استقرار تیم هوایی هلال احمر در صورت لزوم

فلاح گفت: در صورت بارش باران و بحرانی شدن اوضاع، تیم هوایی هلال احمر در رفسنجان مستقر می‌شود. محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان رفسنجان گفت: سیلی که در بالادست به خصوص در منطقه سرچشمه صورت گرفته است و الآن آب وارد شهر شده است در اثر بارندگی در شهر […]

فلاح گفت: در صورت بارش باران و بحرانی شدن اوضاع، تیم هوایی هلال احمر در رفسنجان مستقر می‌شود.

محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان رفسنجان گفت: سیلی که در بالادست به خصوص در منطقه سرچشمه صورت گرفته است و الآن آب وارد شهر شده است در اثر بارندگی در شهر و اطراف بوده است.

او از مردم خواست چند روز همکاری داشته باشند و سعی کنند به مراکز گردشگری شهر به خصوص داوران و سرچشمه نروند و اگر ضرورتی ندارد وارد جاده‌های اصلی نشوند؛ چون برخی از جاده‌ها هم اکنون بسته هستند و احتمال بسته شدن بیشتر جاده‌ها با توجه به شرایط بارندگی وجود دارد.

استاندار کرمان همچنین از مردم خواست اگر منازلشان محل آبرفتی است مراقبت کنند و فضا را کمک کنند که به یاری خدا بتوانیم با کم‌ترین دردسری از این شرایط بگذرانیم.

فداکار گفت: با توجه به اعلام هواشناسی‌ها این بارندگی‌ها حداقل تا فردا شب ادامه خواهد داشت.

به گفته او بارندگی‌ها در سرچشمه قطع شده است؛ ولی آب آن به رفسنجان رسیده است؛ اما فردا عصر باز بارندگی شدیدی در سرچشمه و اطراف خواهیم داشت و احتمالا آب دوباره به شهر می‌آید؛ بنابراین باید مراقبت کرد.

استاندار کرمان گفت: در شهرستان رفسنجان آمادگی لازم وجود دارد و از چند روز قبل که آمادگی داده شده بود ومتولیان امر رودخانه‌ها و پل‌ها را تجهیز کرده بودند و امیدواریم مشکل خاصی نداشته باشیم.

رضا فلاح، مدیر عامل جمعیت هلال احمر کرمان گفت: به احتمال زیاد خطر آبگرفتگی فردا در رفسنجان بیشتر است.

او می‌گوید: در صورت بارش باران و بحرانی شدن اوضاع، تیم هوایی هلال احمر نیز در رفسنجان مستقر می‌شود.

فلاح گفت:عملیات رهاسازی برای ۳ خودرو در کشکوئیه رفسنجان که در سیلاب گرفتار شده بودند، انجام شد.

به گفته او، هم اکنون ۵ تیم امدادونجات از مرکز استان برای امدادرسانی به رفسنجان اعزام شدند.

وصل شدن برق روستا‌های شرقی رفسنجان در کمتر از ۲۴ ساعت

محمدرضا یوسفی، مدیر امور برق شهرستان رفسنجان گفت: طبق ارزیابی صورت گرفته، ۱۵ اصله تیر برق در روستا‌های دره‌در، دره‌جوز، داوران، اودرج و ده‌تک افتاده بودند که امروز صبح ۴ تیم به مناطق اعزام شدند و تیر‌ها تا ساعت ۱۷، نصب و برق کل روستا‌ها وصل شد.

به گفته او حجم کار بسیار سنگین بود و در کمتر از ۲۴ ساعت کل روستا‌ها برق‌دار شدند.

محسن اسلامی، رئیس اداره هواشناسی رفسنجان نیز در این جلسه گفت: در مناطق احمد آباد ۲۴ میلی متر، راویز ۲۰ میلی متر، داوران ۱۰ میلی متر، دهویه ۲۰ میلی متر و داخل شهر ۱۰ میلی متر تا به حال بارندگی داشته ایم.

او می‌گوید: امشب از شدت بارندگی کم می‌شود و احتمال شروع بارش‌ها در فردا عصر وجود دارد.

مسافران در راه مانده کشکوئیه اسکان داده می‌شوند

محمدرضا رحمانی، معاون توسعه فرمانداری ویژه رفسنجان نیز گفت: پیرو تصمیم ستاد بحران تخلیه مناطقی از بخش کشکوییه به خاطر ورود سیلاب صورت گرفته است.

او می‌گوید: مدارس ابن سینا، فاطمه الزهرا، هنرستان ابراهیمی و مسجد جامع کشکوییه برای اسکان این افراد و همچنین مسافران در راه مانده اختصاص یافت.

فت فتو کرمان کرمان




استقرار تیم هوایی هلال احمر در صورت لزوم

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? استقرار تیم هوایی هلال احمر در صورت لزوم