استان کرمان در مبارزه با مواد مخدر جور همه کشور را می کشد

فت فتو/کرمان استاندار کرمان گفت: استان های دیگر فقط با موضوع اعتیاد که مسئله اجتماعی است، مواجه هستند اما کرمان با مبارزه و مباحث امنیتی انتظامی این حوزه نیز درگیر است و باید جور همه کشور را در این حوزه بکشد. محمدمهدی فداکار امروز ۲۶ مردادماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان […]

فت فتو/کرمان استاندار کرمان گفت: استان های دیگر فقط با موضوع اعتیاد که مسئله اجتماعی است، مواجه هستند اما کرمان با مبارزه و مباحث امنیتی انتظامی این حوزه نیز درگیر است و باید جور همه کشور را در این حوزه بکشد.

محمدمهدی فداکار امروز ۲۶ مردادماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اظهارکرد: استان کرمان در بحث مواد مخدر با چالش جدی رو به رو است. استان های دیگر فقط با موضوع اعتیاد که مسئله اجتماعی است، مواجه هستند اما کرمان با مبارزه و مباحث امنیتی انتظامی این حوزه نیز درگیر است و باید جور همه کشور را در این حوزه بکشد.

وی افزود: نیروهای امنیتی و انتظامی استان کرمان همیشه با موضوع مبارزه با مواد مخدر درگیر است و در این رابطه گشت و ایست بازرسی نیز وجود دارد و متاسفانه بخشی از زندگی مردم ایست بازرسی شده و مردم در گشت ها و بازرسی ها معطل می شوند.

فداکار تصریح کرد: بخش دیگر موضوع مواد مخدر، جرم ها و مجرمین مواد مخدر است و گروگان گیری های استان عمدتا مربوط به مواد مخدر و مطالبات و درگیری های باندهای قاچاق است که حاشیه های امنیتی برای استان ایجاد می کند و کار سختی است.

استاندار کرمان اظهار کرد: به لحاظ حغرافیایی استان کرمان نزدیک مرز افغانستان قرار دارد و با بحث مواد مخدر به شدت درگیر است و درخواست داریم ستاد مرکز به صورت خاص به استان کرمان کمک کند هم در بحث بازگشت عواید حاصل از فروش املاک مصادره شده و هم اینکه کارخانه استحصال دارو از مواد مخدر باید راه اندازی شود.

وی افزود: مجموعه کبوترخان در اعتبارات سفر گذاشته شده و درخواست داریم ستاد مبارزه با مواد مخدر کمک کند که این مجموعه راه اندازی شود و باید مجرمین در آنجا زندگی و کار کنند و این مرکز برای نگهداری های طولانی مدت، آموزش، بازاجتماعی کردن و … است که باید هر چه سریع تر راه اندازی شود.

فداکار در ادامه درباره راه اندازی مرکز ماده ۱۶ و معتادین متجاهر بیان کرد: معتادین متجاهر مجرم هستند و موجب احساس ناامنی می شوند و باید از سطح شهر جمع آوری شوند که در این زمینه اولویت کار با ظرفیت های مردمی است.

به گزارش فت فتو، در این نشست اعلام شد: راه اندازی مرکز ماده ۱۶ بانوان در کرمان با ظرفیت ۵۰ نفر در دست اقدام است و ابتدای شهریورماه در هفته دولت آماده بهره داری می شود.

انتهای پیام




استان کرمان در مبارزه با مواد مخدر جور همه کشور را می کشد

منبع: ایـسنا
? استان کرمان در مبارزه با مواد مخدر جور همه کشور را می کشد