذهبی باشد.

مدیر کل امداد امداد امام خمینی کرمان با تاکید بر استفاده از مشارکت‌های مردمی و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری گفت: تلاش می‌کنیم با جهاد تبیین، افزایش مشارکت عمومی و تقویت سنت خیر و احسان را دنبال کنیم.

عسکری‌نژاد افزود: بیش از ۴۵۰ موسسه نیکوکاری در استان کرمان داریم که ۲۷۰ مورد مسجد محور هستند و واگذاری کار مردم به خودشان در این موسسات انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۱۱۸ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد در استان کرمان داریم، اظهار کرد: ۴۴ درصد از جمعیت مددجویی استان مربوط به جنوب کرمان است که ۵۲ هزار خانوار را شامل می‌شوند.

عسکری‌نژاد تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی در کرمان ماهانه یک میلیارد و هفتاد و هشت میلیون تومان کمک معیشتی به خانواده‌های نیازمند از مددجویان خود پرداخت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به گوشه‌ای از عملکرد این نهاد در یک سال اخیر گفت: سال گذشته ۳۷۰۰ سری جهیزیه به مبلغ ۳۸ میلیارد تومان و امسال ۴۳۵۹ سری جهیزیه به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان به نوعروسان نیازمند هدیه کرده‌ایم.

وی با اشاره به پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای تامین لوازم ضروری مددجویان عنوان کرد: همچنین در یک سال اخیر ۱۶۱ میلیارد تومان به نیازمندان وام ضروری پرداخت شده است.

عسکری‌نژاد با اشاره به حمایت امداد از ۵۱ هزار دانش آموز و ۳۲۰۰ دانش آموز و ارائه خدمات فرهنگی به آنها بیان کرد: از حدود ۴۰۰ نخبه به صورت ویژه حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات اشتغال که محور کارِ توانمندسازی مددجویان است، در سال جاری ۲۰ هزار و ۴۰ مورد بفرصت شغلی با مبلغ ۱۰۲۱ میلیارد تومان ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در ادامه عنوان کرد: در حوزه عمرانی و در زمینه تعمیر منازل مسکونی مددجویان امسال بیش از ۲۱ میلیارد تومان هزینه شده، در احداث و تکمیل مسکن مددجویان نیز ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه و خروجی آن، ساخت ۳۴۱۱ واحد مسکونی برای مددجویان بوده که هفته آینده به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور ۱۸۴۰ واحد از آنها افتتاح خواهد شد.

عسکری‌نژاد با اشاره به رشد چشمگیر مشارکت‌های مردمی در کمک به نیازمندان  خاطر نشان کرد: ۲۲ هزار یتیم و فرزندان محسنین استان کرمان توسط ۶۷ هزار حامی، اکرام می‌شوند که این حامیان نیکوکار سال قبل ۱۲۵ میلیارد تومان و امسال ۱۴۰ میلیارد تومان واریز مستقیم به حساب این فرزندان داشته‌اند.

وی ادامه داد:  ۱۴ اسفندماه به صورت نمادین زنگ نیکوکاری و احسان در یکی از مدارس استان نواخته خواهد شد در روز های هفده و هجده اسفندماه نیز ۵۰ پایگاه در مدارس و ۵۵ پایگاه جمع آوری کمک‌های مردمی را در ستادهای نماز جمعه به صورت همزمان برگزار خواهیم کرد و ۲ ایستگاه صلوتی توزیع شربت به مناسبت ایام ولادت صاحب‌ عصر برپا خواهد شد و توزع و طبخ غذاهای نذری و نان صلواتی نیز از دیگر برنامه‌های این نهاد خواهد بود.

انتهای خبر/ طهماسبی
 




افتتاح ۱۸۴۰ واحد مسکونی مددجویان، توسط رئیس جمهور

منبع:آرمـان
? افتتاح ۱۸۴۰ واحد مسکونی مددجویان، توسط رئیس جمهور