افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی زرند با حضور وزیر نیرو

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان گفت: وزیر نیرو در سفر به کرمان نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی زرند را افتتاح می‌کند. نشست خبری مدیران تولید و توزیع برق استان کرمان با اصحاب رسانه بعد از ظهر امروز برگزار شد. حمیدرضا حبیبی ضمن ارائه گزارشی در خصوص روایت پیشرفت کرمان بعد از گذشت بیش از چهل […]

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان گفت: وزیر نیرو در سفر به کرمان نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی زرند را افتتاح می‌کند.

نشست خبری مدیران تولید و توزیع برق استان کرمان با اصحاب رسانه بعد از ظهر امروز برگزار شد.

حمیدرضا حبیبی ضمن ارائه گزارشی در خصوص روایت پیشرفت کرمان بعد از گذشت بیش از چهل سال، عنوان کرد: خوشبختانه صنعت برق بعد از انقلاب رشد چشمگیری داشته است، زیرا برق یک صنعت زیر ساختی پیشران در مسیر توسعه است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان ادامه داد: کرمان در بخش توزیع، فوق توزیع و تولید برق جایگاه ویژه‌ای را از زمان انقلاب به دست آورده است، ظرفیت نصب شده نیروگاهی استان از ۶۰ مگاوات قبل از انقلاب به بیش از ۴۰۰۰ مگاوات افزایش یافته، است.

وی ابراز کرد: تعداد پست‌های فوق توزیع برق از ۸ دستگاه در سال ۵۷ به ۱۴۰ دستگاه در وضعیت فعلی رسیده است، خطوط انتقال فوق توزیعی ما از ۱۱۸۹ به ۱۱ هزار کیلومتر مدار رسیده  و مشترکان صنعتی بزرگ ما از

یک واحد  به ۲۵ واحد افزایش یافته  است.

حبیبی افزود: تولید برق در پست‌های فوق توزیع ما از ۳۳۷ ولت آمپر به ۱۸ هزار و ۳۲۷ ولت آمپر رسیده است، نیاز استان در مصرف برق ۵۹ مگاوات در سال ۵۷ بود که اکنون به ۳۳۱۳ مگاوات رسیده است.

مدیر عامل برق منطقه‌ای تاکید کرد: استان کرمان از معدود استان‌هایی است که دارای بار مولد بالایی در بخش کشاورزی و صنعت است و ۴۵ درصد مصرف انرژی استان به بخش  صنعت و ۲۳ درصد هم متعلق به بخش کشاورزی است که مجموع ۶۸ درصد انرژی برق را در بخش مولد داریم که نشان از توسعه مناسب استان دارد.

وی اذعان کرد: میزان ظرفیت نصب شده نیروگاهی ما ۴۲۰۰ مگاوات و مصرف ۳۳۰۰ مگاوات است که این امر نشان دهنده تراز مثبت انرژی در سطح استان است.
 
حبیبی اذعان کرد: میزان ۱۰۰مگاوات از انرژی برق موجود مربوط به نیروگاه‌های تجدید پذیر است که با همکاری سرمایه گذاران و با پیگیری شرکت‌های ساتبا افزایش بهتری را در بخش انرژی‌های تجدید پذیر خواهیم داشت زیرا استان کرمان موقعیت بسیار مناسبی را در بخش تجدیدپذیر دارد.

مدیرعامل

برق منطقه‌ای به پروژه‌های در حال افتتاح  در دهه فجر اشاره کرد و گفت: در بخش انتقال فوق توزیع  ۸ پروژه را با ارزش ۲ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد که در دهه فجر وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

وی اذعان کرد: ۶ پروژه پست توزیع برق و ۵ پروژه خط انتقال به ارزش هزار و پانصد و ۶۰ میلیارد تومان نیز کلنگ زنی خواهد شد و در بازه زمانی ۳ ساله وارد مدار تولید شده  و به  بهره‌برداری خواهند رسید.

 حبیبی در پایان  از سفر وزیر نیرو به استان کرمان خبر داد و گفت: فردا با حضور وزیر نیرو و همزمان ارتباط تصویری با ریاست جمهوری نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی زرند را افتتاح خواهیم کرد که توسعه بسیار مناسبی را برای استان به ارمغان خواهد آورد و نیروگاه های متفاوت خورشیدی در عرصه کوچک مقیاس نیز کلنگ زنی شده و در حال اجرا هستند که تا قبل از شروع پیک سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و در حال حاضر بیش از یک درصد برق از انرژی‌های تجدید پذیر تامین می شود.

انتهای خبر/ طهماسبی

 




افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی زرند با حضور وزیر نیرو

منبع:آرمـان
? افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی زرند با حضور وزیر نیرو