افتتاح جشنواره جهانی شعر مقاومت در کرمان

نذیر کرمان/کرمان اولین جشنواره جهانی شعر مقاومت ساعت ۹ صبح روز ۱۲ تیرماه در جوار مرقد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افتتاح می‌شود و شامگاه چهارشنبه(۱۴ تیرماه) در تالار فرهنگ و هنر کرمان به کار خود پایان می‌دهد. به گزارش نذیر کرمان، سعید شعرباف شهردار کرمان عصر امروز ششم تیرماه در نشست خبری جشنواره جهانی […]

نذیر کرمان/کرمان اولین جشنواره جهانی شعر مقاومت ساعت ۹ صبح روز ۱۲ تیرماه در جوار مرقد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افتتاح می‌شود و شامگاه چهارشنبه(۱۴ تیرماه) در تالار فرهنگ و هنر کرمان به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش نذیر کرمان، سعید شعرباف شهردار کرمان عصر امروز ششم تیرماه در نشست خبری جشنواره جهانی شعر مقاومت گفت: امیدوارم این جشنواره در استان کرمان مستمر برگزار شود.

او مقاومت و هنر را قصه‌های اصلی شهر کرمان دانست و اظهار کرد: هر شهری قصه و مزیت رقابتی خاص خودش دارد که باید آنها را کشف و به نمایش در آورد.

او افزود: سیر تاریخی هنر معماری را در کرمان می‌توان دید ضمن آنکه سیر شعر هم در این خطه وجود دارد.

شعرباف با بیان این مطلب که مقاومت یک مفهوم اجتماعی است نه سیاسی، تصریح کرد: میزان استقبال شاعران عرب زبان و انگلیسی زبان در جشنواره جهانی شعر مقاومت همه را متحیر کرده است.

مجتبی احمدی دبیر جشنواره جهانی شعر مقاومت نیز در این جلسه اظهار کرد: فراخوان این جشنواره سوم خردادماه سال گذشته منتشر شد که ۲۰۰۰ شعر از ۶۰۱ شاعر به دبیرخانه ارسال شد.

او با بیان این که از لحاظ تعداد، شعرهای فارسی و عربی به ترتیب رتبه اول و دوم دارند، عنوان کرد: بعد از داوری‌های اولیه ۱۴۷ شاعر به مرحله نهایی راه یافتند و در نهایت ۲۰ شاعر برگزیده شدند.

احمدی گفت: جشنواره جهانی شعر مقاومت ساعت ۹ صبح روز دوازدهم تیرماه در جوار مرقد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افتتاح می‌شود و شامگاه چهارشنبه(۱۴ تیرماه) در تالار فرهنگ و هنر کرمان به کار خود پایان می‌دهد.

او بیان کرد: حسن بعیتی امیرالشعرای عرب در سال ۲۰۰۶ میلادی است که اهل کشور سوریه است و همچنین شاعرانی از کشورهای عراق، لبنان نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت.

به گزارش نذیر کرمان، در این مراسم از پوستر جشنواره جهانی شعر مقاومت رونمایی شد.

انتهای پیام




افتتاح جشنواره جهانی شعر مقاومت در کرمان

منبع: ایـسنا
? افتتاح جشنواره جهانی شعر مقاومت در کرمان