اسکان بیش از ۱۶ هزار نفر در محدوده گلزار شهدای کرمان

فت فتو/کرمان مدیر گلزار شهدای کرمان گفت: با توجه به اینکه در چند ماه اخیر ۱۶ هزار و ۴۷ نفر زائر در محدوده گلزار شهدا اسکان داده شده، برای ایام نوروز نیاز بیشتری به اسکان وجود دارد که حداقل باید چند چادر گروهی تحویل گلزار و تجهیز و نصب شود. سردارمحمدرضا حسنی سعدی امروز ۱۴ […]

فت فتو/کرمان مدیر گلزار شهدای کرمان گفت: با توجه به اینکه در چند ماه اخیر ۱۶ هزار و ۴۷ نفر زائر در محدوده گلزار شهدا اسکان داده شده، برای ایام نوروز نیاز بیشتری به اسکان وجود دارد که حداقل باید چند چادر گروهی تحویل گلزار و تجهیز و نصب شود.

سردارمحمدرضا حسنی سعدی امروز ۱۴ اسفندماه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان با اشاره به اینکه در چهار ماه اخیر دانش‌آموزان ۲۴۱ مدرسه در گلزار شهدای کرمان حضور یافتند، اظهار کرد: تعداد ۱۶ هزار و ۷۰۰ دانش آموز از روایت‌گری و برنامه‌های فرهنگی گلزار شهدا استفاده کرده و خود نیز در این برنامه‌ها مشارکت داده شدند.

وی تازه ترین حضور دانش آموزان را مربوط به حضور ۹۰ دانش آموز از شهرستان منوجان از جنوب استان اعلام کرد و افزود: یکی از مشکلات، عدم دسترسی آسان به اتوبوس برای جابجایی این دانش آموزان جهت بازدید از موزه دفاع مقدس است.

حسنی سعدی از آماده سازی و تدوین مجموعه‌ای مشتمل بر ۷۲ خاطره منقول از حاج قاسم در یادواره های شهدا و… خبر داد و در در ادامه با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز گفت: سفره هفت سین گلزار شهدا بازدیدکنندگان زیادی دارد و لازم است امسال با مساعدت شهرداری سفره زیباتری با گرایش شهدایی تدارک دیده شود.

مدیر گلزار شهدای کرمان گفت: با توجه به اینکه در چند ماه اخیر ۱۶ هزار  و ۴۷ نفر زائر در محدوده گلزار شهدا اسکان داده شده، برای ایام نوروز نیاز بیشتری به اسکان وجود دارد که حداقل باید چند چادر گروهی تحویل گلزار و تجهیز و نصب شود.

به گزارش فت فتو، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این نشست درباره عدم همکاری دستگاه ها در اختصاص حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه ای خود مطابق دستورالعمل قانونی به حوزه ایثار و شهادت، گفت: همه دستگاه‌ها در مهلت مقرری که اعلام می‌شود باید این اعتبار را بپردازند و بهتر است بخشی از هزینه مذکور دستگاه‌ها در حوزه ایثار و شهادت با همکاری بنیاد شهید به چاپ کتاب اختصاص یابد زیرا ماندگاری بیشتری دارد.

در این جلسه اعلام شد: حداقل یک درصد از اعتبار هزینه‌ای دستگاه‌ها در استان بیش از سه میلیارد تومان می‌شود.

همچنین سعید ایرانمنش، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در این نشست بر پیگیری مواردی چون مستندسازی خاطرات ایثارگران، حمایت از کاروان‌های راهیان نور، طرح سپاس- بازدید از خانواده‌ها شهدا و… تأکید و اظهار کرد: از مجموعه ۲۰ جلدی خاطرات شهدای کرمان تاکنون تنها شش جلد چاپ شده و برای هر جلد ۲۵۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.

وی از تدارک ویژه برنامه‌هایی برای ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا خبر داد و گفت: از سازمان‌های برتر در حوزه ایثار و شهادت نیز تجلیل می شود.

سرهنگ پاسدار محمود مهدوی فرد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان نیز تأکید کرد: دستگاه‌ها چاپ حداقل یک کتاب در حوزه دفاع مقدس  را دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه از مجموع دستگاه‌های استان بر اساس آنچه در سامانه مربوطه ثبت است؛ ۱۱۲ دستگاه در حوزه ایثار و شهادت حضور فعال داشتند؛ گفت: دانشگاه پیام نور، هلال احمر، قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش، دانشگاه علوم پزشکی، جهادکشاورزی و … از جمله این دستگاه‌ها است.

انتهای پیام




اسکان بیش از ۱۶ هزار نفر در محدوده گلزار شهدای کرمان

منبع: ایـسنا
? اسکان بیش از ۱۶ هزار نفر در محدوده گلزار شهدای کرمان