افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از ۲۰۰ طرح عمرانی طی دهه فجر در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: در دهه فجر امسال بیش از ۲۰۰ پروژه در شهرستان با اعتبار بالای ۱۱ هزار میلیارد ریال کلنگ‌زنی و افتتاح خواهد شد.  به گزارش نذیر کرمان از رفسنجان، حسین رضایی ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت دهه مبارک فجر که در دفتر فرماندار برگزار شد، با تبریک این ایام‌الله اظهار کرد: ۴۳ […]


فرماندار رفسنجان گفت: در دهه فجر امسال بیش از ۲۰۰ پروژه در شهرستان با اعتبار بالای ۱۱ هزار میلیارد ریال کلنگ‌زنی و افتتاح خواهد شد.

 به گزارش نذیر کرمان از رفسنجان، حسین رضایی ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت دهه مبارک فجر که در دفتر فرماندار برگزار شد، با تبریک این ایام‌الله اظهار کرد: ۴۳ طرح عمرانی شامل احداث پارک، زیرسازی و آسفالت، روشنایی معابر، سنگفرش، بهسازی رودخانه‌ها، احداث دفتر دهیاری و دیگر موارد در روستاهای بخش مرکزی با اعتبار بالغ بر ۱۰۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

 وی افزود: ۱۳ طرح با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان در دهه فجر در فردوس نوق افتتاح می‌شود و در کشکوئیه هم ۱۳ طرح با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان بهره‌برداری می‌شود.

فرماندار ویژه رفسنجان با اشاره به افتتاح ۳ طرح شهرداری صفاییه نوق با اعتبار ۲.۸ میلیارد تومان که شامل آسفالت، المان و تابلوسازی، روشنایی معابر و … است، ادامه داد: شهرداری جوادیه الهیه نیز ۱۴ طرح با مبلغ ۲۴ میلیارد تومان در این ایام افتتاح خواهد کرد.

وی ۱۲ پروژه شهرداری کشکوئیه را نیز ذکر کرد که ۷.۷ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح‌ها هزنیه شده و افزود: این طرح‌ها نیز شامل پایگاه امداد جاده‌ای، جدول‌گذاری، احداث پارک و دیگر طرح‌هاست.

 شهرداری بهرمان هم ۶ پروژه با اعتبار ۷.۷ میلیارد تومان افتتاح قابل افتتاح دارد که رضایی به آن هم اشاره داشت و گفت: در روستاهای بخش نوق  ۸ پروژه عمرانی با اعتبار ۸.۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که این طرح‌ها شامل استخر ذخیره آب، چمن مصنوعی برای دبستان، پارک، روشنایی معابر، زیرسازی و آسفالت و ساختمان کمیته امداد است.

وی از بهره‌برداری از ۵ طرح اهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با اعتبار ۹۴ میلیارد تومان طی دهه فجر خبر داد و عنوان داشت: رفع نقطه پرحادثه، روشنایی، روکش حفاظتی آسفالت، ساخت پل و …این طرح‌ها را شامل می‌شوند.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: اعتبارات حوزه راه‌های مذکور از محل اعتبارات ملی و مجتمع مس سرچشمه تأمین شده است.

نماینده عالی دولت در رفسنجان یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۱۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۴۷.۵ میلیارد تومان شامل احداث خانه‌های پزشک در احمدآباد دئفه، کوثرریز، عرب‌آباد، ناصریه و نیز مقاوم‌سازی بخش‌های بستری بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) را افتتاح می‌کند در شهرستان نیز توسط این دانشگاه . ۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: توسط بهداشت رفسنجان نیز ۵ خانه پزشک با اعتبار بالغ بر ۸ میلیارد تومان به بهره‌بردرای می‌رسد.

 فرماندار رفسنجان در ادامه به هفت پروژه مخابرات با اعتبار ۲ میلیارد تومان نیز اشاره کرد و گفت:  ۸ پروژه برق با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید که شامل تأمین برق متقاضیان فاقد شبکه شهری و روستایی، تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، رفع افت ولتاژ روستاهای بخش مرکزی، روشنایی روستاها، احداث خطوط فشار متوسط جهت رفع افت ولتاژ و احداث ۱۵ پست برق می‌شوند.

 وی ابراز داشت: در حوزه صنعت، معدن و تجارت هم سه پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند که شامل بازیافت مس، رنگ‌کاری فلزات و محصولات بتنی غیر مسلح (سنگ‌فرش ) است.

رضایی به پروژه‌هایی که کلنگ‌زنی می‌شوند نیز اشاره کرد و عملیات اجرایی ۲ پروژه شامل مجموعه فرهنگی و ورزشی و نیز بهسازی گلزار شهدا با اعتبار مجموع ۱۲ میلیارد تومان در بخش مرکزی، ۳  پروژه در بخش‌های نوق و کشکوئیه با اعتبار پیش‌بینی شده ۱.۴۵ میلیارد تومان، دو پروژه شامل ایستگاه راه آهن با اعتبار ۵ میلیارد تومان و نیروگاه خورشیدی با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان ازجمله این پروژه‌ها خواند.

 وی اضافه کرد: مخابرات رفسنجان نیز ۱۰ پروژه شامل فیبر نوری را در نقاط مختلف شهرستان با اعتبار ۲.۴۵ میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد کرد و شهرداری رفسنجان بالای ۲۵ طرح با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان و جهاد کشاورزی نیز هفت طرح با اعتباری بیش از ۶۲ میلیارد تومان قابل افتتاح دارند.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب





افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از ۲۰۰ طرح عمرانی طی دهه فجر در رفسنجان

منبع: فــارس
? افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از ۲۰۰ طرح عمرانی طی دهه فجر در رفسنجان