استاندار کرمان: ۳۰ همت مالیات از کرمان اخذ می‌شود اما عدد زیادی به استان برنمی‌گردد

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان بعداز ظهر امروز ۱۰ آبان ماه در شورای اداری ستان کرمان با حضور رئیس قوه قضائیه با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش‌های گوناگون، گفت: استان کرمان ظرفیت بسیار خوبی در بخش معدن دارد. محمدمهدی فداکار ادامه داد: در فرآوری مس بعد از کاتد، کار دیگری در استان انجام نشده و […]

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان بعداز ظهر امروز ۱۰ آبان ماه در شورای اداری ستان کرمان با حضور رئیس قوه قضائیه با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش‌های گوناگون، گفت: استان کرمان ظرفیت بسیار خوبی در بخش معدن دارد.

محمدمهدی فداکار ادامه داد: در فرآوری مس بعد از کاتد، کار دیگری در استان انجام نشده و باید در توسعه این صنعت اقداماتی صورت گیرد و صنایع پایین دستی مس در استان شکل گیرد زیرا اشتغال آنها بسیار خوب است.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که استان کرمان مشکل اشتغال زیادی ندارد، تصریح کرد: متاسفانه درآمدهای معادن به خارج از استان منتقل می‌شود و در سال گذشته حدود ۸۳ همت سود خالص معادن بزرگ استان کرمان بود و معادن استان حدود ۲۰ همت حقوق دولتی پرداخت می‌کنند ضمن اینکه حدود ۳۰ همت مالیات از استان اخذ می‌شود، اما عددی زیادی به استان برگشت داده نمی‌شود و مردم در این زمینه گله دارند.

وی تاکید کرد: شرکت‌های بزرگ اقتصادی باید سرمایه گذاری‌ها و خریدهای خود را در داخل استان انجام دهند. البته شرکت‌های بزرگ اقتصادی در راستای مسئولیت اجتماعی خود در بحث فرهنگی و … کمک می‌کنند اما باید بیشتر شود.

فداکار با بیان این مطلب که گردشگری بخش مغفول مانده کرمان است، تصریح کرد: استان کرمان ۹ اثر ثبت جهانی دارد و در سه بخش گردشگری، صنایع دستی و میراثی ظرفیت خوبی در سراسر استان وجود دارد.

وی با اشاره به جایگاه استراتژیک و مهم استان کرمان در ترانزیت کشور، اظهار کرد: پنج فرودگاه (چهار مورد آن فعال است) در استان وجود دارد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه طلسم انتقال آب از دریا شکسته شده، عنوان کرد: استان کرمان پتانسیل خوبی در انرژی خورشیدی دارد و سرمایه‌گذاری در این بخش ورود پیدا کرده است. همچنین اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اولین چالش استان کرمان آب است، تصریح کرد: آب سد نساء برای شهرهای شرقی و آب از خط صنعت برای کرمان و شهرهای شمالی و آب سد جیرفت برای شهرهای جیرفت و عنبرآباد تامین می‌شود.

فداکار تقویت زیرساخت‌ها را مورد تاکید قرار داد و خواستار تقویت ساختار فیزیکی و اداری دستگاه قضا در برخی از شهرستان‌های استان شد.

انتهای پیام




استاندار کرمان: ۳۰ همت مالیات از کرمان اخذ می‌شود اما عدد زیادی به استان برنمی‌گردد

منبع: ایـسنا
? استاندار کرمان: ۳۰ همت مالیات از کرمان اخذ می‌شود اما عدد زیادی به استان برنمی‌گردد