فوتبال کرمان در آستانه جهش بین‌المللی: وعده برگزاری بازی‌های دوستانه و حمایت از استعدادهای جنوب استان

به گزارش نذیر کرمان، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، در مراسم تجلیل از پیشکسوتان فوتبال استان کرمان، از برنامه‌های این فدراسیون برای ارتقای جایگاه فوتبال این استان و برگزاری بازی‌های بین‌المللی در کرمان خبر داد. مهدی تاج با اشاره به سهم قابل توجه استان کرمان در تیم‌های ملی فوتبال ایران، گفت: “کرمان می‌تواند پایه خوبی […]

به گزارش نذیر کرمان، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، در مراسم تجلیل از پیشکسوتان فوتبال استان کرمان، از برنامه‌های این فدراسیون برای ارتقای جایگاه فوتبال این استان و برگزاری بازی‌های بین‌المللی در کرمان خبر داد.

مهدی تاج با اشاره به سهم قابل توجه استان کرمان در تیم‌های ملی فوتبال ایران، گفت: “کرمان می‌تواند پایه خوبی برای فوتبال ایران باشد. ما به دنبال برگزاری برخی از بازی‌های بین‌المللی در این استان هستیم و در حال فراهم کردن زمینه‌های لازم برای این کار هستیم.”

وی با اشاره به وجود پنج ورزشگاه استاندارد آسیایی در کرمان، از ورزشگاه گل گهر سیرجان به عنوان اولین ورزشگاهی که در آن به بانوان اجازه حضور داده شده، نام برد و گفت: “استان کرمان افتخاری برای فوتبال و فوتسال کشور است و انتظار می‌رود که به فوتبال ساحلی نیز توجه ویژه‌ای شود.”

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین با اشاره به سرمایه اجتماعی بالای استان کرمان و شخصیت برجسته‌ای مانند سردار حاج قاسم سلیمانی، کرمان را از همه لحاظ برجسته خواند.

تاج در ادامه با تأکید بر اینکه کرمان می‌تواند پایگاه مهمی برای فوتبال ایران باشد، به ورزشگاه‌ها، فرودگاه‌ها و هتل‌های استاندارد این استان اشاره کرد و گفت: “در حال فراهم کردن زمینه برگزاری برخی از بازی‌های بین‌المللی در کرمان هستیم.”

امیر حسن‌زاده، معاون استاندار کرمان، نیز در این مراسم با بیان اینکه ورزش یکی از راه‌های برون رفت از اقتصاد نفتی است، به وسعت زیاد استان کرمان و پتانسیل بالای آن در زمینه ورزش اشاره کرد و گفت: “استعدادهای ورزشی در استان بسیار زیاد است و باید استعدادهای جنوب کرمان نیز شناسایی و پرورش داده شود.”

وی با اشاره به جام ملت‌های آسیا، خواستار برگزاری این مسابقات در کرمان شد و بر لزوم استفاده از بازیکنان بومی در تیم‌های فوتبال استان تأکید کرد.

در این مراسم از پیشکسوتان فوتبال استان کرمان تجلیل به عمل آمد و از خدمات ارزشمند آنها به فوتبال این استان قدردانی شد.

برگزاری بازی‌های بین‌المللی در کرمان می‌تواند فرصتی مغتنم برای رشد و توسعه فوتبال در این استان باشد و همچنین به شناسایی استعدادهای جدید و شکوفایی هرچه بیشتر این رشته ورزشی در کرمان کمک کند.

علاوه بر این، توجه به فوتبال ساحلی و استفاده از بازیکنان بومی در تیم‌های فوتبال استان کرمان، از دیگر نکات مهمی بود که در این مراسم به آنها اشاره شد.

امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و حمایت مسئولان، شاهد پیشرفت روزافزون فوتبال کرمان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی باشیم.

کلمات کلیدی: فوتبال کرمان، مهدی تاج، بازی‌های بین‌المللی، ورزشگاه، پیشکسوتان، امیر حسن‌زاده، جام ملت‌های آسیا، بازیکنان بومی، استعدادهای جنوب استان

انتهای پیام

کرمان می‌تواند پایه خوبی برای فوتبال ایران باشد

منبع: ایـسنا
? کرمان می‌تواند پایه خوبی برای فوتبال ایران باشد